Beste,
Ik vergelijk halfjaarlijks de energieprijzen om het goedkoopste tarief te bekomen.
Hierdoor ben ik begin dit jaar 2025 terecht gekomen bij jullie energie-vergelijker.
Op 22/01/2025 ben ik klant geworden bij energieleverancier Mega.
Ik heb ingetekend bij de groepsaankoop van Mega via de Testaankoopkorting.
Mega ging de overstap regelen met mijn vorige leverancier Bolt.
Na het bekend maken van mijn overstap naar Mega, contacteerde mijn vorige energieleverancier Bolt mij om toch klant te blijven bij hen, ik ben hierop niet ingegaan.
Dit omdat ik veel goedkopere tarieven kon bekomen bij Mega dan bij Bolt.
Hierdoor ben ik vanaf begin maart 2025 tot eind juni 2025 mijn voorschotfacturen beginnen te betalen bij Mega.
Echter werd ik eind juni 2025 gecontacteerd door Bolt, ze gingen er van uit dat ik nog klant was bij hen.
Ik heb geantwoord naar Bolt dat ik geen klant meer ben bij hen aangezien ik sinds maart 2025 ben overgestapt naar Mega.
Hierop diende ik mijn voorschotfacturen over te maken aan Bolt aangezien ze contact gingen opnemen met Fluvius.
Enkele dagen later kreeg ik een bericht van Bolt dat ik weldegelijk klant ben gebleven bij hen.
Ik zou volgens Bolt hebben meegedeeld aan Mega dat ik toch liever klant bij Bolt zou blijven.
Dit is compleet onjuist ik heb nooit dergelijke toestemming gegeven aan Bolt om klant te blijven bij hen.
Ze kunnen mij hiervan ook niets vertonen.
Het is ook onlogisch dat ik klant zou blijven bij Bolt aangezien hun energietarieven duurder waren dan bij Mega.
Ik heb Mega ingelicht van dit verhaal eind juni 2025 en ze konden mij vertellen dat ze melding hadden gekregen in hun bestanden dat ik toch klant zou blijven bij Bolt.
Het stoot met tegen de borst dat ik zonder enige mondelinge of schriftelijke toestemming terug overgezet ben naar mijn vorige leverancier Bolt.
Hierdoor diende ik achterstallige voorschotfacturen van Bolt te betalen wat toch een aanzienlijk bedrag was.
Midden juli 2025 zal ik mijn voorschotten van Mega terugkrijgen volgens hen maar toch kan ik enige tijd geen beroep doen op het geld waarmee ik dubbele voorschotfacturen heb betaald.
Alsook zal ik van maart 2025 tot eind augustus 2025 te veel betalen aan verbruikte energiekosten aangezien ik bij het duurdere contract van Bolt ben gebleven buiten mijn wil om.
In september 2025 stap ik opnieuw over, deze keer naar Engie aan een gunstig gereserveerd vast tarief.
Ik had graag mijn contract meteen opgezegd bij Bolt maar aangezien september zo dichtbij is leek het mij te omslachtig om opnieuw te veranderen van leverancier voor deze korte periode.
Omwille van deze feiten is mijn consumentenvertrouwen heel erg beschadigd door Bolt.
Ik was altijd tevreden van hun service maar het is onvergefelijk dat ze mijn goedkopere contract bij Mega eigenhandig hebben geblokkeerd buiten mijn wil om.
Bijkomende informatie zoals voorschotfacturen van beide leveranciers stuur ik u door in bijlage.
Ik beschik ook nog over mailverkeer met beide leveranciers, indien u deze wenst kan ik die u later ook overmaken maar ik kan ze niet toevoegen via de bijlageknop.
Hopend op een passend gevolg van jullie uit en alvast bedankt voor de gedane moeite.
Met vriendelijke groeten
Wout Van der Hoeven