Terug

Probleem plaatsing zonnepanelen

Closed Openbaar

Solar Protect

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Solar Protect

20/04/2023

Beste . Ik koos ervoor om met solar protect in zee te gaan alles begin relatief goed verkoper kwam ter plaatse maakte een offerte en we maakte goeie afspraken. Uiteindelijk kwam er een plaatsbezoek die persoon vertelde dat het allemaal geen probleem was de 26 panelen te plaatsen. De plaatsingdatum kwam zeer snel. De dag van plaatsing stopt er een busje met 2 Spaanse plaatsters erin opzich geen probleem vriendelijke jonges maar communicatie 0 tenzei via Google Translate. Ineens kwamen ze erachter dat de panelen niet zouden passen zoals uitgeteld naar telefoneren naar de firma en veel uitleg hadden ze een manier om het erop te krijgen . Super . Deze beginnen ze te plaatsen meten alles uit en beginnen. Toen begon het ze maakten een rekenfout waardoor de profielen verkeerd stonden en er dus weer af moesten (stalen overzet dak) profielen verplaatst en gaatjes toe gemaakt met een silicoon. Ondertussen komt een Nederlands talige plaatsing ploeg ter plaatse voor de electrische installatie aan te sluiten waar ik daar melding van maak dak. Deze personen melden dat via hun app aan de firma waar ik onmiddellijk erna een mail verstuur met dezelfde klacht. De firma voltar belt naar de plaatsing ploeg met de vraag of zei het mail adres gegeven hadden wat zo was . Verder geen reactie . Niet telefonisch niet op mail . Waarin ik de dagen erop volgende nog telefoontjes gedaan heb en gemaild. Uiteindelijk eens iemand aan de lijn die me kon helpen hij vroeg wat ik voorstelde ik zei een oplossing die silicoon is geen langdurige oplossing. Oke zegt ie ik stuur iemand langs met een dakwerker voor een offerte en we gaan u dak panelen vervangen onze fout sorry . De dag van de afspraak (woensdag) komt iemand van solar protect zelf hij kijkt en zegt wat wil je dat vervangen gaan we niet doen maar ik bespreek het intern en vrijdag hoor je mij. Ik wacht af tot maandag steeds niets weer een het telefoneren waarop de receptie altijd zei hij niet op de firma was en me zou weer bellen. Wat niet gebeurde. Dus weer bellen had ik zijn nummer gekregen 3x geprobeerd 2x iets ingesproken op voicemail geen gehoor. Geen telefoon terug. ondertussen weer wat later telefooneer ik met solar protect zelf die zich excuseren voor het ongemak en dat het zo niet had mogen lopen. En gingen het aan hun verzekering aangeven. En ik moest dat ook doen aan mijn brandverzekering ( die lieten weten dat ze er niet tussen komen). Verder weer wat gemaild en getelefoneerd. Gingen ze me nogmaals terug bellen als de persoon uit meeting was .weer geen telefoon terug . Ondertussen een mail gekregen dat de verzekering ingelicht is en ik moet wachten op een expert waar ik niets van hoor. 18.04 komen ze. Installatie keuren resultaat afgekeurd foutje in de aansluiting.(kan gebeuren) maar wanneer dit opgelost word geen idee . Dus ik kan nog steeds niets aangeven aan fluvius electriciteit die ik op het net zet krijg ik 0.0 euro voor. Dak nog steeds geen schot in . Plaatsing gebeurde begin februari ondertussen anderhalve maand ver en van kastje naar de muur weinig tot geen resultaat voor een oplossing. Telefonisch aan het lijntje gehouden en geen na het zegge dat ze terug bellen hoor ik niemand.

Berichten (1)

Solar Protect

Naar: M. S.

27/04/2023

Beste,De keuring is ondertussen ingeboekt.Een dossier is doorgegeven aan de verzekering voor gemaakte schade, op basis hiervan zal er een expert aangesteld worden voor de schadebepaling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform