Terug

Poging tot ontkomen aan dekking verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: DVV Verzekeringen

30/07/2022

Beste heer, mevrouw,In februari 2019 merken wij dat er zich een vochtschade aftekent aan onze zijde van de gemeenschappelijke muur met de buren. Na een totaalrenovatie van ons gebouw bij aankoop eind 2017-2018 vallen wij hierbij totaal uit de lucht.De verzekering wordt gecontacteerd, alsook de buren. Deze reageren geschoffeerd en melden dat dit niet van hen komt. Vreemd, gezien er van ons geen enkele leiding of buis door deze muur loopt.De eerste vochtzoekingen vinden plaats, zowel bij ons als bij de buren, en er wordt een lekkage in een afvoer vastgesteld bij de buren. Mijn partner dient op een rondgang aanwezig te zijn en wordt diezelfde moment, 13 juni 2019, door een afgevaardigde van tegenpartij en de verzekeringsagent onder druk gezet om een kribbel te zetten onder een minnelijk voorstel.Bij thuiskomst diezelfde dag hoor ik deze kwestie en schijf ik de makelaar aan dat mijn partner hiertoe niet gemachtigd was (gezien ik de verzekerde ben en ik enige bestuurder/zaakvoerder van de vennootschap op ons adres gevestigd). Hierop geen reactie. Echter volgt wel de uitbetaling van het beperkte voorgestelde bedrag van overeenkomst en de makelaar stelt dat dit alles goedkomt en dit dossier verdere gevolgen zal hebben.Enkele weken en vele telefoons later stelt de makelaar voor om onze rechtsbijstandsverzekering in te schakelen om in deze kwestie een oplossing te zoeken. Echter zou het probleem bij de buren verholpen zijn volgens de info van de makelaar en zorg ik dat alles wordt ontruimd, de muur volledig wordt afgekapt (met alle vuiligheid aandien) en dat de muur wordt herbezet en alles geschilderd na uitdrogen en heringericht. Zowel de woonst al de zaak zijn hierdoor 4 maanden quasi onbruikbaar geweest. We laten achteraf de schade door een expert en de boekhouder, in samenspraak met de makelaar, ramen op 130.000 EUR. We ontvingen in juni ongeveer 3500 EUR, dus een peuleschil.De makelaar doet nog steeds alsof hij spreekt en handelt in belang van de maatschappij en deze minnelijke besprekingen lopen verder met de tegenpartij tot een jaar na datum. Dit resulteert in niets. Echter werden alle kosten (schilder, bezetting, elektro,...) allemaal voorgeschoten door ons en werden er uren en uren verricht door onszelf om heel deze kwestie op te lossen.De zaak moet uiteindelijk naar de rechtbank via de rechtsbijstandsverzekeraar gezien de tegenpartij geen enkele afspraak nakomt, doch de brandverzekeraar doet niets. De gerechtsdeskundige aangesteld in deze procedure doet een zeer summier onderzoek en vindt niet dadelijk een oorzaak. Het zijn beide oude gebouwen dus het zal dan wel opstijgend vocht zijn.De tegenpartij kan ook geen enkel document voorleggen van herstelling, zoals gecommuniceerd werd aan de makelaar.Tijdens de vaststelling van deze deskundige blijkt het probleem niet opgelost en is de muur, ondanks herbezetting etc. terug volledig vochtig.Na veel discussie met de kantoorhouder vinden er nog 3 onderzoeken plaats. Deze wijzen allen uit dat het NIET om opstijgend vocht gaat en wijzen allen opnieuw in de richting van rioleringsschade bij de buren. Er is nu nog 1 optie, een labo dat onderzoek kan doen naar de restanten in de muur op de vochtige plaatsen en finaal uitsluitsel geeft.Twee stalen worden opgestuurd en de resultaten zijn unaniem. Zware vervuiling door lekkage van een naburige riolering. Grondwatervergelijk wordt uitgevoerd en dit is uitgesloten.De verzekering beweert nu dat het dossier werd afgesloten in juni 2019 na uitbetaling. We hebben de verantwoordelijke van de expertise bij DVV/BelIns nog bij ons gehad in het voorjaar van 2021 voor een destructief onderzoek (mails en foto's van) dus dit is totaal niet waar. Echter heeft de brandverzekeraar, die dekking dient te verlenen in deze kwestie, niets gedaan om ons te helpen. In tegendeel, alles is volledig op eigen kosten en via onze eigen bijkomende rechtsbijstandverzekeraar moeten lopen.Echter zitten we in een impasse en wachten we nu al 3,5j op correcte tussenkomst.Mijn vraag is hoe we de verzekering kunnen verplichten tot het op zich nemen van deze juridische strijd of tot het verlenen van dekking zodat wij eindelijk terug onze financiële middelen terugkrijgen waarvoor we zo hard gewerkt hebben en die in deze kwestie gekropen zijn en wij bovendien een oplossing krijgen voor deze gevaarlijke vochtige situatie op onze werkplek en woning.Alvast bedankt,

Berichten (1)

DVV Verzekeringen

Naar: T. V.

02/08/2022

BesteDe klacht van de heer Versmissen genoot mijn volle aandacht.Een dossier werd bij de klachtendienst van DVV aangelegd onder de referte KD202200307.Wij bekijken deze zaak verder en zullen onze bevindingen rechtstreeks overmaken aan verzekerde.Met vriendelijke groeten,Veerle PeumansKlachtendienst DVV Verzekeringen02/286.72.57 =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform