Terug

Problemen bij de bestelling dampkap

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. B.

Naar: eggo

16/01/2021

Beste Wij bestelden een nieuwe keuken bij Eggo. Omdat er een actie liep waren wij genoodzaakt snel de koopovereenkomst te ondertekenen. Er werd ons toen beloofd dat indien een toestel gewijzigd dient te worden dit geen probleem was. Uiteraard afmetingen van op maat gemaakt kasten niet. In onze bestelling was er een dampkap van 80 cm voorzien. Maar de opening van de bovenstaande kasten is 90cm. Hierdoor beslisten wij dat we willen overgaan naar dezelfde dampkap, maar met de afmeting van 90 cm. Dit was weken voor de levering.... Wij gingen er van uit dat dit geen probleem zou vormen. Echter net voor de leveringsdatum werd ons gemeld dat de bestelling niet meer aangepast zou kunnen worden. Alle toestellen en keuken waren nog in het bezit van Eggo. Dit vonden wij enorm jammer! Wij wouden zelfs naar het magazijn rijden en de wissel zelf doen. Wij waren ook bereid om weken te wachten op de nieuwe levering van de dampkap. Wij waren bereid om veel toegevingen te doen, zolang de gewenste dampkap te krijgen. Het bedrijf verliest niks, ze dienen gewoon een iets grotere te leveren. Dit werd ons geweigerd, we waren verplicht die dampkap aan te nemen. Zolang de dampkap bij hen is moet dit toch kunnen gewisseld worden?

Berichten (1)

eggo

Naar: D. B.

20/01/2021

Onze referentie: 028ZJCL200155Geachte Mevrouw Bader,We hebben uw klacht ontvangen en het heeft onze volledige aandacht gekregen.Wij hebben uw dossier geanalyseerd en contact opgenomen met de verschillende betrokken partijen om meer informatie te verkrijgen.Het blijkt dat toen u de keuken bestelde, u gaf uw verkoper de referentie van uw Siemens 80 cm kookplaat.Uw project werd daarom aangepast aan uw behoeften en een dampkap van 80 cm was voorzien.U heeft het definitieve bestelformulier van 24.10.2020 ondertekend na de opmeting van de keuken, die de aanwezigheid en de bestelling van deze 80 cm grote afzuigkap bevestigde.Tijdens de ondertekening in de winkel werd u ook op de hoogte gebracht van de verschillende praktische informatie met betrekking tot de volgende gebeurtenissen, waaronder het feit dat er na het verzenden van de bestelling geen verdere wijzigingen aan het project konden worden aangebracht (zie de bijlage bij het contract de sleutelmomenten van uw keuken' e.g., punt 3).De installatie van de keuken was gepland voor 18 januari.U heeft op 4 januari contact opgenomen met het verkooppunt om een dampkapwijziging aan te vragen.Het lijkt erop dat u had besloten om uw huidige kookplaat te vervangen door een nieuwe, maar in 90cm en daarom de dampkap wilde vervangen door een apparaat van dezelfde grootte, dat wil zeggen 90cm.Helaas was de bestelde dampkap al in ons bezit en ondanks ons verzoek aan de leverancier weigerde deze het apparaat terug te nemen en dus te vervangen.Vanwege de elementen die wij in ons bezit hebben, kunnen wij helaas niet ingaan op uw verzoek om een eenvoudige vervanging door een nieuw, groter model, en dit op onze kosten.We hebben het ondertekende contract en de informatie die u ons bij de ondertekening hebt gegeven, gerespecteerd.We horen en begrijpen uw nood.Indien u dat wenst, kunnen wij u een offerte geven voor een ander toestel naar keuze.Uw verkoopadviseur is altijd beschikbaar om u aan te raden.We blijven tot uw beschikking.Met vriendelijke groeten,Quality Coordinator


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform