- Het polsbandje van het Garmin vivosport horloge van onze zoon is gescheurd- We hebben dit aangekaart bij AS Adventure (de winkel van aankoop) en zij hebben een aftersales dossier opgestart. Zij hebben dit op hun beurt voorgelegd aan Garmin. Het antwoord van Garmin: dit betreft gebruiksschade en valt niet onder de garantie. Er wordt een voorstel gedaan een nieuw toestel aan te kopen voor 78 euro. - Gelijktijdig werd een klacht (op 13-02-2020) ingediend bij Garmin Belux via mail. tot op heden is deze onbeantwoord gebleven- Een greep uit het mailverkeer:Date: do 13 feb. 2020 om 16:09Subject: Fwd: ASF12102086 : Jouw Garmin dossier - klacht Garmin VivosportTo: [BEinfo@garmin.com]Beste, Hieronder kan u onze reactie vinden op jullie voorstel op 'de identieke vervanging van het toestel tegen een uitzonderlijk lage prijs'. Dit voorstel werd ons gecommuniceerd via AS Adventure. Ik ben echter, om het zacht uit te drukken, allerminst gelukkig met dit voorstel. Zoals reeds gezegd is mijn vertrouwen in Garmin (wat groot was) ernstig geschaad en hoop ik op een correcte oplossing voor ons probleem. Ook in afwachting van jullie reactie of nieuw voorstel, Met vriendelijke groeten, Mathias ---------- Forwarded message ---------Van: Date: do 13 feb. 2020 om 16:01Subject: Re: ASF12102086 : Jouw Garmin dossierTo: A.S. Adventure Aftersales [aftersales@asadventure.com]Beste Jeffie, Bedankt voor jullie onderstaande mail. Jammer genoeg gaat 'de identieke vervanging van het toestel tegen een uitzonderlijk lage prijs' mijn gezond verstand te boven. Het is zelfs beschamend dat een dergelijk voorstel durft gedaan te worden. Het aangeschafte Garmin vivosport horloge werd op een normale manier gebruikt waarvoor het bedoeld is. Er treedt een mankement op binnen de wettelijke garantietermijn na normaal gebruik van een toestel. Dus mijn gezond verstand zegt dat de producent bij deze in gebreke is en zijn verantwoordelijkheid dient op te nemen. Een kleine zoektocht op internet leert ons dat dit een gekend probleem is en veelvuldig voorkomt bij de Garmin vivosport horloges (het internet staat er bol van). Dat men het voorstel doet om €78 euro voor iets te betalen in de wetenschap dat hetzelfde probleem zich zal voordoen bij het nieuwe toestel ... daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Had ik op voorhand geweten dat het polsbandje onvervangbaar was dan had ik deze horloge zelfs nooit aangeschaft (want met het toestel op zich is er niets mis, maar toch maar de vuilbak in). Dus onze concrete vraag of tegenvoorstel naar Garmin toe: - ofwel krijgen we het originele horloge terug met een hersteld degelijk bandje (maar heb hier weinig vertrouwen in) - ofwel zorgt men voor een degelijk alternatief - ofwel betaalt Garmin onze centen terug. Mijn vertrouwen in Garmin (wat zeer groot was) is ernstig geschaad. Dus hoop ik op een correcte oplossing voor ons probleem. Ik zal eveneens deze mail doorsturen aan de supportdienst van Garmin. In afwachting van een verder vervolg, Met vriendelijke groeten, Mathias Heyvaert Op wo 29 jan. 2020 om 11:20 schreef A.S. Adventure Aftersales [aftersales@asadventure.com]:Beste Mathias, Bedankt voor het vertrouwen in onze dienst na verkoop. A.S.Adventure streeft ernaar om elk dossier correct en snel te behandelen. Al onze merken staan gedurende twee jaar, te beginnen vanaf de aankoopdatum, garant voor productie- en materiaalfouten. Jouw defecte Garmin Vivosport werd onderzocht en kan niet onder de wettelijke garantie genomen worden. Een gescheurd bandje valt onder gebruikersschadeGarmin doet geen herstellingen, maar stelt jou graag het volgende voor: Een identieke vervanging van jouw toestel aan een éénmalige uitzonderlijk lage prijs: € 78 De voorwaarden van deze commerciële vervanging: