Terug

Problemen met 2dehands auto merk Renault

Closed Openbaar

Garage Devos-Capoen BV

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Garage Devos-Capoen BV

13/04/2021

Geachte,Op 04/12/2018 kochten wij met volle overtuiging een tweedehands Renault Zoé bij jullie als een officiële dealer in Kuurne.Echter, de eerste avond doken de eerste laadproblemen al op en nadien is het niet meer gestopt.De eerste avond kon de auto niet meer opladen, wij contacteerden de garage onmiddellijk en wij hebben alle e-mails als bewijs. Het probleem bleef aanwezig voor de volgende twee jaar, soms met up and downs. Soms kon de auto aan de laadpaal zelf niet opladen.Na de zoveelste interventie van Devos-Capoen, in Roeselare en in Kortrijk die 2 weken duurde in December 2020, werd ons verteld dat we een scheidingstransfo moesten gebruiken bij het opladen van de auto, omdat er soms wegenwerken in de straat waren die een probleem konden veroorzaken..(!!) Dit was een onvoorziene kost waarvan wij niet op de hoogte werden gebracht bij aankoop van de auto.Op 13 januari 2021 had mijn auto niet opgeladen gedurende de nacht, maar er stond een afspraak bij de keuring op het programma, waardoor er geen andere mogelijkheid was dan toch te vertrekken met een auto die voor de zoveelste keer amper opgeladen was. Gevolg was dat de batterij onderweg volledig op was en ik bijgevolg weggetakeld moest worden. Dit bracht opnieuw een onvoorziene kost met zich mee (140 € ). Echter, ondertussen hebben we meerdere malen geprobeerd om de auto op te laden met de scheidingstransfo, dit echter zonder succes. Wij moesten de transfo laten aanpassen omdat er nog problemen met de lading waren.Bijgevolg is bij ons op dit moment de maat meer dan vol. Wij kochten een Renault in de overtuiging dat dit een gerespecteerd automerk is. Daarenboven kozen wij er bewust voor om een auto aan te kopen bij een officiële dealer. Wij werden echter duidelijk misleid, aangezien de eerste problemen reeds opdoken een paar uren na aankoop. Alhoewel het duidelijk om een probleem gaat die reeds bestond bij aankoop van deze auto, worden wij van het kastje naar de muur gestuurd. Daarenboven werd ons meer dan eens verteld dat de auto uit garantie is, waardoor de Renault garage in Kuurne ervan overtuigd was om ons de vervangwagen aan te rekenen. Wij zijn enorm ontgoocheld in zowel de service van de Renault garage in Kuurne als in het merk Renault an sich en zien hier geen uitweg meer. Dit is het merk Renault onwaardig. Zodoende eisen wij dan de prijs van de scheidingstransfo, en de takelwagen terugbetaalt worden plus de annulatie van factuur van Garage Devos-Capoen die nog open staat (Factuur 21400366). Elektrische auto’s zijn belangrijk op de automarkt van vandaag en wij denken niet dat Renault zich deze enorm slechte reclame kan veroorloven. Wij stellen dan ook voor om dit op een nette manier verder af te handelen.Met vriendelijke groeten,Dieter Degrendele & Katia Costalbano

Berichten (5)

Garage Devos-Capoen BV

Naar: D. D.

14/04/2021

t.a.v. Mr en Mevr Degrendele - CostalbanoGoeiemiddag,We hebben de mail via het Test Aankoop klachtencenter goed ontvangen.Graag hadden we dit dossier met jullie besproken in de zaak, te Kuurne, in samenspraak met de directie en Mr Alliet, verantwoordelijke 2e handswagens van Devos-Capoen Renault Selection.Kan u ons enkele voorstellen doen wanneer dit voor u mogelijk is ?U mag ons gerust hiervoor per mail of telefonisch terug contacteren.Vaste nr receptie Kuurne 056/36.55.56 - u vindt ook mijn gsm-nr in de handtekeningVaste nr Renault Selection 056/36.50.60Tevens willen we graag verzoeken deze communicatie van de website te verwijderen en verdere communicatie rechtstreeks met ons te laten verlopen.We vertrouwen erop spoedig te kunnen bespreken en vlot tot een compromis te kunnen komen.Met hartelijke groet Mes sincères salutationsOlivier VandeplasscheVerantwoordelijke NaverkoopT: 0477803628

D. D.

Naar: Garage Devos-Capoen BV

15/04/2021

Goedeavond,We wensen dit probleem uiteraard met jullie te bespreken.We verkiezen om een skype meeting op te zetten. Dit kan elke avond na 18:00u behalve op woensdag.Kunt u ons laten weten wanneer dit past? Dan doen wij het nodige.Met vriendelijke groeten,Dieter Degrendele & Katia Costalbano.

Garage Devos-Capoen BV

Naar: D. D.

21/04/2021

Goeievond,Gezien reeds eerder geplande afspraken door Dhr Sergio Alliet, de directie en mezelf konden we ten vroegste een digitale meeting inlassen morgenavond DO 22/04 om 18u15.U ontvangt hiervoor op jullie rechtstreekse emailadressen.Met hartelijke groet Mes sincères salutationsOlivier VandeplasscheVerantwoordelijke NaverkoopT: 0477803628

D. D.

Naar: Garage Devos-Capoen BV

18/05/2021

Bestejammer genoeg hebben wij geen positieve antwoord van jullie gekregen. Wij hebben gisteren 17/05/2021 jullie factuur betaald (FK 21400366 € 182.05).Wij vragen een CREDIT NOTA voor de factuur dat wij betaald hebben zonder dat het probleem opgelost werd (wij hebben een transfo zelf moeten kopen en zelf betaald).MvgKatia Costalbano - Dieter Degrendele

D. D.

Naar: Garage Devos-Capoen BV

07/06/2021

HERINNERINGnog geen antwoord gekregen.Bestejammer genoeg hebben wij geen positieve antwoord van jullie gekregen. Wij hebben gisteren 17/05/2021 jullie factuur betaald (FK 21400366 € 182.05).Wij vragen een CREDIT NOTA voor de factuur dat wij betaald hebben zonder dat het probleem opgelost werd (wij hebben een transfo zelf moeten kopen en zelf betaald).MvgKatia Costalbano - Dieter Degrendele


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform