Beste,
November 2022 werden op ons huis door de firma Renovagreen zonnepanelen geplaatst die 31 december 2022 werden gekeurd.
Wij waren wettelijk verplicht om binnen de drie maanden na keuring de installatie aan te geven bij fluvius, waarvoor het keuringsverslag nodig was.
Na herhaaldelijk telefonisch en per mail aandringen heeft Renovagreen ons pas op 8 mei 2023 het keuringsverslag per mail bezorgd.
Dit heeft tot gevolg dat wij de elektrische installatie pas vijf maanden na keuring bij fluvius hebben kunnen aanmelden en wij voor geen enkele premie voor zonnepanelen nog in aanmerking komen.
Wij zijn van oordeel dat Renovagreen aansprakelijk is voor het verlies dat wij nu lijden en hebben hen per aangetekend schrijven in gebreke gesteld voor een schadevergoeding van 1500 euro.
Via mail hebben wij van Renovagreen als antwoord gekregen dat zij geen enkele verantwoordelijkheid of verplichting met betrekking tot premies van de overheid hebben, noch tot de uitbetaling daarvan. Deze zaken buiten hun contractuele verplichtingen en valt en derhalve niet op hen van toepassing zijn.
Wij vragen echter geen echter geen betaling van een premie, dan wel een schade- vergoeding om het verlies van een premie voor zonnepanelen te dekken.
Bovendien staat in het factuur vermeld, aanmelding dossier bij de netbeheerder, wat niet door renovagreen werd gedaan.
Bijlagen:
Factuur
Mails om een keuringsverslag te verkrijgen
Mail met het keuringsverslag.
Mail van Fluvius met bevestiging van de aanmelding.
Mail van Fluvius met weigering van de premie.
Brief ingebrekestelling Renovagreen.
Mail met het antwoord van Renovagreen.