Terug

Probleem inzake opzeg contract Bolt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Opzeg

Klacht

W. V.

Naar: Bolt

09/07/2025

Beste, Ik vergelijk halfjaarlijks de energieprijzen om het goedkoopste tarief te bekomen. Hierdoor ben ik begin dit jaar 2025 terecht gekomen bij jullie energie-vergelijker. Op 22/01/2025 ben ik klant geworden bij energieleverancier Mega. Ik heb ingetekend bij de groepsaankoop van Mega via de Testaankoopkorting. Mega ging de overstap regelen met mijn vorige leverancier Bolt. Na het bekend maken van mijn overstap naar Mega, contacteerde mijn vorige energieleverancier Bolt mij om toch klant te blijven bij hen, ik ben hierop niet ingegaan. Dit omdat ik veel goedkopere tarieven kon bekomen bij Mega dan bij Bolt. Hierdoor ben ik vanaf begin maart 2025 tot eind juni 2025 mijn voorschotfacturen beginnen te betalen bij Mega. Echter werd ik eind juni 2025 gecontacteerd door Bolt, ze gingen er van uit dat ik nog klant was bij hen. Ik heb geantwoord naar Bolt dat ik geen klant meer ben bij hen aangezien ik sinds maart 2025 ben overgestapt naar Mega. Hierop diende ik mijn voorschotfacturen over te maken aan Bolt aangezien ze contact gingen opnemen met Fluvius. Enkele dagen later kreeg ik een bericht van Bolt dat ik weldegelijk klant ben gebleven bij hen. Ik zou volgens Bolt hebben meegedeeld aan Mega dat ik toch liever klant bij Bolt zou blijven. Dit is compleet onjuist ik heb nooit dergelijke toestemming gegeven aan Bolt om klant te blijven bij hen. Ze kunnen mij hiervan ook niets vertonen. Het is ook onlogisch dat ik klant zou blijven bij Bolt aangezien hun energietarieven duurder waren dan bij Mega. Ik heb Mega ingelicht van dit verhaal eind juni 2025 en ze konden mij vertellen dat ze melding hadden gekregen in hun bestanden dat ik toch klant zou blijven bij Bolt. Het stoot met tegen de borst dat ik zonder enige mondelinge of schriftelijke toestemming terug overgezet ben naar mijn vorige leverancier Bolt. Hierdoor diende ik achterstallige voorschotfacturen van Bolt te betalen wat toch een aanzienlijk bedrag was. Midden juli 2025 zal ik mijn voorschotten van Mega terugkrijgen volgens hen maar toch kan ik enige tijd geen beroep doen op het geld waarmee ik dubbele voorschotfacturen heb betaald. Alsook zal ik van maart 2025 tot eind augustus 2025 te veel betalen aan verbruikte energiekosten aangezien ik bij het duurdere contract van Bolt ben gebleven buiten mijn wil om. In september 2025 stap ik opnieuw over, deze keer naar Engie aan een gunstig gereserveerd vast tarief. Ik had graag mijn contract meteen opgezegd bij Bolt maar aangezien september zo dichtbij is leek het mij te omslachtig om opnieuw te veranderen van leverancier voor deze korte periode. Omwille van deze feiten is mijn consumentenvertrouwen heel erg beschadigd door Bolt. Ik was altijd tevreden van hun service maar het is onvergefelijk dat ze mijn goedkopere contract bij Mega eigenhandig hebben geblokkeerd buiten mijn wil om. Bijkomende informatie zoals voorschotfacturen van beide leveranciers stuur ik u door in bijlage. Ik beschik ook nog over mailverkeer met beide leveranciers, indien u deze wenst kan ik die u later ook overmaken maar ik kan ze niet toevoegen via de bijlageknop. Hopend op een passend gevolg van jullie uit en alvast bedankt voor de gedane moeite. Met vriendelijke groeten Wout Van der Hoeven

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 24 juli 2025

Bolt

Naar: W. V.

29/07/2025

Beste,Ik bekijk de klacht van de klant met de betrokken afdeling en zal u over maximaal over 2 weken een antwoord bezorgen. Met vriendelijke groeten, Manuela Customer Care hallo@boltenergie.be +32 2 899 33 00 --------------------

Bolt

Naar: W. V.

05/08/2025

Beste, /Na verificatie met de commerciële dienst, blijkt dat wij geen calls meer kunnen terugvinden van meer dan 3 maanden geleden. De klant werd bij Bolt gerecupereerd in mei 2025. Het proces die werd uitgestuurd om zijn contract bij Mega te annuleren, werd in februari 2025 uitgestuurd. Maar deze procedure heeft langer geduurd dan gewoonlijk door een technisch probleem in de interne systemen. In mei 2025 hebben wij dit uitgelegd aan de klant maar hij ging daar inderdaad niet mee akkoord. Ik heb hem bevestigd dat zijn contract bij ons op 1/09/2025 stopgezet wordt door een leverancierswissel. De afdeling in kwestie zal geen compensatie uitgeven voor de klant. Indien ik nog verder kan helpen, laat maar iets weten. Met vriendelijke groeten, Manuela Customer Care hallo@boltenergie.be +32 2 899 33 00 --------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform