Terug

Probleem met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. G.

Naar: Bolt

22/05/2023

Beste, in april '23 veranderden wij van energieprovider : van Bolt naar Luminus.Per 26 april '23 stuurt Bolt ons een eindafrekening, waarbij zij zich schriftelijk akkoord verklaren om 2.088,23 eur (= door ons teveel betaalde voorschotten) op onze rekening bij Fortis terug te storten vòòr 13 mei '23.Er staat op vandaag 22 mei '23 nog niks op onze rekening.Reeds tweemaal gebeld (met enkele dagen tussentijd) naar de klantendienst Bolt. Per 16 mei '23 hebben we ook een duidelijke klachtenmail naar Bolt gestuurd.De per telefoon verkregen uitleg was telkens zeer mistig. Onze klachtenmail hadden ze ook ontvangen, dat wist men ons zondermeer te bevestigen aan de telefoon.Eén uitspraak van Bolt ad telefoon, klonk echter zeer vreemd : Mijnheer, als het te lang zou duren met uw terugbetaling, kunnen we dit misschien manueel overschrijven ..... hallo ???Mogelijks zijn er dus financiële problemen bij BOLT, en is het aldaar alle hens aan dek... met druppelsgewijze en manuele terugbetalingen aan klanten...Graag versturing dus van jullie Testaankoop-klacht.En mocht dit probleem nog langer aanhouden, zullen we zeker niet aarzelen van gebruik te maken vd advokatendienst van Testaankoop.

Berichten (1)

Bolt

Naar: B. G.

22/05/2023

Beste Bernard,Op 26 april maakte mijn collega manueel een afrekening op. Normaal doen we dit één keer per maand waarbij we rekening houden met de terugbetaaldatum. Dit gebeurde nu dus niet. We voeren onze terugbetalingen maandelijks uit rond de 23ste. Voor deze maand gebeurde dit deze ochtend. Je mag de terugbetaling verwachten tegen ten laatste donderdag 25 mei 2023.We zijn momenteel aan het kijken om eventueel afrekeningen op twee verschillende data te doen per maand en de terugbetalingen ook op twee verschillende data. Op die manier zouden terugstortingen in de toekomst sneller moeten gebeuren en correcter moeten zijn ten opzichte van een creditnota.Ik wens je een fijne dag toe.Met vriendelijke groeten,AnnitaCustomer Carehallo@boltenergie.be+32 2 899 33 00--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform