Klacht
V. D.
Naar: RENAULT
Beste,ik kocht 2020 een Dacia Duster LPG owv mijn fysieke beperking dien ik een hoog model wagen te hebben,alsook door de vele km's die ik rijd een goedkope in verbruik vandaar LPG.Sinds januari 2023 begonnen de problemen met het LPG systeem.Telkens weken wachten voor stukken binnen waren,herstelling laten uitvoeren en dan direct was het weer stuk. Na verschillende garagebezoeken en vele telefoontjes van mijn kant werd beslist dat ik op 6 juli mijn wagen mocht binnenbrengen bij garage Pashuysen in St Truiden voor herstelling. Ondertussen reed ik dus al maanden met benzine ipv LPG wat mij dus vrij veel geld kostte. Om een héél lang verhaal kort te maken...pas meer dan 3 maanden later op 9 oktober heb ik mijn wagen terug gekregen. Al die tijd kreeg ik wel een vervangwagen maar ook op benzine. Ik kreeg deze vervangwagen gratis ter beschikking aangezien dit nog onder de wettelijke garantie viel. Maar deze wagen was een laag model waardoor ik ook nog eens buiten de extra kosten voor benzine tov LPG ook nog eens extra dokterskosten diende te maken.Ik had in september al een klacht bij renault klantendienst neergelegd om te horen of voor die maanden van extra kosten (kosten LPG/maand ongeveer 130€ kosten benzine/maand ongeveer 450€) geen compensatie mogelijk was. Nooit heb ik enig antwoord gekregen van Renault...zelf nog eens contact opgenomen en men was ermee bezig. Nadat ik wagen terug had kreeg ik een enquete om in te vullen over de garage en heb ze overal 1 gescoord omdat 0 jammer genoeg niet mogelijk was. Vandaag nam renault klantendienst opeens wel contact op nav die enquete. De man die ik aan de lijn had zag ook mijn klacht en zei dat die behandeld was, renault Belgie heeft de garage hun kosten voor de leasewagen die mij als vervangwagen mee werd gegeven terugbetaald maw garage Pashuysen kreeg +/- 1800€ terugbetaald. Terwijl zij 9 weken niks gedaan hebben aan mijn wagen en nooit hebben gezegd dat ik deze kon komen halen tot stukken binnen waren ofzo. Maar de man van renault klantendienst zou aan een andere persoon die instond voor compensaties vragen mij te contacteren. Ik kreeg een zeer koude mail namiddag dat met de expert (vanuit KBC verzekering werd er uiteindelijk een expert aangeduid omdat garantietermijn bijna was verstreken) werd afgesproken dat ik de vervangwagen gratis mocht gebruiken. Maar die vervangwagen had ik al VOOR er van een aanstelling van een expert sprake was en toen ik hem 6 juli meekreeg vroeg ik of ik deze moest betalen en ze zeiden neen want herstelling is onder garantie Als men een garage die owv leugens en totaal niks doen aan de wagen van renault een compensatie krijgen maar een klant die écht schade heeft geleden niks...dan stel ik mij daar vragen bij.
Berichten (8)
RENAULT
Naar: V. D.
Nederlandse versie onderaanMadame, Monsieur,Ce message confirme la bonne réception du courriel que vous venez d’adresser au Service Relation Clientèle de Renault Belgique Luxembourg. Le contenu sera analysé et transmis au service concerné.Renault mettra tout en œuvre pour répondre dans les plus brefs délais. Le temps de réponse varie en fonction de la complexité de votre requête.Cordialement,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte Mevrouw, heer,Deze boodschap bevestigt de goede ontvangst van de email die u gestuurd hebt naar de Klantendienst van Renault België Luxemburg. De inhoud zal geanalyseerd en doorgestuurd worden naar de betrokken dienst.Renault zal alles in het werk stellen om zo snel mogelijk te antwoorden. De antwoordtijd varieert in functie van de complexiteit van uw verzoek.Met vriendelijke groeten,RENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGDirection Client – Directie KlantService Relation Clientèle - KlantendienstAvenue Wolfgang Amadeus Mozartlaan 20 - 1620 DrogenbosTel 02/370.64.61www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be-- Disclaimer ------------------------------------ Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.
V. D.
Naar: RENAULT
Jammer genoeg 2 weken later nog geen antwoord ontvangen. Buiten een standaardmail dat de mail goed ontvangen werd... Ik wacht nog héél even af voor ik verdere stappen onderneem
RENAULT
Naar: V. D.
Nederlandse versie onderaanMadame, Monsieur,Ce message confirme la bonne réception du courriel que vous venez d’adresser au Service Relation Clientèle de Renault Belgique Luxembourg. Le contenu sera analysé et transmis au service concerné.Renault mettra tout en œuvre pour répondre dans les plus brefs délais. Le temps de réponse varie en fonction de la complexité de votre requête.Cordialement,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte Mevrouw, heer,Deze boodschap bevestigt de goede ontvangst van de email die u gestuurd hebt naar de Klantendienst van Renault België Luxemburg. De inhoud zal geanalyseerd en doorgestuurd worden naar de betrokken dienst.Renault zal alles in het werk stellen om zo snel mogelijk te antwoorden. De antwoordtijd varieert in functie van de complexiteit van uw verzoek.Met vriendelijke groeten,RENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGDirection Client – Directie KlantService Relation Clientèle - KlantendienstAvenue Wolfgang Amadeus Mozartlaan 20 - 1620 DrogenbosTel 02/370.64.61www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be-- Disclaimer ------------------------------------ Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.
V. D.
Naar: RENAULT
Ik vind het erg jammer dat mijn mail van zowel 24/10 als 10/11 onbeantwoord zijn gebleven en enkel beantwoord worden met een standaardmail dat men contact gaat opnemen, wat dan niet gebeurd.
RENAULT
Naar: V. D.
Nederlandse versie onderaanMadame, Monsieur,Ce message confirme la bonne réception du courriel que vous venez d’adresser au Service Relation Clientèle de Renault Belgique Luxembourg. Le contenu sera analysé et transmis au service concerné.Renault mettra tout en œuvre pour répondre dans les plus brefs délais. Le temps de réponse varie en fonction de la complexité de votre requête.Cordialement,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte Mevrouw, heer,Deze boodschap bevestigt de goede ontvangst van de email die u gestuurd hebt naar de Klantendienst van Renault België Luxemburg. De inhoud zal geanalyseerd en doorgestuurd worden naar de betrokken dienst.Renault zal alles in het werk stellen om zo snel mogelijk te antwoorden. De antwoordtijd varieert in functie van de complexiteit van uw verzoek.Met vriendelijke groeten,RENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGDirection Client – Directie KlantService Relation Clientèle - KlantendienstAvenue Wolfgang Amadeus Mozartlaan 20 - 1620 DrogenbosTel 02/370.64.61www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be-- Disclaimer ------------------------------------ Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.
RENAULT
Naar: V. D.
Beste,Dit is door de klant zijn expert samen met hem besproken.Ter compensatie heeft de klanteen gratis vervangwagen ter beschikking verkregen tijdens de hersteling.Vooreen terugbetaling van de brandstof voor deze vervangwagen zijn wij (door de directie vanuit Frankrijk) nietgemachtigd hierin tussen te komen.Met vriendelijke groeten,Damien VEYSCustomer support region advisorRENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGCustomer Direction - Centre TechniqueCustomer Direction - Technisch CentrumChaussée de Mons 281, Bergensesteenweg 2811070 AnderlechtRenault Group streeft steeds het verbeteren van zijn dienstverlening na. Daarom is het mogelijk dat u, na het afsluiten van uw dossier op de klantendienst van Renault België Luxemburg, per mail of SMS een teverdendheidsenquête ontvangt. Deze enquête peilt enkel naar uw tevredenheid over de manier waarop de medewerkers van de klantendienst van Renault België Luxemburg uw klacht afgehandeld hebben en hoe ze u hebben geholpen in het zoeken naar een oplossing voor de situatie waar u mee geconfronteerd werd. In welke mate bent u tevreden over het werk dat deze mensen voor u verricht hebben? 5 sterren: u benttevreden over het werk van de medewerker van de klantendienst,4 sterren: u bentslechts matig tevreden over het werk van de medewerker van de klantendienst,3 sterren of minder: u bentontevreden over het werk van de medewerker van de klantendienst.Confidential C-- Disclaimer ------------------------------------Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.
V. D.
Naar: RENAULT
Beste meneer Veys, na zoveel pogingen heeft u het probleem nog niet door lijkt me. Is dit slechte wil of begrijpt u het écht niet ?Renault betaald wél voor de periode dat ik de vervangwagen gebruikte het geld terug aan garage Pashuysen wat zij betalen aan de leasingmaatschappij. Maar u schijnt niet in te zien, of wil niet inzien dat zij wéken niks hebben gedaan aan mijn wagen waardoor ik wéken onnodig éxtra kosten heb moeten maken met de benzine. Ik kocht een LPG wagen om zuinig te kunnen rijden. Als u uit uw ivorentoren zou komen zou u weten dat een invaliditeitsuitkering niet hetzelfde is als uw loon. Mijn wagen was 9 weken (!!!!) bij garage Pashuysen toen ze hem pas naar Aarschot hebben gedaan, onder het voorwendsel dat er stukken besteld waren en deze daar zouden geplaatst worden. Maar eens hij in Aarschot was moesten ze nog aan de analyse beginnen en waren er hélemaal geen stukken besteld. OFTEWEL is garage Pashuysen erg in de fout gegaan door 9 weken niks te doen. OFTEWEL RENAULT zoals zij beweren want RENAULT kan geen stukken leveren. Maar wat er ook van is...er werd 9 weken NIKS aan mijn wagen gedaan. Enkel naar een externe firma (Vandendyck St Truiden) gereden waar die 1 sensor heeft vervangen (niet betaald door Pashuysen toen ik bij Vandendyck ging voor verhaal) en that's it...daarna heeft hij wéken daar gestaan zonder wat eraan te doen. Het is ziekelijk makend dat jullie wél een garage compenseren voor hun kosten die 9 weken gewoon de wagen hebben laten staan, de klant die wél extra kosten had blijft in de kou. Een garage die wél beweert dat het probleem bij Renault lag want het is Truyers Wim nu hoofd in St Truiden die mij aangeraden heeft om met jullie contact op te nemen. Het is ook dezelfde garage waarbij ik 17 oktober 2022 automatten heb besteld maar die Renault ook niet kon leveren , we zijn meer dan een jaar verder. Via garage Paesmans in Herk - de - Stad had ik ze binnen de 36u. Ik begrijp niet dat Renault hun naam aan zo'n garage wil verbinden en daar zelf aan mee werkt om dit in stand te houden. Ik heb ook meer dan 3 maanden verzekering en taks moeten betalen voor een wagen waarmee ik niet kon rijden omdat garage Pashuysen hem gewoon liet staan zonder iets aan te doen. Dus zo gratis was de vervangwagen zeker niet voor mij. Als ik dan een voorval van 2 weken geleden bekijk waarbij ik ging tanken bij Groep Bruno en omdat ik 30 min heb moeten wachten omdat een auto zich had geparkeerd aan de LPG pomp en de winkelbediende me niet wilde helpen hebben ze mij spontaan (zonder dat ik klacht indiende ofzo) een tankkaart van 50€ aangeboden. Dan spreken over 30 min...iets anders dan 3,5 maand.En daar waren ze nog vriendelijk maar toen ik Davy Gijsemans (baas Pashuysen) sprak in de garage enkele maanden geleden, die was erg arrogant en zei dat aan mijn wagen niks scheelde!!!! Maar hij stond er toen 3 maanden en er waren stukken besteld. Dus waarom was hij dan zolang in de garage ? En hij zei dat ik al lang met de wagen had kunnen rijden maar telkens als ik belde om hem terug te hebben kreeg ik als antwoord dat hij uit mekaar lag ( wat dan achteraf niet waar bleek) of gingen ze juist de analyse doen of waren er juist stukken besteld die elk moment konden binnenkomen... Geweldig dat Renault zulke praktijken steunt en de klanten in de kou mogen staan. Moedig zo de garages maar aan om zulke praktijken te doen... Ik ga hiermee verder naar de pers en via een advocaat
RENAULT
Naar: V. D.
Nederlandse versie onderaanMadame, Monsieur,Ce message confirme la bonne réception du courriel que vous venez d’adresser au Service Relation Clientèle de Renault Belgique Luxembourg. Le contenu sera analysé et transmis au service concerné.Renault mettra tout en œuvre pour répondre dans les plus brefs délais. Le temps de réponse varie en fonction de la complexité de votre requête.Cordialement,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte Mevrouw, heer,Deze boodschap bevestigt de goede ontvangst van de email die u gestuurd hebt naar de Klantendienst van Renault België Luxemburg. De inhoud zal geanalyseerd en doorgestuurd worden naar de betrokken dienst.Renault zal alles in het werk stellen om zo snel mogelijk te antwoorden. De antwoordtijd varieert in functie van de complexiteit van uw verzoek.Met vriendelijke groeten,RENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGDirection Client – Directie KlantService Relation Clientèle - KlantendienstAvenue Wolfgang Amadeus Mozartlaan 20 - 1620 DrogenbosTel 02/370.64.61www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be-- Disclaimer ------------------------------------ Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten