Terug

Probleem met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. M.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

19/09/2023

BesteWe hebben deze tuinset begin juli besteld in het filiaal van Zaventem.Bij een eerste levering + montage hebben de monteurs 2 stoelen beschadigd. (vijs door het zitvlak gedraaid)Bij de tweede levering ter vervanging van de beschadigde stoelen was 1 van de 2 nieuwe stoelen ook volledig beschadigd teruggekomen.Een derde levering was dus nodig.De monteurs van de tweede levering hadden zelf bedenkingen bij de cirkels die op het zitvlak van elke stoel zichtbaar zijn. Ze moedigden ons zelf aan om hier toch klacht voor in te dienen. Ik ben een dag later naar de showroom van Zaventem gegaan om ons verhaal te doen en de ondermaatse kwaliteit van de producten alsook de levering en montage aan te kaarten. Alles is gestaafd met foto's en video's. De medewerkers van de winkel gaven zelf aan dat dit absoluut niet de bedoeling was en waren verbijsterd van de gang van zaken.Men heeft ons dan een volledige vervanging van de set aangeboden, hetgeen op 22 augustus inderdaad geleverd werd. Ik ga ervan uit dat als jullie ons een volledige vervanging aanbieden, jullie onze klacht als gegrond beschouwen en deze erkennen. Ik heb de levering geweigerd aangezien de stoelen dezelfde defecten bleven vertonen.Op 23 augustus zijn we naar het filiaal van Zaventem gegaan om een volledige terugbetaling aan te vragen. Na 3 pogingen is het voor ons genoeg geweest. Medewerker Alvaro heeft toen naar de binnendienst gebeld om onze klacht te formuleren en een terugbetaling aan te vragen. Hij stelde ons gerust dat dit geen enkel probleem ging zijn. Echter de dagen erna geen enkel nieuws meer.Het is pas na meerdere telefoons naar het filiaal dat ik uiteindelijk op 1 september de bevestiging krijg van Bruce van de binnendienst dat de terugbetaling uitgevoerd zou worden. Inmiddels zijn we bijna oktober en hebben we nog steeds ons geld niet terug en geen enkele reactie op mijn berichten. Naar aanleiding hiervan bel ik op 19/09/2023 terug naar de winkel, waarbij ik een totaal onbekwame medewerker aan de lijn krijg. Hij stelt als oplossing voor dat hij een mailtje zou sturen naar de binnendienst, hetgeen ik zelf al lang heb gedaan. Vervolgens geeft hij aan dat hij de manager zou betrekken mocht hij binnen de week geen reactie ontvangen. Deze medewerker vindt er dus niets beter op dan de zaak nog langer te laten rekken in plaats van het probleem op te pakken en het belang van hun klanten te verdedigen tegenover een lakse en falende binnendienst. Dit terwijl ik bel met een duidelijke ergernis over de gang van zaken en de aanslepende laksheid. Hij zou minstens, gezien de historiek van dit dossier, de manager meteen moeten betrekken.Begin juli bestelden we een tuinset en inmiddels, bijna eind oktober, hebben we zowel geen tuinset als ook niet ons geld terug.Dit is onaanvaardbaar en ons geduld en flexibiliteit zijn op. De hele dienstverlening en de ondermaatse kwaliteit passen helemaal niet bij het high-end en luxueus imago dat deze keten wil uitstralen. Zonde dat de Makro failliet is, want aan een fractie van de prijs kon men uitstekende producten kopen. Gelukkig zijn er nog Brico en Gamma die niet moeten onderdoen aan wat deze winkel te bieden heeft.We vinden het oprecht zeer spijtig, want de ervaring in de showroom schept totaal andere verwachtingen, die ze op dit moment helaas nog niet kunnen waarmaken door een drang van te snel te willen groeien. (zaak wat de medewerkers zelf toegeven trouwens)

Berichten (1)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: L. M.

20/09/2023

----------------------------------------------Jonathan, 20 sep 2023 15:55 CESTBeste Lorenzo,Bedankt alvast om hiervoor contact met ons op te nemen. Het spijt ons te vernemen dat je schade hebt moeten ondervinden aan jouw artikelen tijdens de montage. Dit kan inderdaad niet de bedoeling zijn and we betreuren het dat je langer dan gewoonlijk hebt moeten wachten op een gerichte oplossing. Dit is zeker niet onze standaard and we nemen dit zeker en vast intern op, zodat we dit soort zaken te allen tijde kunnen vermijden in de toekomst.Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de cirkels van de vijzen te zien zijn in de zitting van je stoel. Het spijt ons dat dit niet sneller werd opgepikt. We doen alvast het nodige om dit intern aan te kaarten bij onze dienst productkwaliteit. Zo kunnen we snel and efficient een gepaste oplossing voorzien.We begrijpen zeker en vast jouw standpunt en het feit dat je jouw bestelling wenste te retourneren. We willen dit graag ook zo snel mogelijk opgelost zien and het is zeker niet onze bedoeling om dit langer te rekken dan nodig is.Bij deze wil ik dan ook bevestigen dat we de terugbetaling hebben aangevraagd ter waarde van Eur 1359,00 bij onze boekhoudkundige dienst, dewelke dit controleert, zodat je zeker het correcte bedrag teruggestort krijgt. Zodra dit oké is, wordt de opdracht doorgestuurd naar de bank, waarna het slechts een kwestie is van enkele werkdagen alvorens het geld terug op de rekening staat. Houd hierbij rekening met een maximale termijn van 10 à 14 werkdagen. Uiteraard doen onze diensten het nodige om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.Uit ons telefoongesprek blijkt dat de beschermhoes ter waarde van Eur 129,00 ook werd meegegeven met onze chauffeurs. Ik heb hiervoor een aparte, manuele retour laten opmaken, zodat ook dit bedrag kan worden terugbetaald. Je zal dus de terugbetaling van het volledige order ter waarde van Eur 1359,00 and de beschermhoes ter waarde van Eur 129,00 ontvangen, wat samen op Eur 1488,00 komt.We vinden het jammer dat jouw geduld op de proef werd gesteld and hopen je enigszins opnieuw te mogen verwelkomen in de toekomst, zodat we jou een betere and aangename ervaring kunnen bezorgen.Indien je vragen, twijfels of opmerkingen hebt hieromtrent, staan we te allen tijde voor je klaar. Je mag ons gerust op onze klantenlijn contacteren: 09/298.10.43We wensen ons uirukkelijk te verontschuldigen voor het ongemak dat je hebt ervaren.Met vriendelijke groeten,----------------------------------------------Klachtenbox, 19 sep 2023 11:08 CEST ~~RPGthe_netherlandsJonathan--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[9PR6KE-0J67R] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGthe_netherlandsJonathan--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[9PR6KE-0J67R]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform