Terug

Probleem met factuurbedrag

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Xenius

28/10/2015

Ondertussen meer dan 2 jaar geleden worden de webhosting services van IT2You overgenomen door Xenius, inclusief de prijssetting en hostingpaketten. Bij de hernieuwing van het domein in oktober wordt de oorspronkelijke prijs van IT2you doorgerekend voor de klanten die zijn overgenomen. Ook dit jaar wordt ditzelfde bedrag van €58,08/jaar aangerekend voor het verderzetten van de hosting service.Echter de hosting paketten van Xenius zelf kosten slechts een fractie van de oorsronkelijke paketten bij IT2You. Voor een gelijkaardig pakket X1 (met reeds betere voorwaarden, dan ik nu heb) zou ik nu €14,88/jaar betalen.Ik ga hier niet mee akkoord, en heb gevraagd om mijn webhosting service stop te zetten. Blijkbaar was de hernieuwing reeds doorgevoerd, en kunnen zij daar niets meer aan veranderen.Dit geeft mij een sterk gevoel van discriminatie omdat ik meer moet betalen (lees wordt bestolen), want ik ben een klant uit overname.

Berichten (5)

Xenius

Naar: A. C.

28/10/2015

Beste Jona, Zoals u zelf aanhaald bent u klant bij ons geworden via een overname van IT2You 2 jaar geleden. IT2You hanteerde andere pakket samenstellingen en prijzen dan die wij standaard hanteren. Deze paketten wijken in die zin van samenstelling zo hard af van onze paketten dat wij deze paketten en hun bijhorende prijs 1 1 hebben overgenomen dit is toen ook duidelijk gecommuniceerd naar u toe dat er niets ging veranderen aan de pakketsamenstelling. Hun paketten vergelijken met onze paketten is appelen met peren vergelijken en gaat dus NIET op. Uw e-mails voor opzegging komen 2 weken nadat u van ons reeds een factuur hebt ontvangen voor de hernieuwing van uw domeinnaam en webhostingpakket alsook heeft u ondertussen reeds betalingsherinneringen gehad. U geeft aan dat u deze domein heeft willen stop te zetten via ons conolepaneel cPanel, het stopzetten van uw domeinnaam dient te gebeuren in ons conolepaneel Mijn Xenius, cPanel biedt dient enkel voor het beheren van uw webhostingpakket.Daarnaast geeft u aan dat u dit geacht heeft te doen, als wij de last login times van uw cPanel account gaan ophalen dan zien we ook daar dat dit niet sookt met wat u aangeeft dit geacht te doen hebben. U geeft daarnaast ook aan niet op de hoogte te zijn gebracht door ons voor de hernieuwing van uw producten en diensten, u heeft echter tot 3x toe een e-mail van ons aangehad voor zowel de hernieuwing van domeinnaam als webhostingpakket en hierin stond zeer duidelijk vermeld dat automatische hernieuwing ging worden toegepast indien dit geactiveerd stond op uw dienst en dit was zo het geval. Daarnaast maakt u nu een probleem van de pakketsamenstelling, vorig jaar is ook rond deze periode een identieke billing gebeurt voor dezelfde prijs en hetzelfde pakket , toen maakte u er geen probleem van ? U had dus al meer dan een jaar lang kennis van de pakketsamenstelling op onze omgeving.Beste Jona, met alle begrip maar ik heb hier het gevoel dat u gewoon vergeten bent uw diensten stop te zetten voor de facturatiedatum en dat u nu alle poppen uit de kast aan het halen bent om aan uw verplichtingen als consument te ontkomen. U heeft diensten van ons afgenomen die reeds bij derde partijen zijn hernieuwd waarvoor wij ook reeds de kosten hebben gemaakt, als dit nog niet was gebeurt hadden we daar niet moeillijk over gedaan om deze factuur kwijt te scheldden maar nu is het daarvoor te laat. We verwachtten van u dan ook de betaling van deze facturen, daarnaast kunnen we u enkel adviseren om de auto renew functionaliteit van de producten nu reeds uit te schakelen in Mijn Xenius. Met vriendelijke groeten, Steve VosXenius.be

A. C.

Naar: Xenius

28/10/2015

Beste Steve,Ik geef in alle eerlijkheid toe dat ik ben vergeten om dit op tijd stop te zetten. U gaat echter voobij aan het feit dat u mij nu vraagt om 4 maal meer te betalen voor minder service dan wat u vraag voor andere klanten.Als een melkboer u slechtere melk verkoopt voor meer geld dan wat uw buurman betaald voor betere melk, dan wenst u hier toch ook mee te stoppen. Vorig jaar heb ik inderdaad de factuur gewoon betaald. Echter ging ik er van uit na uw communicatie van 14 december 2014 waarin u de paketten X2 en X3 schrapt en er automatisch een aanpassing gebuert voor klanten met die paketten, dat ook mijn pakket werd aangepast. Dit is enorm misleidend naar de klant toe.Ik geeft toe dat ik beter meteen had gereageerd wanneer het eerste bericht over de hernieuwing werd gestuurd. Mag ik u er ook evenwel op wijzen dat u in uw facturen een link plaats naar de algemene verkoopsvoorwaarden die niet meer toegankelijk is. Ik kon dus niet weten wanneer ik best op deze factuur reageer.In de algemene verkoopsvoorwaarden die ik onderstussen wel heb gevonden, staat dat klachten over een factuur u moeten bereiken binnen 8 dagen na de factuur datum. U verteld me in voorgaande communicatie dat u niet in staat bent om reeds hernieuwde paketten aan te passen of stop te zetten. Toch wordt de hernieuwing reeds doorgezet op de factuurdatum. Het bedrag op de factuur is hetgeen waar ik mee werk. Alle bedragen die in voorafgaande communicatie worden vermeld zijn louter informatief en hebben geen rechtswaarde.Kortom, zelfs al had ik binnen 8 dagen gereageerd op de factuur, dan had u niets meer kunnen veranderen, volgens uw eigen woorden.Ik heb inderdaad reeds de automatiche hernieuwing voor dit domein afgezet.Ik ben eventueel bereid een deel van deze factuur te betalen. U heeft inderdaad onkosten gemaakt door mijn laattijdig antwoord. Maar deze onkosten kunnen nooit meer bedragen dan de prijs die u aanrekend voor een X1 hosting pakket, anders zou uw bedrijf hier verlies op maken. Als middelijke schikking stel ik voor dat ik de prijs van 14.88 euro betaal als schadevergoedling, maar dat mijn domein onmiddelijk wordt stopgezet.groeten,Jona

Xenius

Naar: A. C.

28/10/2015

Beste Jona,Jouw melk is niet slechter dan die van je buurman, ze zit in een andere verpakking, je rijdt met een auto die veel meer kan dan die van je buurman.. Wij kunnen als hoster niet welke of je die verwarmde zetels al dan niet nodig hebt in je auto, bij IT2You had je die wel..Ik ga hier niet over blijven discussieeren, je hebt diensten die langs onze kant verlengd zijn geweest en waarvoor betaald gaat moeten worden, het domein kan ik gewoon NIET stopzetten dat is verlengd en vervalt pas binnen 365 dagen.Op diensten zoals domeinnaam is er ouwens geen herroepingsrecht mogelijk, zoals u ongetwijfeld zal weten.Met vriendelijke groeten,Steve VosXenius.be //www.test-aankoop.be/complaint/terms-and-conditions //www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneel/privacy[

A. C.

Naar: Xenius

28/10/2015

Geachte Steve,Je kan inderdaad niet weten welke opties ik op mijn auto moet hebben. Net daarom vind ik dat je met open communicatie, je klanten het best kan inlichten als er eventueel goedkopere oplossingen zijn. Zo doende kan de klant zelf beslissen wat hij/zij wenst. Er is sinds de overname van de hosting van IT2You geen mogelijkheid meer om te bekijken wat hier allemaal is bij inbegrepen.Waar het mij het meeste om draait bij webhosting is storage en bandbreedte. En net die dingen zijn bij het Oorspronkelijke medium pakket gelijkgesteld aan of slechter dan uw goedkoopste pakket.Ik heb ondertussen mijn goed hart laten zien en de volledige factuur betaald. Ik ga niet oneindig blijven twisten over €60. Mag ik je dan evenwel vragen om even de volledige vergelijking te maken tussen X1 en het medium pakket waar ik gebruik van maak. De verschillende parameters en opties zijn vlot te quantifieren. Dan kan ik gelijk zien dat ik terecht betaald heb voor een kleine auto met veel opties.Het is met zeer veel spijt in het hart dat ik ben overgestapt van mijn eerste provider.Groeten,Jona

A. C.

Naar: Xenius

01/11/2015

Geachte Steve,Het feit dat je sinds het moment dat ik betaalde zelf niet meer de moeite doet om te reageren, maakt alles duidelijk. Ik neem dus aan dat ik te veel heb betaald voor de hosting service.Ik sluit hier de discutie af.Jona


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform