Beste,
Op 8 oktober hebben wij een heen-en terugvlucht geboekt bij KLM voor onze gezins-zomervakantie van 2026 naar Tampa, Florida met boekingscode XYL... (volledige code in bijlage). Deze vlucht wordt uitgevoerd door Delta Airlines. Wij hebben specifiek voor een duurdere, rechtstreekse vlucht gekozen tussen Amsterdam en Tampa, aangezien onze dochter last heeft van haar oren bij het stijgen en dalen waardoor we een extra tussenstop wouden vermijden.
Op 8 november krijgen wij een mail van Delta Airlines met de melding dat onze originele heenvlucht geannuleerd is en dat wij automatisch herboekt zijn op een andere vlucht mét tussenstop. De terugvlucht is 4 uur later dan gepland (reisbevestiging #HI2..., volledige code in bijlage).
In de mail worden de opties uitgelegd, waaronder de mogelijkheid tot het wijzigen van de vlucht of een terugbetaling.
Op zondag 16 november neem ik contact op met de KM service line via de telefoon.
Vermits de heenvlucht nu mét tussenstop is, heeft het voor ons geen meerwaarde meer om via Amsterdam te vliegen, aangezien we vlakbij Brussel wonen de vlucht uit Brussel nog iets goedkoper is. De vluchturen waren ook dermate verschillend waardoor wij de reeds geboekte huurwagen zouden moeten annuleren en daarbij mogelijks geld verliezen.
Ik vroeg aan de dame die ik aan de lijn had of we konden omboeken naar Brussel, maar dat was helaas niet mogelijk. Ze raadde ons aan om de vlucht te annuleren en opnieuw te boeken. Ik heb deze dame dan ook toestemming gegeven om de vlucht te annuleren. Alvorens een nieuwe vlucht te boeken heb ik opnieuw contact opgenomen met de KLM service center, om zeker te zijn dat we ont geld zouden terugkrijgen.
De persoon aan de lijn bevestigde mij dat dit zeker het geval zou zijn vermits de annulatie en herboeking van de originele vlucht door Delta was gebeurd.
Gezien de bevestiging dat deze persoon gegeven heeft, heb ik dezelfde avond een nieuwe heen- en terugvlucht geboekt, maar dan vanuit Brussel met boekingscode ZNI... (volledige code in bijlage).
Tot mijn grote verbazing krijg ik dezelfde avond een mail van KLM met de melding dat mijn restitutieverzoek is goedgekeurd (terugbetalingsreferentie 25111620....., volledige code in bijlage). Bij het doorklikken merk ik dat er maar 3x 104,97€ terugbetaalbaar is, en dat er 2852,97€ niet terugbetaalbaar is (verdeeld over de 3 tickets).
UIteraard zijn wij hiervan geschrokken en heb ik meteen voor een 3e keer contact opgenomen met de KLM service line. De persoon die ik aan de lijn had zei dat er mogelijks nog een deel verwerkt zou moeten worden.
Vervolgens heb ik in de dagen en weken daarna nog enkele keren contact opgenomen met de KLM service line via de telefoon en via WhatsApp. Niemand kon mij meer informatie geven of bevestigen dat het grootste deel van her bedrag wel degelijk nog teruggestort zal worden of wanneer.
Tenslotte heb ik een interne klacht bij KLM ingediend (C-10442302) en de bewijsstukken die ik heb geupload. Hier is tot op heden nog niets mee gedaan.
Wij vinden het ongehoord dat wij in het ongewisse worden gelaten gedurende weken, en dat de terugbetaling zelfs niet gegarandeerd is.
Wij hebben deze annulatie en de 2e boeking uiteraard gedaan omdat de terugbetaling is bevestigd door de KLM service line! Dit is enorm veel geld voor ons gezin en wij eisen een snelle tussenkomst en terugbetaling.
Alle telefoongesprekken worden opgenomen, dus dit kan nagetrokken worden. In bijlage de documenten die zijn doorgemaild. Als goede kant van KLM zijn wij zwaar teleurgesteld in de gang van zaken.