BesteIk heb op Donderdag 31/12/2020 een bestelling geplaatst (in de winkel te Antwerpen) voor een bedrag van 2.682,28 EUR (excl. niet ontvangen kabel van 12.20 EUR) welke ik contant heb betaald. Op Zaterdag 02/01/2021 kon ik deze afhalen in Antwerpen.Gelet op het feit dat de prijs beduidend hoger was dan die van de concurrenten, heb ik toen mijn bestelling geannuleerd.Doch zijn we vandaag Maandag 11/01/2021 en is de terugbetaling nog altijd niet gestort op mijn rekening.In de voorwaarden op de website staat te lezen dat: Heb je een bestelling geannuleerd, gewijzigd, geweigerd of teruggestuurd? Het bedrag dat we aan je verschuldigd zijn, krijg je zo snel mogelijk terug van ons. Hieronder lees je hoe dat werkt en hoe lang het ongeveer duurt.Bij annuleren of wijzigenStel, je hebt een bestelling veranderd, geannuleerd of geweigerd, maar je hebt er al voor betaald. We storten dan het aankoopbedrag terug op de bankrekening, creditcard of het Paypal-account waarmee de bestelling betaald is. Dat doen we zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 15 dagen na terugzending. In de praktijk zal dit ongeveer 2 tot 5 werkdagen in beslag nemen. Extra kosten, voor bijvoorbeeld een bijzondere betaal- of verzendservice, worden niet terugbetaald. Heb je naar aanleiding van een annulering of wijziging nog vragen? Neem dan contact op met onze Helpdesk.Met name het Het bedrag dat we aan je verschuldigd zijn, krijg je zo snel mogelijk terug van ons dient ruim geïnterpreteerd te worden. Vooral gelet op het feit dat BAX in staat is een product besteld voor 23:00 morgen aan huis te leveren, doch een terugbetaling voor een aangekocht, maar geannuleerd product aanzienlijk langer duurt.Als men vergelijk met andere webshops valt het ook op dat de termijn die BAX voorschuift als zijnde zo snel mogelijk ruim 3 tot 5 MAAL langer is dan dat van COOLBLUE, BOL.COM. Tevens is het maxima van 15 dagen beschreven op hun website een inbreuk tegen het EUROPESE CONSUMENTEN RECHT, waar te lezen staat dat de handelaar vanaf het moment dat de consument liet weten dat deze afziet van de verkoop VEERTIEN DAGEN de tijd krijgt voor de bestelling volledig terug te betalen.Hopelijk kan deze rare situatie, waar een fysieke levering kan geschieden op 1 dag, doch een terugbetaling, welke volledig digitaal is een veelvoud in vereist.Opmerking: Ik weet dat de uitbetalingen in batches gebeuren, maar dit is een slecht excuus, onder meer gelet op het feit dat de betalingsverwerking bij bestellingen in luttele seconden verwerkt kan worden.