Terug

Problemen met abonnement Blissim Box

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Blissim

05/12/2021

Beste mevrouw Beste heerVan April t.e.m. Juni 2021 besloot ik een nieuw soort “goodiebox” uit te proberen nl. Blissim (verzorgingsproducten, haarproduct, make-up, parfum, …). Had ik maar eerder geweten wat me te wachten stond…Elk van de 3 maanden van dit abonnement was er wel IETS mis met deze box. Één maand heb ik hem zelfs totaal niet gekregen en hebben ze veel te laat een nieuwe opgestuurd. Een andere maand was een product uitgelopen en plakte al de rest. Daarnaast kreeg ik ook, op 2 verschillende maanden, 2 dezelfde producten (en dat met een abonnement van slechts 3 maanden). De producten waren totaal niet aangepast aan mijn “beautyprofiel”, zoals beloofd bij het invullen van hun vragenlijst, dus de schoonheidsproducten waren amper of niet bruikbaar voor mij.En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan…De klantenservice antwoord ZEER traag, ze hebben het zogezegd altijd veel te “druk” en slagen er niet in hun werk te doen (= KLANTENservice). Als je al een antwoord terugkrijgt word de vraag veel te laat en totaal naast de kwestie beantwoord. De medewerkers lezen de vraag niet goed, ook al doe ik (als goede Belg) nog de moeite ze in het Frans te stellen (want ondanks hun vele Vlaamse klanten, kan uiteraard niemand Nederlands spreken of schrijven).Ze maken zich er daar uiterst snel van af…Ik had mijn abonnement na 3 maanden gepauzeerd (om het later eventueel nog een kans te geven, dacht ik, maar nu weet ik wel beter…).Blissim, echter, besloot in November 2021 het abonnement uit het niets te reactiveren (zonder verwittiging), geld van mijn rekening te stelen, een box klaar te maken en (ondanks mijn tijdige tegenargumenten) te versturen.Ik zag op 15 November 2021 dat er geld van mijn rekening ging en contacteerde hen niet veel later. Ik maakte duidelijk dat ik de box niet meer wenste en mijn geld terug wou. Ze hadden mij nooit laten weten dat het abonnement hernomen werd, geen mail, niets….Toen ik zei dat ik deze rotbox niet meer wou ontvangen en mijn geld terug wilde, kon een box die klaar werd gemaakt (en dus nog lang niet verzonden) niet meer gestopt worden door de klantenservice (beweerden ze). Dat is toch gewoon uit de lucht gegrepen? Zolang iets niet is verzonden, dien je die box toch te stoppen als de klant dit vraagt? Of op zijn minst de retourkosten voor de klant te betalen? Want ik mocht deze box natuurlijk wel terugsturen (naar FRANKRIJK), maar op eigen kosten!! Ik zou dus DUBBEL zoveel geld kwijt zijn dan!!De klantenservice, en vooral een zekere Anouck, reageerden zeer onbeschoft en kwamen met geen enkel nuttig antwoord. Het leek wel alsof ze een voorgekauwd, standaard antwoord verstuurden en dit gewoon bleven herhalen (copy/paste?). Er kwam in ieder geval geen “logisch nadenken” aan te pas.Ik vrees dat deze mensen niet capabel zijn om op een klantendienst te werken, gezien niemand de moeite neemt de klant tevreden te stellen en samen een antwoord te zoeken. Misschien best nieuw en beter gekwalificeerd personeel zoeken?Ik wacht trouwens nog steeds op de Blissim box, waarvoor het geld op 15 November 2021 van mijn rekening werd gestolen, maar ik nog steeds niets ontvangen heb… Blijkbaar kan mijn account daarna pas volledig worden verwijderd. Ik heb mijn lidmaatschap alvast stop gezet en hoop dat door dit verhaal publiek te maken, mensen 2x nadenken en nooit klant zullen worden bij deze dieven.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform