GEACHTE Mevrouw, Mijnheer,Dit schrijven, naar aanleiding van een gebrekkige dienst na verkoop door een producent uit Nederland.Hopelijk mogen wij op testaankoop beroep doen voor tussenkomst met een buitenlandse firma. Het betreft: Castor Interieur - Eekboerstraat 28G - 7575 AX OldenzaalOnze klacht (samengevat):Het door Castor geleverde product vertoont volgende afwijkingen.1) De laklaag (beitsmiddel) is niet gelijkvormig afgewerkt. De zijdeglans afwerking vertoont verschillende “matte/ poreuze” vlekken, waarvan sommige zeer ernstig. 2) Enkele laden lopen stroef, en dus niet vlot zoals op de site beschreven. Van de leverancier / producent krijgen we geen professionele aandacht voor ons probleem.2021.04.08In overleg met de producent van het meubel kwamen we tot een bevredigend resultaat van het te bestellen product. Drie ladenblokken voor cd’s en dvd’s. De service was vóór de levering zeer bevredigend.2021.06.08 17:00Levering van de ladenblokken. De plaatsing gebeurt door de leverancier.Door de snelle afhandeling van de levering zijn we niet tot een kwaliteitscontrole gekomen. Ons vertrouwen in Castor heeft ons achteraf parten gespeeld.2021.06.08 18:31Na vertrek van de leverancier stellen we vast dat de blokken niet haaks staan. Ons voorstel aan Castor is om deze opnieuw correct te plaatsen. Dat heb ik dan zelf gedaan.2021.07.14Tijdens het correct plaatsen van de blokken, wat mij gelukt is, stellen we vast dat de afwerking van het hout afwijkingen vertoont in de kleuring. Er zijn verschillende vlekken over verschillende oppervlakten. Zie mail met toegevoegde documentatie van woensdag 14/07/2021 12:37Na 2021.07.14Er volgt nog mailverkeer met Castor en een afspraak met mr. Wierdsma dat hij zou langskomen wanneer hij een levering in onze buurt heeft, zonder een concrete datum af te spreken.Intussen hebben we vastgesteld dat er nog meer afwijkingen te zien zijn in de afwerking van de kleuring. Ons IKEA meubilair is beter afgewerkt dan dit product van een andere prijsklasse. Daarnaast ervaren we ook onregelmatigheden met het openen en sluiten van de lades. VandaagWij verwachten vooral dat onze boodschap naar de producent toe ernstig genomen wordt en dat we onze klachten samen met Castor ter plaatse kunnen evalueren. Maar we hebben het gevoel dat mr. Wierdsma ons aan het lijntje houdt, ook al beweert hij ons niet vergeten te zijn.Het meubel is intussen volgeladen met +/- 3.200 gesorteerde cd’s. Daarom zou het vervelend zijn om het meubel om te ruilen en alles over te hevelen. Doch, is mijn inziens een financiële tegemoetkoming meer dan van toepassing. Een ervaren ondersteuning van “Test Aankoop” zou ons hierbij zeker kunnen helpen.Heeft u meer informatie, foto’s of mails nodig voor een correcte evaluatie van onze vraag?Alvast dank voor uw tussenkomst.Met vriendelijke groet,Hierna het uittreksel van de mail van 14/07/2021 12:37 (de bijlagen zijn foto's met uitleg)Dag mijnheer,Via deze mail willen we u feedback geven over hetgeen mijn man gerealiseerd heeft om het plaatsen van de kasten te verbeteren (waarover we u advies gevraagd hebben), en u melden dat we, achteraf gezien, een andere kijk gekregen hebben op de installering op 8 juni.Het belangrijkste aspect van onze ontevredenheid is dat u ons niet verteld heeft dat het gevaarlijk is om in eenzelfde kast meerdere laden in één keer te openen. Zoals u zelf zult weten kantelt de kast op dat moment. We hebben dat probleem opgelost door de drie kasten aan de muur te bevestigen. Mijn man heeft dat uitstekend voor elkaar gekregen.In de voorbereiding daartoe heeft mijn man de drie kasten uit elkaar geschoven, en zo hebben we twee zaken ontdekt1) de binnenste zijkanten van de kasten (1e kast rechts / 2e links en 2e rechts / 3e links) zijn niet correct afgewerkt. Is het een resultaat van het kleuren, of van het transport, op zich is dat niet belangrijk voor ons. Wat jammer voor ons is, is dat we bij een eventuele verhuis de kasten niet over meerdere kamers zullen kunnen verdelen (aan de afwerking kan mijn man niet verhelpen).2) bij de eerste kast is een constructiefout aan een schuif vastgesteld. Vermits deze kast dicht bij de boekenkast staat, en daar de linkerzijkant van de schuiven niet zichtbaar zijn, hebben we dit pas ontdekt bij het uitnemen van de schuiven. Huidig is het dus niet zichtbaar, maar bij een eventuele verhuis en nieuwe plaatsing is het mogelijk dat dit wel zichtbaar wordt.Zie details en foto’s in bijlage.Waar mijn man wel in geslaagd is, is het correct plaatsen van de kasten en de schuiven: de kasten staan nu evenwijdig en hetzelfde geldt voor de schuiven.