Terug

probleem met terugbetaling

Closed Openbaar

Twinproperties

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Twinproperties

28/02/2020

Geachte,Op 3/6/2016 had wij een optie genomen op een 2e verblijf (appartement) in Westende via Twinproperties .(Holiday suites)Wij moesten daarvoor 500 Euro betalen.Wij hebben uiteindelijk beslist om niet te kopen. Het geld bleef gedurende 3 jaar bij de firma en enkel als wij een klant aanbrachten zouden wij ons geld terugkrijgen.Kan daar iets aan gedaan worden?met vriendelijke groeten,De Keyser Rony

Berichten (2)

Twinproperties

Naar: R. D.

02/03/2020

O. Ref.U. Ref.Geachte,Betreft: Klacht bij Testaankoop vanwege Rony De KeyserEen optieovereenkomst is een overeenkomst tussen een aanbieder van vastgoed en een potentiele koper van vastgoed waarbij gedurende een bepaalde periode de potentiele koper het alleenrecht heeft een specifiek onroerend goed te kopen. Een goed dat tijdens een gesprek in detail werd voorgesteld en waaromtrent prijsafspraken werden gemaakt. De potentiele koper is echter niet zeker en wenst bedenktijd, echter zonder het aanbod dat op tafel ligt kwijt te zijn. Dan wordt een optie afgesloten, tegen een vergoeding, in dit geval 500 euro, om het specifiek goed te blokkeren gedurende een bepaalde tijd, zodat het niet kan verder verkocht worden terwijl de potentiele koper nadenkt, advies vraagt, . In dit geval heeft de potentiele koper besloten na afloop van de geblokkeerde periode niet aan te kopen. De geleverde dienst, het blokkeren van de verkoop werd door ons geleverd, en is definitief verlopen. Het betaalde bedrag voor deze dienst is aldus definitief verworven en wordt niet terugbetaald. Optieovereenkomsten zijn wettelijk en een normale praktijk.De potentiele koper heeft ons nadien gecontacteerd en gevraagd of het toch niet mogelijk was om het optiegeld terug te betalen. Louter om commerciele redenen werd daarom besloten alsnog het optiegeld, indien men toch zou beslissen binnen de 3 jaar om een ander onroerend goed aan te kopen, te verrekenen in de aankoopprijs. Deze drie jaar is ondertussen afgelopen, en deze commerciele geste dus ook.Wij hopen u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Onder voorbehoud van alle rechten en zonder erkenning van chuldMet vriendelijke groet,Stijn R.A.J. CalleBedrijfsjuristChateau Residenties │ www.chateauresidenties.beJURIDISCHE DIENSTP/A Archimedesstraat 7 BE-8400 OostendeT +32 (0) 59 80 00 00F +32 (0) 59 70 58 37E stijn.calle@chateauresidenties.beDeze elektronische boodschap en al haar bijlagen zijn vertrouwelijk en hun inhoud kan bij wet beschermd zijn. Indien deze e-mail niet voor u is bestemd, is elke publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik ervan ten strengste verboden. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Een onfeilbare en correcte e-mailtransmissie kan niet worden gegarandeerd. De overgebrachte informatie kan worden onderschept, gewijzigd of vernietigd. Ze kan verloren gaan, te laat of onvolledig aankomen of een virus bevatten. De zender kan dan ook onmogelijk verantwoordelijk worden geacht voor een vergissing of een weglating in de inhoud van de boodschap als gevolg van de elektronische transmissie. Indien verificatie nodig is, gelieve een afdruk te vragen.Op 28-02-2020 12:22 heeft Jasmien Van de Vijver geschreven:

R. D.

Naar: Twinproperties

09/03/2020

Geachte twinproperties,Wij zijn geen verkopers en kennen alsdusdanig niet hoe wij dit moeten doen.Deze optie van 500 euro is reeds meer dan 3 jaar bij jullie en ik denk niet dat de verkoop van de appartementen in Westende vertraging heeft opgelopen door onze beslissing om niet te kopen vlug genomen is.Deze niet teruggave is voor mij een zekere vorm van legale diefstal. Ik zal dan ook dit voorval melden aan 'de inspecteur' op radio 2 en aan de consumentenbond.dit is een praktijk die niet meer zou mogen gebruikt worden, zeker indien de betrokken partij binnen de 14 dagen een negatief antwoord tot aankoop geeft van desbetreffend appartement geeft.Met vriendelijke groeten,De gedupeerdeRony De Keyser


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform