Contract met dit poetsbureau voor poetshulp van 6 uur per week. In februari begint een poetshulp. Ze is jong en moet nog veel leren maar we willen haar een faire kans geven. Eind mei kwam ze een laatste keer zonder verwittigen nadien niet meer. Contact met poetsbureau doet ons vernemen dat ze klacht indiende tegen ons voor seksuele intimidatie?? We konden onze oren niet geloven! We waren weer te braaf geweest. Bleek niks van waar uiteraard nadien en was een uitvlucht om te stoppen met werken en te kunnen doppen, maar intussen werden we wel (echtgenoot vooral) dik door het slijk gehaald en moesten we tijd maken en onze kant telkens geven tegenover haar verzinsels. Daarna werden er nog drie poetshulpen gestuurd. Elke keer op gewacht en nooit daagde er iemand op. Wanneer jij dit doet bij hen, heb je een dikke “boete” want op voorhand verwittigen is een must. Toen ik na al die keren aanhaalde dat de algemene voorwaarden waarmee ik akkoord zijn eigenlijk wederkerig waren en ik intussen al dik recht had op schadevergoeding, kreeg ik geen reactie daarop maar er werd wel gezegd dat ze het zo lieten en als we écht toch nog iemand wilden, we het moesten laten weten. Contract werd hiermee in mijn ogen opgezegd. Ik hoorde ook nooit nog iets, tot ik een factuur kreeg van 30€ administratiekosten voor de tweede periode van 6 maand, terwijl de poetshulp zelfs de eerste periode niet volmaakte. Compleet belachelijk natuurlijk en overtuigd dat ze zich vergisten en er een gebrek aan communicatie tussen hoofdkantoor en andere diensten was, deed ik de moeite om deze hele uitleg van hoe er met ons gerammeld was nog eens te geven. Tot mijn grootste verbazing werd deze compleet genegeerd en volgden nog een tweede en vandaag ook laatste herinnering voor er verdere stappen genomen worden. Ik weet niet of er een ombudsdienst bestaat voor dit soort zaken, maar ik kan dit niet laten rusten gezien de voorgeschiedenis en weiger des te meer om due 30€ te betalen! Ik begrijp gewoon niet hoe men zo mensen echt “den duvel” kan aandoen zonder ook maar bereid te zijn om, terwijl we er nog de moeite voor doen, naar ons relaas te luisteren. Maar nu ben ik het wel echt beu. Het is 30€, maar het is het principe. Volgens hun “eigen contract” dienen zij zelfs te vergoeden naar equivalent van niet gepresteerde uren, daar er zelfs nooit verwittigd werd en wij telkens voor niks aan het wachten waren. ((4x6x9€= 216€, zonder dan nog iets extra erbij te doen. Ik liet dit uiteindelijk rusten, maar zij roeren er terug in !) Eerlijkheidshalve dient het factuur van 30€ te worden vernietigd, hebben wij contractueel recht op 216€ als minimum vergoeding en vind ik dat excuses op zijn minst niet zouden misstaan, want het verhaal betuigt vak nul respect tov de klant als ze je verhaal compleet negeren terwijl jij nog de moeite doet telkens. Ook een beter voorstel zou hier inmiddels op zijn plaats zijn, want te gek voor woorden dat men zo een klant kan behandelen.