Beste,Allereerst vinden we het heel vervelend om te horen dat de familie zo teleurgesteld is, want tevreden klanten is natuurlijk hetgeen waarnaar wij streven.Transparant als we zijn, willen we onze werkwijze graag nader toelichten. Tot aan de coronapandemie konden wij voor veel van onze reizen langdurige groepsreserveringen aanhouden op de vluchten. Hierdoor konden we onze reizigers veelal gunstige vluchttarieven aanbieden en de niet verkochte stoelen zo'n twee maanden voor vertrek aan de luchtvaartmaatschappij retourneren. Op dit moment staan luchtvaartmaatschappijen nauwelijks langdurige reserveringen toe, omdat zij hun stoelen liever tegen een (hogere) dagprijs verkopen. Naarmate de vertrekdatum dichterbij komt, stijgt doorgaans de vraag en daarmee ook de ticketprijs. We adviseren onze reizigers daarom altijd om zo vroeg mogelijk te boeken.Op onze website vermelden we onze reissommen, waarin het op dat moment geldige vluchttarief is verdisconteerd. Als we zien dat de vluchttarieven stijgen, verhogen ook wij onze reissom. Omdat vluchtprijzen (voordat een boeking definitief is bevestigd) te allen tijde een momentopname blijven en met name dit jaar dagelijks fluctueren, vermelden we op onze website expliciet dat de definitieve prijzen op aanvraag zijn.Dit is terug te vinden bij iedere reis onder het tabblad '˜reisdata en prijzen' evenals op de homepagina van onze website.Mocht een reis hierdoor duurder uitvallen dan de reissom die op onze website staat vermeld, leggen we dit altijd in alle openheid voor aan de klant. Deze neemt pas op dat moment een definitieve beslissing en kan de overeenkomst indien gewenst nog steeds kosteloos ontbinden. Een reis kan dus nooit duurder uitvallen zonder dat de klant daarin een laatste stem heeft.De kwalificatie 'misleiding' werpen we daarom verre van ons. Verder mag bekend worden verondersteld dat de prijzen van vluchten in een zeer populaire periode als de kerstvakantie (in geval van een late boeking waarvan hier sprake is) sinds jaar en dag enorm hoog zijn. Ten slotte hebben we deze familie niet zoals zij zelf stelt, slechts 'enkele uren' gegeven om een beslissing te nemen, maar bijna twee volle dagen.Hoewel wij de teleurstelling van de familie zonder meer betreuren, zijn wij van mening dat wij correct en professioneel hebben gehandeld.Met vriendelijke groet,Koning Aap Clièntenservice