Beste,ik heb in Maart 03/03/2023 een bestelling geplaatst bij Meubelark te Steenokkerzeel met ordernummer ARK-PF05133-00001 ter waarde van 17558,92 euro(40 stoelen en 19 poten voor mijn tafels) dit was belooft geleverd te zijn einde april, 5 weken wachttijd voor de levering. Wij hebben daarentegen nog veel geduld mogen uitoefenen wegens dit pas geleverd is in de week van 12 juni 2023 dus ruim 3 maanden na de plaatsing van de bestelling. Hiervoor is er nergens een compensatie geweest van de kantvan meubelark . Wij kunnen snappen met de omstandigheden van toen, de aardbeving, dat alles een beetje vertraging vertoont maar meer dan 12 weken leveren na de bestelling klopt niet. Hierkomt er nog bij dat alles wat geleverd is beschadiging vertoont en wij dit allemaal gefotografeerd hebben en ook doorgestuurd hebben als bewijs. Het gaat hier over meer dan 120 foto's van beschadiging zoals plekken op de vloeren bekleding van de stoelen, en beschadiging door transport waardoor het vloeren oppervlak van de stoelen defect is en alle poten zijn vol met krassen. Wij hebben dit op 17juni na het uitpakken van alle stoelen die toen al geleverd waren en poten via mail allemaal doorgestuurd en er is ons toen plechtig via mail beantwoord op 19 juli dat dit geen probleem was en er een oplossing gezocht ging worden. Wij hebben toen niets meer gehoord als oplossing. Ik heb toen nogmaals contact genomen en mijn architecte ook voor een oplossing en toen is van de kant van meubelark naar mijn architect gemeld dat er een oplossing tussen mij en meubelark al besproken is wat een volledige leugen is. Ik heb toen contact genomen op 17 juli na een maand geen gehoor van de kant van meubelark met een passende oplossing en toen is er mij telefonisch gezegd dat jullie ze stoelen gingen herstellen( iets wat wij al niet normaal vinden als iets defect geleverd word dat dit hersteld gaat worden, een herstelling op een nieuwe aankoop word normaal nooit gedaan en wij hadden ook al voorgesteld om een korting te geven van 50% op de prijs of iets wat zij passend vinden maar dit is volledig afgeketst) . Wij hebben gezegd we zullen zien of dit ok is anders moet alles geruild worden en jullie hebben dit ook bevestigd aan mij architecte dat dit geen enkel probleem ging zijn. Ik moest contact nemen midden augustus wegens de personen die herstellingen doen pas dan terug uit verlof gingen zijn. Dus midden augustus heb ik gemaild zonder enige reply van meubelark. Dan nog eens gemaild 2 dagen erna zonder response om dan final nog eens telefonisch af te spreken en te horen te krijgen dat herstelling enkel gebeuren inde week en niet op zaterdag terwijl de collega die de laatste 2 niet geleverde stoelen in de week van 12 juni beloofd heeft dat dit wel kan. zaterdag 23 september is diezelfde collega, die eigenlijk geen herstelling doet dan langs gekomen, om met de beste wil van de wereld iets te herstellen dat hij niet kan en er niet uitziet. Ik heb toen telefonisch contact gehad met meubelark voor te zeggen sorry maar dit is geen oplossing en je mag alle stoelen opnieuw bestellen als ook de poten. dit is finaal geweigerd en ze moesten dit vragen aan de hoofdzetel of een omruiling kon uitgevoerd worden. Er is mij zaterdag toen beloofd om een product te komen leveren en dat ze hiermee de plekken uit de stoelen gingen krijgen.( ze wilden mij ook 10 volledig nieuwe stoelen bestellen, wat ik al raar vind want dit vervangt nooit de 40 defecte stoelen als compensatie en ze gingen ook een deel van de kapotte poten terug nemen maar dit is op dinsdag allemaal terug teniet gedaan) Dit product is op dinsdag geleverd door een persoon die maar juist 2 dagen voor de firma werkt en niets afweet van de hele situatie en ook niet weet hoe het product werkt. ik heb op dinsdag 26 september nogmaals contact genomen en toen hebben ze mij dus gewoon cru aan de telefoon gezegd wij ruilen niets. Hoe zit het dan met de garantie van 1 jaar en het defect leveren van goederen.Cher,J'ai passé une commande en mars 03/03/2023 chez Meubelark à Steenokkerzeel avec le numéro de commande ARK-PF05133-00001 d'une valeur de 17558,92 euros (40 chaises et 19 pieds pour mes tables) cela a été promis d'être livré à la fin du mois d'avril, 5 semaines d'attente pour la livraison. Cependant, nous avons dû être très patients car cela n'a été livré que la semaine du 12 juin 2023, soit plus de 3 mois après avoir passé la commande. Il n'y a pas eu de dédommagement de la part des magasins de meubles. On peut comprendre qu'avec les circonstances de l'époque, le tremblement de terre, tout soit un peu retardé mais livrer plus de 12 semaines après la commande, ce n'est pas normal. En outre, tout ce qui a été livré a été endommagé et nous avons tout photographié et envoyé comme preuve. Il y a plus de 120 photos de dommages tels que des taches sur les revêtements de sol des chaises, et des dommages causés par le transport de sorte que la surface du sol des chaises est défectueuse et que tous les pieds sont pleins d'éraflures. Nous avons transmis tout cela le 17 juin après avoir déballé toutes les chaises qui avaient été livrées à ce moment-là et les pieds par la poste, et on nous a répondu solennellement par courrier le 19 juillet que ce n'était pas un problème et qu'une solution allait être recherchée. Nous n'avons plus entendu parler de solution. J'ai alors repris contact avec eux, ainsi qu'avec mon architecte, pour trouver une solution, et il a alors été rapporté par meubelark à mon architecte qu'une solution avait déjà été discutée entre moi et meubelark, ce qui était un mensonge complet. J'ai donc pris contact le 17 juillet, après un mois d'absence de réponse de la part de meubelark, et on m'a dit au téléphone que vous alliez réparer les chaises (ce que nous ne trouvons pas normal lorsque quelque chose est livré défectueux et qu'il sera réparé, une réparation sur un nouvel achat n'est normalement jamais faite et nous avions également suggéré de donner une réduction de 50% sur le prix