Terug

PROBLEEM MET ZAAKVOERDER EN SERVICE

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Weba Deinze

27/12/2016

Vorig jaar, op 20 september 2015, bestelde ik een tafel met bijbehorende stoelen. Helaas had ik na enkele weken reeds een probleem met één van de stoelen. Er brak een poot. Afgelopen maand, toen echter bleek dat stilletjes aan alle stoelen het begaven, ging ik naar de Weba voor een oplossing. Men bekeek mijn stoelen, haalde de zaakvoerder er bij (de genaamde Dirk Dewitte). Deze brabbelde iets dat ik niet begreep maar uiteindelijk kwamen we overeen dat ik per stoel een bedrag van 40 euro zou terugkrijgen. Ik kon dan nieuwe stoelen bestellen. Zogezegd, zo gedaan. Ik bestelde nieuwe (duurdere) stoelen alsnog een extra zeteltje. Dit werd allemaal op papier gezet, ik zou een servicebedrag van 160 euro krijgen. Enkele weken later ga ik de nieuwe stoelen halen omdat ik bericht ontving dat ze waren aangekomen. Echter wordt wederom de zaakvoerder erbij gehaald. Deze komt terug met mijn oude gerepareerde stoelen en laat mij zonder enige schroom weten dat onze afspraak niet doorgaat. Wat dan volgt heb ik in mijn leven nooit meegemaakt. Hij schreeuwt dat hij de stoelen niet meer kan verkopen en dat ze smerig zijn. Vraagt me op de man af hoe ik leef en waarom ik alles zo vuil heb gemaakt. Ondertussen probeert hij me te laten geloven dat ik de service kan vergeten. Nog erger, hij neemt me mee naar achter de winkel en zet zijn tirade verder. Hij vindt het niet kunnen dat hij nu mijn oude stoelen niet meer kan verkopen. Diezelfde stoelen die hij op 14/12 had gezien en waarvoor terugname geen probleem bleek. Ik voelde me bedreigd en stond daar als 28-jarige vrouw te luisteren naar het geschreeuw van een meubelverkoper. Bovendien heb ik hem tweemaal gezegd dat hij geen zaken heeft met hoe ik leef en dat hij zo niet tegen mij mocht praten.Hij opperde zelfs dat ik eventueel met een product de stoelen kon schoonmaken in de zaak!!! zodat hij ze kon verkopen. Nadat ik dreigde om klacht in te dienen en ik duidelijk maakte dat onze afspraak op papier stond gaf hij uiteindelijk toe. Maar niet voor hij een van zijn medewerkers beval dat ik geen recht had op garantie voor de nieuwe stoelen!!!!!Toen ik de stoelen ging ophalen in het magazijn bleken ze nog eens de verkeerde besteld te hebben. Ik kon echter rekenen op de goodwill van een medewerker daar die mij mijn verhaal liet doen en ervoor zorgde dat ik de zaakvoerder niet opnieuw moest zien.

Berichten (4)

Weba Deinze

Naar: A. C.

29/12/2016

Beste,Mevrouw is in eerste instantie een klacht komen melden op een breuk aan 1 poot bij 2 van de stoelen, na een gebruik van ruim 1 jaar. Mevrouw had foto's genomen van de barsten in de poten. Weba heeft toen nieuwe onderstellen aangeboden in garantie, maar mevrouw wou daar niet van weten. Ze wou absoluut andere stoelen omdat ze geen vertrouwen meer had in dit product. We hebben ruim 2000 van deze stoelen verkocht met slechts 1% die werden geretourneerd wegens beschadiging. Omdat mevrouw niet tevreden was met de uitvoering van de normale waarborg onder de verkoopsvoorwaarden hebben we toegezegd om haar andere stoelen te laten kiezen. Bij het ophalen van de nieuwe stoelen heeft mevrouw de oude stoelen binnengebracht. In een staat waarbij we vinden dat ze niet werden onderhouden zoals het een goede 'huisvader' betaamt. In bijlage vindt u hiervan een foto. De zaakvoerder heeft mevrouw daarop aangesproken. Weba had toegezegd aan de klant om de stoelen volledig terug te nemen op basis van vertrouwen. Vertrouwen in het feit dat de stoelen proper zouden zijn onderhouden. Het geboden vertrouwen werd door de klant serieus beschaamd. Nu werd duidelijk waarom mevrouw het vervangen van enkel de gebarsten poten weigerde en bleef aandringen op andere stoelen. In principe worden dergelijke geretourneerde stoelen voorzien van een nieuwe poot en in de outlet-afdeling aangeboden aan een sterk verminderde prijs. Bij deze stoelen is dit onmogelijk omdat ze echt smerig en vuil zijn. Ze moeten eerst worden gereinigd door een professioneel bedrijf of uiteindelijk als afval worden weggegooid.De zaakvoerder wenst zich te excuseren indien hij, door zich te laten meeslepen in een hevige discussie, onprofessioneel overkwam.Mevrouw Mesrar Rabia kan volgens de verkoopvoorwaarden genieten van de garantie op de nieuwe stoelen. Wel zal er bij een eventuele klacht extra aandacht zijn voor de algehele staat van het product.Het nog vragen van een commerciele geste vinden we in deze totaal ongepast.Mvg,Weba Gent Vliegtuiglaan 109000 GENTTel: 09 250 51 57Fax: 09 251 27 72e-mail: kurt.moreels@weba-gent.bebezoek onze website: www.weba.be

A. C.

Naar: Weba Deinze

29/12/2016

Geachte Weba Meubelen,Graag wil ik meegeven dat de stoelen NIET werden binnengebracht op moment van ophaling zoals u hierboven durft te beweren. U zou beter eens vragen aan u medewerkers wat ze aftekenen. Ik heb hier dan ook een getekend document, een bevestiging van ontvangst van medewerker Kamal gedateerd op 2/12 en dit van alle stoelen!!!!Dat is ruim een week voor ophaling. U moet aan uw procedures werken. Hoe durft u stoelen te repareren en ze weer te koop aan te bieden?Hoe verklaart u anders dat uw zaakvoerder mij de gerepareerde stoelen aanbood als ik ze dan pas bij had?Voor mij ging het vooral over het gedrag van uw zaakvoerder. U heeft me niet te vertellen hoe ik moet leven en als u achteraf spijt hebt van een afgesproken service dan had u misschien wat grondiger uw werk moeten doen. Ik had de stoelen in mijn koffer op dag 1 en voor jullie volstond het als ik deze aan het magazijn achterliet. Ik hoef achteraf niet de volle laag te krijgen als ze er niet meer uitzien zoals in de winkel. Komaan zeg! Rabia M.

Weba Deinze

Naar: A. C.

29/12/2016

Beste,Wat is er fout aan om een hersteld meubel tegen een sterk verminderde prijs aan te bieden? Wij zijn inderdaad geen voorstander van de 'wegwerpmaatschappij'. We hebben heel wat klanten, die het financieel niet breed hebben, die in onze outlet-afdeling of koopjeshoek meubelen met een kleine beschadiging of herstelde meubelen aan sterk verminderde prijzen kopen. In dit geval zijn de door u gebruikte stoelen inderdaad echt afval. En niet door de gebarsten poten, want deze waren vervangbaar door nieuwe, maar wel door de staat van de zittingen. U heeft het blind vertrouwen dat Weba heeft in klanten beschaamd. Maar Weba zal daarvoor zijn procedures niet aanpassen. We verkiezen om er de enkelingen die daar misbruik van maken over aan te spreken. De zaakvoerder heeft zich reeds verontschuldigd voor het feit dat hij zich heeft laten meeslepen in een felle discussie. Voor ons is deze zaak gesloten.Mvg,Weba Gent Vliegtuiglaan 109000 GENTTel: 09 250 51 57Fax: 09 251 27 72e-mail: kurt.moreels@weba-gent.bebezoek onze website: www.weba.be

A. C.

Naar: Weba Deinze

29/12/2016

Beste Weba,Voor ons is de zaak ook gesloten. Hoezo blind vertrouwen??? Uw medewerker nam ze in ontvangst en tekende daar ook voor. Ik neem aan dat hij toch over ogen beschikt. Wat een nutteloze discussie! U heeft mijn vertrouwen in Weba beschaamd! Ik wil niets meer van u horen. Toch een fijn eindejaar!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform