Terug

Probleem met kwaliteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

31/10/2023

Bestevorig jaar op 30 april 2022 kochten wij een zweefparasol avola (art. Code 39836) in de showroom in roeselare (bestelling nr. 751752). Wij waren enorm tevreden van deze parasol aangezien deze aan onze verwachtingen voldeed: heel goed tegen fel zonlicht maar ook fantastisch waterdicht. Zelfs in gietende regen konden wij buiten onder de parasol vertoeven. Wij hebben daarom een 2e parasol aangeschaft op 24.08.2023. Wij hebben duidelijk vermeld dat we dezelfde parasol doek met dezelfde kwaliteit wilden. De verkoper heeft ons gegarandeerd dat wij zelfs betere kwaliteit aankochten dit jaar (zweefparasol met code 112993 op onze factuur). Wij zijn echter heel teleurgesteld want de stof van de parasol is alles behalve goed.. mindere kwaliteit, er komt meer zonlicht door en als het een paar druppels regent dan komt de regen er direct door!! Wij zijn echt niet content van de kwaliteit van onze recente aankoop !! We hebben een stuk meer betaald, we werden betere kwaliteit beloofd, maar dit is nu echt tegengevallen!! En nu zeggen ze bij de klanten dienst dat ze niks kunnen doen omdat we deze in de showroom aangekocht hebben!?!? Wij werden misleid door de verkoper. We waren in volle vertrouwen dat hij ons betere (minstens dezelfde) kwaliteit zou verkopen (zeker aangezien we meer betaald Hebben!).MvgStefanie devroe

Berichten (5)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: S. D.

31/10/2023

----------------------------------------------Benno, 31 okt 2023 17:32 CETHallo StefanieBedankt voor je melding.Net probeerde ik je even op te bellen maar je was helaas niet beschikbaar. In mijn voicemail kan je horen dat ik je even wou spreken in verband met je melding bij Test Aankoop.Ik begrijp dat je niet helemaal tevreden bent met de aankoop die je hebt gedaan. De polyester parasol die je eerder hebt aangekocht, is inderdaad meer bestand tegen regen. Echter is de levensduur van je nieuwe parasol aanzienlijk langer.Ik kan wel toestaan dat we een omruiling uitvoeren naar de vorige versie van je parasol, die opnieuw polyester is.Echter moet ik me wel aansluiten bij de mening van mijn collega Christine in verband met je huidige parasol.Laat me gerust weten wat je mening is hieromtrent.Ik hoor het graag!----------------------------------------------Klachtenbox, 31 okt 2023 14:42 CET ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[9PG634-WWWYR] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[9PG634-WWWYR]

S. D.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

31/10/2023

Beste Wij wilden inderdaad een doek zoals het eerste, in polyester dus als ik goed begrijp. Wij kennen daar niks van en hebben volledig vertrouwd op de verkoper die zei dat het exact hetzelfde doek zou zijn, maar zelfs nóg beter. Indien we kiezen voor omruiling naar polyester, in dezelfde kleur als de eerste (wat oorspronkelijk de bedoeling van onze 2e aankoop was), wat gebeurt er dan met het prijsverschil?Alvast dank.Stefanie

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: S. D.

31/10/2023

----------------------------------------------Benno, 31 okt 2023 18:26 CETDag StefanieDat zou op een waardebon komen die je kan gebruiken op de webshop en in de showrooms.Het is wel zo dat het een 'betere' versie is van de doek die je had, maar misschien niet voor de doeleindes die jij in gedachten had (waterdichtheid). De doek die je nu hebt zal langer meegaan en langer de kleuren behouden.Laat me gerust weten welke keuze je zou verkiezen.----------------------------------------------Klachtenbox, 31 okt 2023 17:51 CET ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[LPVWGW-0XP9J] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[LPVWGW-0XP9J]

S. D.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

02/11/2023

BesteWij wensen het doek te wisselen. We willen graag hetzelfde doek zoals we vorig jaar gekocht hebben, wat oorspronkelijk onze bedoeling reeds was. Hoe wordt dit geregeld en hoe krijgen wij een waardebon (ter waarde van...?)Alvast dank.Stefanie

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: S. D.

03/11/2023

----------------------------------------------Benno, 3 nov 2023 11:12 CETHey StefanieWe zullen kijken of we dit kunnen regelen.Ik zal je hierover persoonlijk contacteren en de communicatie verder doen verlopen via je persoonlijke e-mail.Zo kan ik je ook alle info meegeven in verband met je waardebon.Bedankt voor je geduld.----------------------------------------------Klachtenbox, 2 nov 2023 16:28 CET ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[V6V9Y9-9J1N5] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGthe_netherlandsBenno--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen.[V6V9Y9-9J1N5]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform