Terug

Probleem keuringsverslag

Closed Openbaar

Renova green

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Renova green

15/06/2024

Beste, November 2022 werden op ons huis door de firma Renovagreen zonnepanelen geplaatst die 31 december 2022 werden gekeurd. Wij waren wettelijk verplicht om binnen de drie maanden na keuring de installatie aan te geven bij fluvius, waarvoor het keuringsverslag nodig was. Na herhaaldelijk telefonisch en per mail aandringen heeft Renovagreen ons pas op 8 mei 2023 het keuringsverslag per mail bezorgd. Dit heeft tot gevolg dat wij de elektrische installatie pas vijf maanden na keuring bij fluvius hebben kunnen aanmelden en wij voor geen enkele premie voor zonnepanelen nog in aanmerking komen. Wij zijn van oordeel dat Renovagreen aansprakelijk is voor het verlies dat wij nu lijden en hebben hen per aangetekend schrijven in gebreke gesteld voor een schadevergoeding van 1500 euro. Via mail hebben wij van Renovagreen als antwoord gekregen dat zij geen enkele verantwoordelijkheid of verplichting met betrekking tot premies van de overheid hebben, noch tot de uitbetaling daarvan. Deze zaken buiten hun contractuele verplichtingen en valt en derhalve niet op hen van toepassing zijn. Wij vragen echter geen echter geen betaling van een premie, dan wel een schade- vergoeding om het verlies van een premie voor zonnepanelen te dekken. Bovendien staat in het factuur vermeld, aanmelding dossier bij de netbeheerder, wat niet door renovagreen werd gedaan. Bijlagen: Factuur Mails om een keuringsverslag te verkrijgen Mail met het keuringsverslag. Mail van Fluvius met bevestiging van de aanmelding. Mail van Fluvius met weigering van de premie. Brief ingebrekestelling Renovagreen. Mail met het antwoord van Renovagreen.

Berichten (1)

Renova green

Naar: A. V.

15/06/2024

Geachte , Betreft: Vertraging in het ontvangen van het keuringsverslagWij richten ons tot u naar aanleiding van uw ingebrekestelling met betrekking tot de vertraging in het ontvangen van het keuringsverslag. Graag willen wij de situatie nader toelichten.Het keuringsinstituut heeft ons het verslag helaas later dan verwacht toegezonden, wat de oorzaak is van de vertraging. We betreuren het ongemak dat hierdoor is ontstaan.Daarnaast willen wij u informeren dat wij uw ingebrekestelling hebben betwist en aangetekend naar u hebben verzonden. Helaas werd deze zending niet afgetekend voor ontvangst.Wij zullen geen tussenkomst/schade vergoeding betalen .Wij hopen hiermee voldoende informatie te hebben verstrekt .Hoogachtend,Alessio Singh Renova GreenVerzonden vanuit Outlook voor iOSVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be namens klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.beVerzonden: Saturday, June 15, 2024 3:45:11 PMAan: Renova Green info@renovagreen.beOnderwerp: Probleem keuringsverslag ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 15 juni 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform