Terug

Problemen met de terugbetaling

Opgelost Openbaar

Bax music

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Bax music

11/01/2021

BesteIk heb op Donderdag 31/12/2020 een bestelling geplaatst (in de winkel te Antwerpen) voor een bedrag van 2.682,28 EUR (excl. niet ontvangen kabel van 12.20 EUR) welke ik contant heb betaald. Op Zaterdag 02/01/2021 kon ik deze afhalen in Antwerpen.Gelet op het feit dat de prijs beduidend hoger was dan die van de concurrenten, heb ik toen mijn bestelling geannuleerd.Doch zijn we vandaag Maandag 11/01/2021 en is de terugbetaling nog altijd niet gestort op mijn rekening.In de voorwaarden op de website staat te lezen dat: Heb je een bestelling geannuleerd, gewijzigd, geweigerd of teruggestuurd? Het bedrag dat we aan je verschuldigd zijn, krijg je zo snel mogelijk terug van ons. Hieronder lees je hoe dat werkt en hoe lang het ongeveer duurt.Bij annuleren of wijzigenStel, je hebt een bestelling veranderd, geannuleerd of geweigerd, maar je hebt er al voor betaald. We storten dan het aankoopbedrag terug op de bankrekening, creditcard of het Paypal-account waarmee de bestelling betaald is. Dat doen we zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 15 dagen na terugzending. In de praktijk zal dit ongeveer 2 tot 5 werkdagen in beslag nemen. Extra kosten, voor bijvoorbeeld een bijzondere betaal- of verzendservice, worden niet terugbetaald. Heb je naar aanleiding van een annulering of wijziging nog vragen? Neem dan contact op met onze Helpdesk.Met name het Het bedrag dat we aan je verschuldigd zijn, krijg je zo snel mogelijk terug van ons dient ruim geïnterpreteerd te worden. Vooral gelet op het feit dat BAX in staat is een product besteld voor 23:00 morgen aan huis te leveren, doch een terugbetaling voor een aangekocht, maar geannuleerd product aanzienlijk langer duurt.Als men vergelijk met andere webshops valt het ook op dat de termijn die BAX voorschuift als zijnde zo snel mogelijk ruim 3 tot 5 MAAL langer is dan dat van COOLBLUE, BOL.COM. Tevens is het maxima van 15 dagen beschreven op hun website een inbreuk tegen het EUROPESE CONSUMENTEN RECHT, waar te lezen staat dat de handelaar vanaf het moment dat de consument liet weten dat deze afziet van de verkoop VEERTIEN DAGEN de tijd krijgt voor de bestelling volledig terug te betalen.Hopelijk kan deze rare situatie, waar een fysieke levering kan geschieden op 1 dag, doch een terugbetaling, welke volledig digitaal is een veelvoud in vereist.Opmerking: Ik weet dat de uitbetalingen in batches gebeuren, maar dit is een slecht excuus, onder meer gelet op het feit dat de betalingsverwerking bij bestellingen in luttele seconden verwerkt kan worden.

Berichten (1)

Bax music

Naar: J. C.

12/01/2021

Beste Jan,Bedankt voor je bericht.We zien inderdaad dat je een mail naar ons hebt gestuurd met de vraag hoe het kon dat een refund langer duurt wanneer je het aan ons betaalt. Mijn collega heeft toen de reden uitgelegd waarom dit zo is in zijn antwoord en die haal je zelf nu ook aan. Je geeft aan dat onze refund termijn drie tot vijf keer zo lang is als Coolblue of Bol.com. Ik heb dit voor je nagekeken en het zit als volgt. Wij hanteren een terugbetalings termijn van vijf werkdagen, maximaal zeven omdat een creditcardmaatschappij of PayPal soms nog één of twee dagen rekent. Coolblue hanteert vijf en Bol zegt maximaal tien nodig te hebben. In alle gevallen is een kortere tijd natuurlijk mogelijk.Mijn collega heeft in zijn antwoord ook aangegeven dat het geld uiterlijk 12-01-2021 bij je zou moeten zijn. Dit geld is inderdaad gisteren 11-01-2021 teruggestort.Je vraag is mij dus niet helemaal duidelijk. Je bent bekend met de reden waarom dit langer duurt en het geld is zoals toegezegd teruggestort. Zou je willen aangeven wat je graag wilt weten? Dan kunnen we je daar namelijk mee verder helpen.Als je nog andere vragen hebt dan horen we dat ook graag. Ik wens je voor nu nog een mooie dag toe. Met vriendelijke groet,David Bax Music Olympiastraat 2-4 4462 GG Goes Tel NL: (+31)(0)113 212703 Tel BE: (+32)(0)3 6052226 Fax: (+31)(0)113 252203 helpdesk@bax-shop.nl s:www.bax-shop.nl Voor al je vragen kun je ook onze faq raadplegen. Volg Bax Music ook op Facebook, Twitter en Instagram. Bekijk onze winkel in Google streetview Op deze email is deze disclaimer van toepassing. - Ons referentienummer: Bax:13824181 - - Ons referentienummer: Bax:13824181 -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform