Terug

Probleem met wijziging in de reis n.a.v. Corona

Opgelost Openbaar

Zuid-Afrika Reizen BV

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. C.

Naar: Zuid-Afrika Reizen BV

16/03/2021

Ik bestelde in December 2020 een reis bij Z-A Reizen BV voor een reis naar Zuid-Afrika van 20 december t/m 17 januari. Bij de voorbereiding van deze reis werd reeds door de reisagent vermeld dat er mogelijk wijzigingen aan de reis moesten worden gemaakt omwille van Corona. Dit was inderdaad noordzakelijk omdat na ons vertrek de zuidafrikaanse overheid de Coronamaatregelen verstrengde. Hierdoor werden sommige attracties gesloten en werden ook bepaalde gebieden als high risk beschouwd (o.m. Kaapstad) zodat ze beter konden vermeden worden. In samenspraak met de reisagent, is dan onze reis - geheel tot onze tevredenheid overigens - gewijzigd. Dit leidde tot een 10-tal wijzigingen, zoals annulatie van geboekte attracties, wijzigen van een binnenlandse vlucht, extra nachten in bepaalde hotels, minder nachten in andere hotels en vervanging van bepaalde hotels door andere hotels. Omdat we de totale reis reeds hadden betaald bij vertrek, werd afgesproken met de reisagent eventuele min- en meerkosten te verekenen bij terugkeer. Tot mijn grote verbazing stuurde de reisagent mij echter een factuur waar bepaald niet-genoten verblijven, niet werden beschouwd als een minkost!! Ik moet dus wél betalen voor die nieuw bijgeboekte hotels, maar de oorspronkelijk geboekte hotels worden niet gecrediteerd. Ik kaartte dit reeds aan bij de reisagent, maar hij aanvaardt mijn redenering niet, ondanks het feit dat ik de werkelijke meerkosten reeds wel betaalde.

Berichten (1)

Zuid-Afrika Reizen BV

Naar: G. C.

04/04/2021

Beste,We hebben reeds uitvoerig gecommuniceerd met deze klant.   We hebben ook al enkele commerciele gestes gedaan, maar deze worden niet aanvaard.   Ik weet niet of er een vergelijk mogelijk is.We hebben iemand ingehuurd die nu met hen aan het communiceren is in de hoop alsnog een vergelijk te vinden waar beide partijen gelukkig over zijn.   Maar ik vrees dat dit moeilijk zal zijn, gezien de reeds gevoerde communicatie.Met vriendelijke groeten,Kind regards,Fredric Switserwww.zuid-afrikareizen.be *Zuid-Afrika Reizen BV*BTW: 0670.521.606Dennenlaan 102A2960 BrechtGSM: +32/486.80.18.21Rek. nr.: BE98 0018 0817 6693Op 26/03/2021 om 19:48 schreef klachtenbox@test-aankoop.be: HERINNERING - Klacht: Probleem met wijziging in de reis n.a.v. Corona - (CPTBE01226502-34)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform