Terug

problemen met bijstand en herstelling wagen dat nog in garantie is

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. J.

Naar: RENAULT

08/08/2019

Beste,Onze wagen in een Renault Espace en is 3 jaar en 3 maanden oud. Wij betalen jaarlijks lidmaatschap voor de bijstandsdienst Renault Assistance.Op 13 juli vielen we in panne langs een autostrade in Frankrijk ter hoogte van Dijon. We werden getakeld en kregen een vervangwagen om onze weg naar huis verder te zetten. Op dinsdag 16 juli moesten we de vervangwagen terug inleveren omdat Renault Assistance maar een vervangwagen voorziet voor 3 dagen. Dus daarna moesten we beroep doen op een korte termijn huurwagen.Het repatriëren van de wagen naar België was niet voorzien, dus werd onze wagen overgebracht naar een garage in Frankrijk waar de wagen zou hersteld worden. Hier konden we allemaal vrede mee nemen. Maar toen begonnen de problemen. Wij krijgen van niemand duidelijke communicatie. Wanneer we de garage contacteren waar de auto staat, zeggen ze ons dat we contact moeten opnemen met Renault Assistance. Wanneer we contact opnemen met Renault Assistance, krijgen we steeds een andere call center medewerker aan de lijn die van niets weet, die het moet bekijken en die ons zal terugbellen. Meestal belt er niemand terug. Dus bellen we de dag erna nog eens en krijgen nogmaals een andere call center medewerker enz. Het enige wat ze zeggen is dat kan ik niet niet zien in het systeem. We stellen nochtans geen moeilijke vragen, namelijk: wat is juist de oorzaak van de panne, en welke onderdelen moeten vervangen worden? wanneer wordt het voertuig hersteld? we wensen ook schriftelijke bevestiging dat dit alles onder garantie is (wij hebben betaald voor een garantie verlenging tot het voertuig 4 jaar is). Op geen enkele van bovenstaande vragen hebben we tot op heden antwoord. We worden nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd. We hebben ook onze eigen concessiehouder ingeschakeld, maar hij geraakt ook niet verder dan wij. Erger nog, de garage waar onze auto nu staat heeft hem al afgesnauwd aan de telefoon omdat hij niet zo vaak mag bellen. We zijn ondertussen 8 augustus, onze auto staat in een garage op 550 km van ons thuis, we weten niet wat juist het probleem is, we weten niet wanneer hij zal hersteld worden, en we hebben geen bevestiging dat dit onder garantie valt. We moeten een korte termijn wagen huren, wat heel duur is. Destijds hadden we gekozen om een Renault Espace te kopen, namelijk het grootste model van de personenwagens van Renault, omdat wij onze wagen veel nodig hebben: we werken allebei, hebben een druk gezin, enz. En nu dit ... Een wagen is voor een gezin een serieuze investering, dus je verwacht toch dat het bedrijf dat die wagen verkocht heeft zijn klanten met respect behandelt. Van 14 tot 18 augustus hadden we een verlengd weekend gepland, wat we dus moeten annuleren want we hebben geen auto die onze caravan kan trekken. Renault weigert om onze auto over te brengen naar België naar onze eigen dealer, en weigert om tussen te komen in de kosten voor de korte termijn wagen. Ze kunnen ons dus wel zeggen wat ze weigeren, maar ze kunnen ons niet vooruit helpen met antwoorden over onze eigen wagen. Ook via de klantendienst geraken we niet verder. We hebben één algemeen emailadres van de klantendienst, en wanneer je ernaartoe mailt, krijg je een automatische mail om te zeggen dat ze onze mail goed ontvangen hebben, maar achteraf volgt geen antwoord.Wanneer we contactgegevens vragen van een verantwoordelijke, krijgen we het antwoord dat die persoon ofwel met verlof is, ofwel dat ze dat niet mogen doorgeven. Onze volgende wagen wordt zeker geen Renault meer!!!Wat kunnen we concreet doen? Alle hulp en tips welkom !


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform