Terug

Problemen met beëindiging contract

Closed Openbaar

Quadient

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Quadient

05/03/2021

Beste,In 2016 gingen wij in op een offerte van Neopost voor de huur van een frankeermachine + fullomnium onderhoudscontract. Dit voor de prijs van € 64,49/maand excl. BTW. De levering, installatie, opleiding en buitendienstelling werd gratis aangeboden (normaal € 200). Het contract met een duurtijd van 5 jaar ging van start op 1 maart 2016.Omdat ons bedrijf de laatste jaren steeds minder en minder brieven per post verstuurt, werd de frankeermachine overbodig en beslisten we het contract met Neopost op te zeggen. Dit gebeurde d.m.v. een aangetekend schrijven op 13 februari 2018. Enkele dagen later werd ik gecontacteerd door iemand van Neopost die bevestigt dat het huurcontract voor onze frankeermachine nog loopt t.e.m. 28/02/2021 en ons een ander product voorstelt (opnieuw voor een periode van 60 maanden). Hierop bevestig ik dat we het contract wensen te beëindigen in 2021.In juni 2020 wordt ik opnieuw gecontacteerd door iemand van Quadient (nieuwe naam van Neopost). Opnieuw bevestig ik dat we het service- en huurcontract voor onze frankeermachine niet wensen te verlengen en verwijs ook naar mijn aangetekend schrijven van 13 februari 2018 hieromtrent.Vervolgens ontvang ik in juli 2020 een brief waarin staat dat ze mijn aanvraag tot beëindiging van het contract hebben ontvangen en met het vriendelijk verzoek om het antwoordformulier z.s.m. terug te sturen. Ik citeer: Wanneer wij geen reactie hebben ontvangen binnen 10 werkdagen op dit formulier wordt het contract automatisch verlengd onder de huidige geldende voorwaarden. Indien u bij nader inzien besluit om door te gaan met frankeren dan kunt u dit uiteraard ook op bijgaand formulier kenbaar maken.Ik heb dit antwoordformulier niet ingevuld of ondertekend omdat volgens dit antwoordformulier nog € 200 verschuldigd was voor buitendienststelling van de frankeermachine. Ik was het daar niet mee eens want in onze offerte van 2016 werd deze kost voor buitendienststelling van € 200 gratis aangeboden. Ik heb B. Van Hulle (Credit Collection Leader van Quadient) hier ook op gewezen, maar zij antwoordde dat wat er toen doorstreept was te maken heeft met de buitendienstzetting van toen uw oude machine en dat de kost van € 200 blijft. Ik heb haar nog laten weten dat het bedrag van € 200 voor buitendienststelling van ons oud toestel reeds geschrapt werd op hun offerte/onze bestelling van in 2010 en dat de schrapping van de kost van € 200 op de offerte van 2016 dan ook duidelijk te maken heeft met ons huidig toestel en niet met ons oud toestel. Hier heb ik geen reactie meer op ontvangen.Op 24/02/2021 kregen wij opnieuw een factuur toegestuurd van Quadient voor een bedrag van € 967,39 incl. BTW voor de huur en omnium van een frankeermachine voor de periode van 1/03/2021 - 28/02/2022. Dit ondanks het feit dat ik het contract reeds 3 jaar geleden heb opgezegd.Ik neem op 5/03/2021 contact op met B. Van Hulle met de vraag mij een creditnota te bezorgen, aangezien het contract beëindigd is op 28/02/2021. Zij antwoordt dat zij mijn aanvraag voor stopzetting van mijn contract niet kan afhandelen zolang ik hun formulier niet invul en teken voor akkoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform