Terug

Probleem met levering ramen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. M.

Naar: Moeys Bertam

28/05/2021

Ik bestelde in totaal 10 ramen waarvan 6 met ingebouwde screens bij deze leverancier. Omdat het om een verbouwing gaat is het voor ons cruciaal dat deze tijdig geleverd worden. De eerste bestelling werd daarom door ons al doorgegeven eind februari. Door gebrekkige technische kennis ter zake (ze wisten oa niet dat ramen met screens maximaal 250 cm breed kunnen zijn, en ook over de besturing was er veelonduidelijkheid) moest de bestelling aangepast worden, een proces dat door slechte communicatie en dito opvolging van hun kant duurde tot 6 mei. Desondanks werd me verzekerd dat een installatie half juni nog mogelijk zou zijn. Een week na de bestelling krijg ik een mail: De ramen en de beglazing zonder screens zouden klaar zijn en geïnstalleerd kunnen worden op 23 juni. De beglazing mét screens echter zou niet klaar zijn tegen dan. Er kon ook geen datum gegeven worden wanneer deze klaar zouden zijn. Op 27 mei, na veel telefoontjes , steeds van mijn kant uit, heb ik nog steeds geen datum, hoewel me dit beloofd was ten allerlaatste tegen 26 mei. Ik meld dan via mail dit beu te zijn en vraag de de meeste ramen met screens te willen vervangen door beglazing zonder screens. Gezien er nog niets geproduceerd is, kan dit geen probleem zijn denk ik. Nu plots meldt Moeys dat de beglazing met screens al klaar zou zijn, en dus niet meer geannuleerd kan worden. Dit is compleet ongeloofwaardig, want tegelijk kunnen ze nog steeds niet zeggen wanneer die beglazing dan geleverd zou worden, en zelfs nog niet garanderen dat ze er op tijd zou zijn voor de installatie (die plots verschoven wordt naar 28 juni - zogezegd omdat er problemen zouden zijn met de profielen, waar men eerder heel positief had gezegd dat die zeker klaar zouden zijn op 23 juni).Door al deze perikelen is het vertrouwen volledig zoek. Ik vrees dat de installatie van de ramen steeds weer zal opgeschoven worden tot ze die beglazing uiteindelijk hebben. Ook in de technische correcte uitvoering van de werken en de kwaliteit ervan heb ik steeds minder vertrouwen.Ik wil voor alle ramen waarvoor dit niet strikt noodzakelijk is (4 van de 6) de screens annuleren in de hoop dat daardoor toch de installatie nog op tijd kan gebeuren, zodat we tegen eind juni opnieuw een enigszins bewoonbare woning zullen hebben.Toevoeging:In het algemeen is, vanaf het moment dat de bestelbon ondertekend was, de samenwerking met Moeys heel Moeyszaam verlopen: - De opvolging door de verkoper was en is ondermaats. Telkens opnieuw moest ik aandringen op opvolging (informatie, aangepaste offerte). Quasi alle opvolging gebeurt via e-mail, zelden of nooit werd ik gebeld (ook al vroeg ik dat telkens opnieuw). Zeker voor de kwestie van de maximale breedte van de screens had dit telefonisch moeten gebeuren, hierdoor werd 6 weken verloren! - De technische kennis van de vertegenwoordiger is evenzeer ondermaats:o De beperking op de breedte van de screens is cruciaal en had van bij het begin vermeld moeten worden.o De vertegenwoordiger had ook moeten weten en duidelijk aangeven wat de verschillende opties waren voor de besturing van de ramen. Nu heb ik zelf contact genomen met de leverancier.o Ook voor de nodige bekabeling voor de schakelaars heb ik contact moeten opnemen met de leverancier. Hier heeft de verkoper zelfs (tot twee keer toe) de verkeerde informatie doorgegeven.o Wat betreft de thermisch juiste plaatsing van de ramen heb ik er ook weinig vertrouwen in dat dit correct zal gebeuren. Ook hier heeft de verkoper al blijk gegeven van een gebrek aan kennis ter zake. Bovenstaande klacht heb ik ook naar Moeys zelf gestuurd. Qua klachten opvolging : een complete 0. Enige reactie tot nu (na nogmaals een vraag van mijn kant voor énige reactie): een mail met de droge mededeling dat de collega uw vragen zal beantwoorden. Tot nu toe wacht ik nog steeds op dat antwoord.

Berichten (1)

Moeys Bertam

Naar: R. M.

28/05/2021

Beste,Hoe kunnen wij daarop reageren, alles wat hij schrijft is niet correct, ik zal vandaag ten laatste maandag gans zijn dossier uitpluizen.Deze speciale beglazing met ingebouwde wordt gemaakt in Italie.Vriendelijke Groeten,Marc MoeysBestuurderwww.moeys.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform