Terug

prijs verschil na boeking

Opgelost Openbaar

koning aap

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: koning aap

02/11/2022

Beste,Wij hebben als familie van 5 een reis naar egypte geboekt via koningaap.nl. wij kregen een confirmatie van onze reis via email. Enkele dagen later krijgen we de boodschap dat de reis in totaal meer dan 2000 euro duurder zal zijn (+34% tov geafficheerde prijs online). Met als uitleg dat dit komt omdat de vliegtuig prijzen de pan uitswingen. Ze vragen om op zeer korte termijn (kwestie van uren) die meerprijs te accepteren zodat ze onze vluchten kunnen vastleggen.Wij vinden dat de prijs die geafficheerd is online ook de prijs moet zijn die we willen betalen en dat we met andere woorden misleid werden door lage prijzen die koningaap vervolgens niet kan waarmaken.Ik heb via email laten weten dat ik de prijsaanpaassing niet accepteer en heb hen ook gebeld om meer info te krijgen. Hier hoor ik van hen dat prijzen enkel indicatief zijn en dat ze het recht hebben deze aan te passen. In tussentijd hebben ze de prijzen op hun website opgetrokken van 1295 naar 1945 euro.wij willen bereiken dat we op reis kunnen gaan aan de initiele prijs.Bedankt voor jullie hulp

Berichten (1)

koning aap

Naar: M. S.

16/11/2022

Beste,Allereerst vinden we het heel vervelend om te horen dat de familie zo teleurgesteld is, want tevreden klanten is natuurlijk hetgeen waarnaar wij streven.Transparant als we zijn, willen we onze werkwijze graag nader toelichten. Tot aan de coronapandemie konden wij voor veel van onze reizen langdurige groepsreserveringen aanhouden op de vluchten. Hierdoor konden we onze reizigers veelal gunstige vluchttarieven aanbieden en de niet verkochte stoelen zo'n twee maanden voor vertrek aan de luchtvaartmaatschappij retourneren. Op dit moment staan luchtvaartmaatschappijen nauwelijks langdurige reserveringen toe, omdat zij hun stoelen liever tegen een (hogere) dagprijs verkopen. Naarmate de vertrekdatum dichterbij komt, stijgt doorgaans de vraag en daarmee ook de ticketprijs. We adviseren onze reizigers daarom altijd om zo vroeg mogelijk te boeken.Op onze website vermelden we onze reissommen, waarin het op dat moment geldige vluchttarief is verdisconteerd. Als we zien dat de vluchttarieven stijgen, verhogen ook wij onze reissom. Omdat vluchtprijzen (voordat een boeking definitief is bevestigd) te allen tijde een momentopname blijven en met name dit jaar dagelijks fluctueren, vermelden we op onze website expliciet dat de definitieve prijzen op aanvraag zijn.Dit is terug te vinden bij iedere reis onder het tabblad '˜reisdata en prijzen' evenals op de homepagina van onze website.Mocht een reis hierdoor duurder uitvallen dan de reissom die op onze website staat vermeld, leggen we dit altijd in alle openheid voor aan de klant. Deze neemt pas op dat moment een definitieve beslissing en kan de overeenkomst indien gewenst nog steeds kosteloos ontbinden. Een reis kan dus nooit duurder uitvallen zonder dat de klant daarin een laatste stem heeft.De kwalificatie 'misleiding' werpen we daarom verre van ons. Verder mag bekend worden verondersteld dat de prijzen van vluchten in een zeer populaire periode als de kerstvakantie (in geval van een late boeking waarvan hier sprake is) sinds jaar en dag enorm hoog zijn. Ten slotte hebben we deze familie niet zoals zij zelf stelt, slechts 'enkele uren' gegeven om een beslissing te nemen, maar bijna twee volle dagen.Hoewel wij de teleurstelling van de familie zonder meer betreuren, zijn wij van mening dat wij correct en professioneel hebben gehandeld.Met vriendelijke groet,Koning Aap Clièntenservice


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform