Terug

Probleem niet vermelde bestekkosten

Opgelost Openbaar

Las en Gastechniek

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. C.

Naar: Las en Gastechniek

26/03/2019

20/11/2018 defect lastoestel (werd gekocht bij LG techniek) binnengebracht met de vraag bestek op te maken, ik kreeg geen documenten mee (ook al heb ik er naar gevraagd bij Jan), er zou een bestek op gemaakt worden en doorgemaild, daarop konden we reageren met al dan niet akkoord voor herstelling. Er werd niets gezegd over bestekkosten indien toestel niet hersteld zou worden.Na twee weken, nog geen offerte ontvangen, meermaals gebeld, belofte gekregen dat ze zouden terugbellen, dan maar gemaild. Uiteindelijk na 3 weken kregen we een offerte met een absurd hoog bedrag met de melding dat we ons schriftelijk akkoord moesten geven voor herstelling. Eén week later krijgen we een mail met de melding dat we ons hersteld toestel konden ophalen (de offerte omvatte afgeleverd ?) Hierop reageren we via mail , dat we geen akkoord hadden gegeven voor herstelling. LG Techniek reageerde daarop dat ze de nieuwe onderdelen er zouden uithalen en dan konden we ophalen. Na enkele weken vraag ik via mail hoever ze daarmee staan. Reactie : toestel staat klaar , kom maar ophalen. Toen ik daar kwam, bleek het toestel nog steeds hersteld, waarmee ik niet akkoord ging, en vertelde de zaakvoerder Tom Verlinden mij dat de onderdelen hersteld werden en geen nieuwe zijn en dat ze die er dan ook niet konden uithalen. Daarop heb ik geantwoord dat we ons toestel terug wilden, in de staat waarop we het hebben afgeleverd en dat ze dat wilden afleveren, aangezien ik er voor niets om gereden ben. De zaakvoerder gaf zijn akkoord. Ondertussen gaan de weken voorbij, ik stuur mails met de vraag hoever ze ermee staan, geen reactie, tot den duur bel ik hiervoor en ze zouden het toestel enkele dagen op een dinsdag afleveren. Die dag, geen toestel, ik vraag via mail wanneer ze dan wel komen, geen reactie ... Gisteren stuur ik opnieuw een mail met de vraag of het toestel klaar staat, ik kom het ophalen. Na drie telefoontjes (de zaakvoerder wilde niet aan de lijn komen) werd er bevestigd, het toestel staat klaar voor ophaling. Dan kom ik daar en moest ik de 100€ bestekkosten betalen vooraleer ik het defecte toestel met toebehoren mee kreeg. Dit werd me ook aan de telefoon niet op voorhand verteld. Ik belde de politie voor interventie, die konden me spijtig genoeg niet helpen. erger nog, de zaakvoerder vertelde tegen de politie dat wij mondeling akkoord voor herstelling hadden gegeven. De zaakvoerder werd erg onbeschoft naar mij persoonlijk. Ik kreeg het toestel niet mee zonder te betalen, ook de toebehoren kreeg ik niet mee. Ik vind dat dit zo niet kan, als er op voorhand wordt gezegd, of op papier staat dat er bestekkosten moeten betaald worden, dan heb ik hiermee geen probleem. Maar dit is pure oplichterij.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform