Terug

Problemen factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: HBB

02/07/2015

Wat vooraf ging:Ik bestel bij HBB een radiator op advies van HBB omtrent de afmetingen. Deze heeft me 850€ gekost. Wat bleek bij levering dat deze te groot was om in mijn berging te plaatsen. En dit na professioneel advies van HBB. De firma kon deze niet terug nemen daar het om een specifieke kleur ging. Dus was ik genoodzaakt om een een nieuwe (kleiner) te bestellen. Nogmaals 624€. De te grote kon ik dan wel ophangen in een andere plaats, maar toch.Daar de zaakvoerder inzag dat hij in fout was besloot hij om de twee radiatoren kosteloos te plaatsen. Wat bleek na het ophangen van het kleiner model dat deze beschadigd was. Ik verwittig de firma HBB diezelfde dag nog en ze beloven mij een nieuwe. Tot daar geen probleem. Totdat deze werd geleverd bij HBB en ik honderden euro zou moeten betalen om de beschadigde radiator te laten vervangen. Na contact te hebben opgenomen met de juridische dienst van testaankoop en op hun advies heb ik HBB gemaild dat ik hiermee niet kan akkoord gaan. Intussen had ik ook een technieker gevraagd om de kamerthermostaat (geplaatst door HBB) juist te komen afstellen daar de CV bleef opwarmen, zelfs al was het buiten 25 C°. Hiervoor kreeg ik een factuur aangeboden maar in eerste instantie ging de zaakvoerder dit factuur crediteren daar HBB de thermostaat dadelijk correct had moeten instellen en geen 3 maanden na oplevering. Daar ik nog steeds weiger om zelf op te draaien voor de kosten van de radiator heeft HBB nu maar besloten om toch maar een factuur naar mij te sturen voor het zogezegd kosteloos plaatsen van de 2 radiatoren en voor het afstellen van de thermostaat.Ik protesteer nogmaals factuur Nr: 1191 - 2015, waarop u op 1/7/2015 reeds hebt geantwoord en ik citeer:Dag Joris, Ik zal onderstaand factuur laten crediteren. Tevens protesteer ik nogmaals factuur 015/0001/66589 (1.665 - WB150095) waarin ik schreef en ik citeer: Beste,Ik protesteer dit bovenvermeld factuur gezien er toen een te grote radiator werd geleverd en dit wel te verstaan na uw professioneel advies. U bent namelijk hier in de woning de opmeting komen doen om zo de juiste radiator te kunnen bestellen. Hierop heb ik een andere moeten bestellen bij de firma HBB daar u de te grote radiator niet terugnam! Deze affaire was een meerkost van 624,12 euro.Daar u zelf besefte dat dit te wijten was aan uw professioneel advies, zijn we toen tot een akkoord gekomen dat u de beide radiatoren kosteloos zou komen installeren. Hierbij refereer ik naar bonnummer WB150095. Hierop schrijft u, en ik citeer: Opgelet er zijn enkele uren gratis beloofd, na te kijken met BHE.Zodoende is dit factuur volledig onterecht!Tevens is het wel vreemd dat u nu pas, 24/6/2015, mij dit factuur opstuurt. Natuurlijk weet ik wel beter. Het zit je namelijk diep daar ik niet kan opdraaien voor de kosten voor het vervangen van de beschadigde radiator. Zowel de groothandelaar Lambrechts, alsook de juridische dienst van testaankoop zijn van dezelfde mening.Alvast dank voor uw begrip en medewerking.Tot op heden hebt u mij nog geen antwoord gegeven op dit schrijven, enkel stuur je mij nu een aanmaning tot betaling van deze beide facturen. Ik kan hier gewoon niet op ingaan en ik verzoek u nogmaals om deze facturen te crediteren.Tevens eis ik het verschuldigd bedrag terug van de Geberit blokjeshouder die jullie mij nog steeds niet hebben terugbezorgd!!Alvast dank.De Krock Joris,

Berichten (1)

HBB

Naar: J. D.

04/07/2015

Beste ,Uiteraard en begrijpelijk horen jullie meestal het verhaal via de klant nl de consument.Ons antwoord hierop , dienen wij dit bericht te replayen en de info door te geven van onze versie ?Indien u nog vragen of opmerkingen heeft mag u mij altijd contacteren.Met vriendelijke groeten,Bart HendrickxZaakvoerder HBB bvba Indusiezone Beringen-Zuid 2107 Lochtemanweg 36 3580 Beringentel 011433000 fax 011451800 e-mailbart@hbb.be www.hbb.beHBB Antwerpen XL KMO park Prinsboudewijnlaan 21L(Gvl) 2550 KontichTel 03 - 500 94 12 kontich@hbb.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform