Terug

Probleem claimen van garantie bij Aldi

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: ALDI

29/03/2020

Beste, ik bestelde op 13/3/2019 een Hogedrukdrukreiniger Duro Pron bij de Aldi in Tielt. Waarde €99.99. Met 3 jaar garantie. Bij gebruik van het toestel op 28/3/2020 stel ontdek ik plotse schade aan het spuitpistool. In de wand van het spuitpistool kanaal is een barst ontstaan langs waard de druk ontsnapt. De schade heb ik vastgelegd op film als bewijs. Het aankoopbewijs, garantiekaart en handleiding van de fabrikant heb ik ook in mijn bezit. Volgens de garantieclaim procedure van Aldi die ik telefonisch of per email contact op te nemen met de fabrikant van het product (nl. Merotec gmbh in Duitsland). Het probleem is echter dat ik nergens een telefoonnr of emailadres van deze febrikant kan terugvinden. Althans niet op de garantiecertificaat, niet in de handleiding, niet op het product. Daar gaat de mooie belofte van 3 jaar garantie en we hebben nog niet eens stap 1 van de Aldi garantieprocedure kunnen afwerken. Ik vind dat deze praktijk van de Aldi echt wel eens aan de kaak mag worden gesteld. Zo is het voor Aldi zeer gemakkelijk om goedkoop uit te pakken en concurrentie te voeren met eerlijke zelfstandige.Wat kan ik hier tegen ondernemen?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform