Geachte,Op 04/12/2018 kochten wij met volle overtuiging een tweedehands Renault Zoé bij jullie als een officiële dealer in Kuurne.Echter, de eerste avond doken de eerste laadproblemen al op en nadien is het niet meer gestopt.De eerste avond kon de auto niet meer opladen, wij contacteerden de garage onmiddellijk en wij hebben alle e-mails als bewijs. Het probleem bleef aanwezig voor de volgende twee jaar, soms met up and downs. Soms kon de auto aan de laadpaal zelf niet opladen.Na de zoveelste interventie van Devos-Capoen, in Roeselare en in Kortrijk die 2 weken duurde in December 2020, werd ons verteld dat we een scheidingstransfo moesten gebruiken bij het opladen van de auto, omdat er soms wegenwerken in de straat waren die een probleem konden veroorzaken..(!!) Dit was een onvoorziene kost waarvan wij niet op de hoogte werden gebracht bij aankoop van de auto.Op 13 januari 2021 had mijn auto niet opgeladen gedurende de nacht, maar er stond een afspraak bij de keuring op het programma, waardoor er geen andere mogelijkheid was dan toch te vertrekken met een auto die voor de zoveelste keer amper opgeladen was. Gevolg was dat de batterij onderweg volledig op was en ik bijgevolg weggetakeld moest worden. Dit bracht opnieuw een onvoorziene kost met zich mee (140 € ). Echter, ondertussen hebben we meerdere malen geprobeerd om de auto op te laden met de scheidingstransfo, dit echter zonder succes. Wij moesten de transfo laten aanpassen omdat er nog problemen met de lading waren.Bijgevolg is bij ons op dit moment de maat meer dan vol. Wij kochten een Renault in de overtuiging dat dit een gerespecteerd automerk is. Daarenboven kozen wij er bewust voor om een auto aan te kopen bij een officiële dealer. Wij werden echter duidelijk misleid, aangezien de eerste problemen reeds opdoken een paar uren na aankoop. Alhoewel het duidelijk om een probleem gaat die reeds bestond bij aankoop van deze auto, worden wij van het kastje naar de muur gestuurd. Daarenboven werd ons meer dan eens verteld dat de auto uit garantie is, waardoor de Renault garage in Kuurne ervan overtuigd was om ons de vervangwagen aan te rekenen. Wij zijn enorm ontgoocheld in zowel de service van de Renault garage in Kuurne als in het merk Renault an sich en zien hier geen uitweg meer. Dit is het merk Renault onwaardig. Zodoende eisen wij dan de prijs van de scheidingstransfo, en de takelwagen terugbetaalt worden plus de annulatie van factuur van Garage Devos-Capoen die nog open staat (Factuur 21400366). Elektrische auto’s zijn belangrijk op de automarkt van vandaag en wij denken niet dat Renault zich deze enorm slechte reclame kan veroorloven. Wij stellen dan ook voor om dit op een nette manier verder af te handelen.Met vriendelijke groeten,Dieter Degrendele & Katia Costalbano