Beste Guy,Vandaag bent u bij ons langs geweest omtrent de situatie die wij hebben met de 2 Aerovital ventilatie systemen die wij op 27 november 2017 hebben laten plaatsen. Zoals u heeft vernomen, zijn wij niet tevreden over de systemen en de manier hoe alles is verlopen. We hebben eind oktober 2017 besloten om met Dry plan in zee te gaan om onze vochtproblemen te verhelpen. Wij hadden vertrouwen in jullie bedrijf en professionaliteit. Uit alle bedrijven die bij ons zijn langsgekomen hebben wij voor jullie gekozen, omdat Koen ons had overtuigd dat door het plaatsen van de systemen ons vocht/condens schimmel probleem definitief zou oplossen. We hebben op advies van Koen, 1 systeem in de slaapkamer laten plaatsen (terwijl we daar eigenlijk geen schimmel hebben) en 1 systeem in de woonkamer. Na een week, hebben wij Koen gecontacteerd dat wij niet kunnen slapen met het systeem in de slaapkamer. Niet alleen door het geluid, maar ook door de ademhaling. We kregen pijn in de keel en longen door de lucht en sliepen uiteindelijk zoals wij voorheen deden met de deur op een kier open. Frisse lucht vinden wij toch fijner om mee te slapen. Het systeem in de slaapkamer hebben we dus niet meer gebruikt. We hadden Koen gevraagd om het systeem in de slaapkamer terug te nemen, maar hij adviseerde ons het systeem in de slaapkamer te verplaatsen naar de kleedkamer en te injecteren. Want dat zou volgens hem dan ook het vochtprobleem in de kleedkamer oplossen. Hij zou dit verder regelen en de monteur zou ons contacteren voor een afspraak. Helaas hebben we maanden gewacht en telkens gebeld, maar geen monteur gezien voor de verplaatsing. We kregen te horen dat onze situatie zou worden voorgelegd in een vergadering, maar ook daar hebben wij niks meer van vernomen. Uiteindelijk is Koen in januari 2018 weer langsgekomen en zijn we overeengekomen dat het systeem in de slaapkamer wordt teruggenomen en dat de muren overal (woonkamer dus ook) worden geïnjecteerd. Want injecteren zou volgens hem ons vochtprobleem definitief oplossen, aangezien het met de Aerovital systemen niet lukt. Hij adviseert ons dus te injecteren. Hij heeft ons een offerte voor de muurinjectie gemaild (zie bijlage) en in de mail geeft hij aan: Zoals beloofd kan u hierbij de gegevens voor de besproken vochtbestrijdingswerken, voor de woning gelegen te Rekemerstraat 52, 3621 Lanaken, terugvinden om het bestaande vochtprobleem in uw woning, definitief op te lossen . Maar helaas hebben wij verder wederom niks meer van vernomen. Telkens als we bellen, krijgen we te horen dat het momenteel erg druk is bij jullie. Druk met andere klanten, maar zijn wij dan geen klant? Wij zijn al van vorig jaar oktober bezig, om ons vochtprobleem samen met jullie op te lossen. Het lijkt mij dan vanzelfsprekend dat wij misschien iets van een voorrang moeten krijgen op andere klanten? In de tussentijd hangt het systeem in de slaapkamer nog altijd voor niks en begon ons vocht/schimmel probleem in de woonkamer te verergeren. Buiten de normale plekken, waar wij voorheen schimmel hadden zoals achter de bank, hebben wij ook nieuwe schimmel onder de airco, in de hoek, achter tv en gewoon NAAST het Aerovital ventilatiesysteem (zie foto's onderaan).? We hebben voor de 2 Aerovital systemen, plaatsing en btw in totaal €2968,- betaald en een half jaar later, zitten we nog steeds met schimmel en vocht in huis. En het lijkt alsof ons vochtprobleem erger is dan voorheen en met name de schimmelvorming. Kort samengevatWij geloven best dat de Aerovital ventilatiesystemen, kwalitatief goede systemen zijn en dat ze wellicht in andere huizen vochtproblemen hebben opgelost. Maar helaas zijn ze voor onze woning / situatie niet de oplossing. Dit hebben wij zelf in de praktijk ondervonden, wij wonen tenslotte hier en maken dagelijks het mee. Ook zijn we van mening dat er een verkeerde diagnose is gesteld, om ons een offerte voor muurinjectie te doen toekomen, nadat er wordt geconstateerd dat de Aerovital systeem niet werken. We hebben het vertrouwen in Dry Plan verloren, de belofte dat ons vochtprobleem definitief opgelost zou zijn, is helaas niet is gerealiseerd. Ook door de afspraken die niet zijn nagekomen, hebben wij het gevoel gekregen dat wij aan het lijntje worden gehouden. Daarom willen wij jullie vragen voor begrip en tegemoetkoming. Gelieve de 2 Aerovital systemen terug te nemen en ons het factuurbedrag terug te storten. We zien graag uw reactie tegemoet, alvast bedankt.Met vriendelijke groeten, Samantha en Gregory Vanhees