Terug

probleem met de eigenaar van chalet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Reservering

Klacht

M. M.

Naar: BOOKING.COM

25/08/2025

Beste, ik reserveerde via Booking.com en Holidu een chalet op 25/3/2025 voor de periode 3/9/2025 tot 7/9/2025 met annulatiemogelijkheid tot 3/8/2025 om 23u59. Op 4/8/2025 (als per toeval 1 dag na de annulatieperiode) krijg ik via mail van de eigenaar van de chalet algemene voorwaarden te ondertekenen waarbij allerlei extra kosten (dossierkost, verzekering, poetsen, extra waarborg,...) staan die niet vermeld waren bij de reservatie, integendeel, die extra diensten waren allemaal inbegrepen in de prijs. Toen ik na mijn vakantie op 7/8/2025 meldde aan zowel de eigenaar als aan Booking/Holidu dat ik mij hier niet akkoord mee verklaarde gaf enerzijds Booking/holidu dit toe dat dit ongehoord was, maar de eigenaar bleef en blijft volharden dat ik dit allemaal moet tekenen. Toen ik bleef weigeren begon de eigenaar mij te beledigen, waarop ik meldde aan Booking/Holidu dat deze bedrieglijke praktijken (toevallig één dag na de annulatiemogelijkheid) moesten stoppen. Aangezien de eigenaar niet voor rede vatbaar was en er geen mogelijkheid leek te communiceren op een deftige manier heb ik gevraagd en geëist aan Booking/Holidu dat deze reservatie zou worden geannulleerd aangezien ik mij nooit akkoord ging verklaren om deze algemene voorwaarden te ondertekenen. Zowel Booking als Holidu beweren dat enkel de eigenaar kan beslissen om dit kosteloos te annuleren, dit terwijl deze persoon mij/ons blijft beledigen en eisen dat we die algemene voorwaarden ondertekenen. Dit is een patstelling waarbij er een duidelijke onwil is van Booking en Holidu om de eigenaar op zijn of haar plichten te wijzen. Er kan geen sprake meer zijn dat we naar daar gaan aangezien de beledigingen en de spot schandalige proporties hebben aangenomen. Wij eisen dus onze centen terug op basis van bedrieglijke praktijken van de eigenaar maar zowel booking als Holidu weigeren. Dit is ongehoord. ik heb hen alle conversaties via Whatsapp en mail met de eigenaar doorgestuurd, waaruit duidelijk de bedrieglijke praktijken blijken van de eigenaar maar wij vangen dus bot. in bijlage alvast het begin van de WA-conversaties. ik kan jullie alle mails bezorgen en ook de conversaties via het booking-platform desgewenst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform