Terug

probleem met GPS Camper 1090

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: GARMIN BELUX

09/08/2021

Hierna een beschrijving van het bij Garmin support aangekaarte probleem. Na volledige documentatie met de nodige screenshots is er geen enkele oplossing voor de aangekaarte problemen. Conclusie is dat alles werkt als designed. M.a.w. er is geen oplossing en de specificaties van het toestel zijn absoluut niet correct. Dit geld zowel voor Windows als OS operating systeem wat mij door Garmin is bevestigd. Dit had ik graag meegegeven zodat mensen tweemaal nadenken vooraleer dit toestel aan te schaffen, want hiermee routes maken in Basecamp is gewoon niet werkbaar als het al werkt.HalloHierbij de beschrijving van de verschillende problemen:Het betreft volgende configuratie:GPS is CAMPER 1090PC model nieuwe iMac met Apple M1 chip en 16GB geheugen 1 TB SSDOp deze PC zijn enkel poorten USB 3 en Thunderbolt / USB 4.GPS connectie via USB 3 poortProblemen met Basecamp en Garmin Express (beide gedownload van de Garmin site).Wanneer ik Basecamp opstart moet ik via de systeem informatie menu verschillende malen het apple commando “Command R” uitvoeren om een refresh te krijgen van de USB poort. Na lange tijd krijg ik uiteindelijk mijn toestel te zien in Basecamp en krijg ik een lijst van beschikbare kaarten (aanwezig op GPS).Deze lijst krijg ik enkel te zien als de CAMPER 1090 is aangesloten en gevonden op de PC. Indien niet krijg ik enkel de wereldkaart wat wil zeggen dat deze niet op de PC zijn geïnstalleerd.Wanneer ik een route wens aan te maken van bv. Gent naar Zadar in Kroatië dan duurt het berekenen van die route uren of lukt het helemaal niet. Een route van Gent naar Merelbeke (amper 20 km) duurt bv. Meer dan een half uur. Ik denk dat de oorzaak ligt in het feit dat de kaarten NIET op de PC zijn geïnstalleerd omdat dit om één of andere reden niet lukt (zie problemen met Garmin Express).Met andere woorden Basecamp is absoluut niet bruikbaar op deze manier en kan dan ook geen routes samen stellen.Verder is het zo dat ik de GPS nooit te zien krijg in Basecamp als hij al verbonden is met Garmin Express. Omgekeerd als verbonden met Basecamp dan krijg ik GPS niet verbonden met Garmin Express. Het is zelfs zo dat slechts 1 van beide progamma’s mag actief zijn om zichtbaar te krijgen in 1 van de 2.Problemen met Garmin Express:Nadat GPS is verbonden met Garmin Express kan ik enkel updates installeren en heb ik geen enkele optie om de kaarten over te brengen naar mijn PC.Samenvatting problemen:Connectie met PC loopt moeizaam (moet telkens via systeemopties een manuele refresh doen in geval van connectie naar Basecamp)Kaarten kunnen niet overgezet worden naar PC (Garmin Express probleem)Indien connectie met Basecamp lukt dan is het onmogelijk om een route te laten berekenen binnen aanvaardbare tijd (duurt uren voor een route met begin- en eindpunt). Er is dan nog geen vispunt aangegeven. Dit is gewoon niet werkbaar.Indien u verdere documentatie nodig heeft kan u mij altijd contacteren.Kan u mij hiervoor een oplossing bieden, want dit is niet werkbaar.Uiteindelijk antwoord van Garmin:Geachte klant,De camper 890 en 1090 worden inderdaad gesupporteerd op een computer. Het enige verschil met andere Garmin toestellen is dat U de kaarten van het toestel niet rechtstreeks op een computer kan installeren, maar dat U het toestel moet verbinden aan de computer om er gebruik van te kunnen maken. Daardoor kan het wat langer om de eerste keer de kaarten te laden.Alvast onze excuses voor het ongemak,Hiermee is de kous af voor Garmin.

Berichten (2)

GARMIN BELUX

Naar: F. V.

09/08/2021

Beste, Kunnen wij uw email adress hebben AUB?Kind RegardsCordialementMet Vriendelijke GroetenLuis KisaluAfter Sales Manager Garmin Belux www.garmin.bePhone: +32 2 672 52 54 Garmin Belux 165, Rue Pierre Dupontstraat 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

F. V.

Naar: GARMIN BELUX

10/08/2021

HalloMijn e-mail is freddy_vanderelst@telenet.beMvgVan der Elst Freddy


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform