Ik bestelde in December 2020 een reis bij Z-A Reizen BV voor een reis naar Zuid-Afrika van 20 december t/m 17 januari. Bij de voorbereiding van deze reis werd reeds door de reisagent vermeld dat er mogelijk wijzigingen aan de reis moesten worden gemaakt omwille van Corona. Dit was inderdaad noordzakelijk omdat na ons vertrek de zuidafrikaanse overheid de Coronamaatregelen verstrengde. Hierdoor werden sommige attracties gesloten en werden ook bepaalde gebieden als high risk beschouwd (o.m. Kaapstad) zodat ze beter konden vermeden worden. In samenspraak met de reisagent, is dan onze reis - geheel tot onze tevredenheid overigens - gewijzigd. Dit leidde tot een 10-tal wijzigingen, zoals annulatie van geboekte attracties, wijzigen van een binnenlandse vlucht, extra nachten in bepaalde hotels, minder nachten in andere hotels en vervanging van bepaalde hotels door andere hotels. Omdat we de totale reis reeds hadden betaald bij vertrek, werd afgesproken met de reisagent eventuele min- en meerkosten te verekenen bij terugkeer. Tot mijn grote verbazing stuurde de reisagent mij echter een factuur waar bepaald niet-genoten verblijven, niet werden beschouwd als een minkost!! Ik moet dus wél betalen voor die nieuw bijgeboekte hotels, maar de oorspronkelijk geboekte hotels worden niet gecrediteerd. Ik kaartte dit reeds aan bij de reisagent, maar hij aanvaardt mijn redenering niet, ondanks het feit dat ik de werkelijke meerkosten reeds wel betaalde.