Terug

Probleem met de uitbetaling bij AFKOOP van mijn polis.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: DELA Assurances

27/09/2017

Geachte, Ik opende een polis op 01/03/2010. Ik was nog volop in de beweging = Ik had veel collega's op school en vele collega's in mijn (internationale) sportbedrijvigheid. Door omstandigheden vallen al die connecties weg en resteert er voor mij alleen nog de 2 kinderen uit mijn nieuwe (ongehuwde) relatie. Een overlijden regelen kan makkelijk in 1 wagen, geen ceremonie, geen banket...Uitsluitend om die reden zeg ik mijn polis op.De gevolgen voor mij zijn: ongeveer 4.500 euro betaald gedurende die 7 jaar.Terugbetaling = 1517 euro bij AFKOOP. Waarbij er dan nog eens 130 euro wordt aangerekend als AFKOOPVERGOEDING!!! Sorry, maar ik vind deze manier van werken (waar nooit een haan heeft over gekraaid) heel erg onklantvriendelijk en totaal onder de gordel. Ik begrijp dat jullie geen SPAARBANK zijn, maar om op deze wijze te worden behandeld...dit kan echt niet door de beugel. Daarenboven: om mijn polis af te kopen heb ik ondertussen 2 aangetekende zendingen (6,80 euro per stuk) moeten versturen en 2 normale zendingen. Sorry, maar ik vind dit echt niet kunnen. Ik had graag een meer humane, en te verantwoorden tegenreactie mogen verwachten van DELA. Voor mij komt dit over als mensenbedriegerij en onwetende mensen het geld uit hun zakken kloppen.Een erg ontgoochelde klant.

Berichten (3)

DELA Assurances

Naar: A. C.

29/09/2017

T.a.v. de heer Willy DaelmanBeste meneer Daelman,Op 4/9/2017 hebben wij u naar aanleiding van uw schrijven een brief met meer informatie verstuurd over de afkoop van uw polis.Op 22/9 hebben wij u een brief verstuurd om uw handtekening op te vragen. De brief tot annulatie van uw polis was namelijk niet ondertekend.Mijn collega bevestigt de door u ondertekende afkoopkwitantie te hebben ontvangen.Volgende week mag u de betaling van de afkoopwaarde verwachten.Ik heb een detailberekening van de afkoopwaarde opgevraagd bij onze actuaris.Van zodra ik deze informatie heb, bezorg ik deze per e-mail.Met vriendelijke groeten,Vicky AudenaertTeamleaderClient ServicesDELANoorderplaats 5 bus 2 2000 Antwerpent 32 2 800 87 87 (klanten)t 32 2 800 87 88 (bemiddelaars)e vaudenaert@dela.bewwww.dela.bePlease note that I am out of the office every Wednesday and Thursday afternoon.

DELA Assurances

Naar: A. C.

10/10/2017

DATA NOT AVAILABLE

DELA Assurances

Naar: A. C.

10/10/2017

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform