Beste,Mijn naam is Filip De Wispeleir. Ik dien een klacht in in naam van mijn vrouw Leen Van Peer die het slachtoffer was van Phishing. Mijn vrouw heeft een zicht - en spaarrekening bij Belfius Dendermonde.Op 01/09/2021 kwam mijn vrouw tot de conclusie dat er 4500 euro van haar spaar - naar haar zichtrekening was overgeschreven. Ze zag ook op haar Belfius - app dat er met dit geld 6 overschrijvingen gebeurd waren naar Bol.com Utrecht. Het totale bedrag van deze overschrijvingen/betalingen naar BOL.com toe is 4339 euro.Deze transacties zijn op 28/08/2021 gebeurd.Mijn vrouw heeft direct Belfius directeur Peter Meyers gecontacteerd en die heeft toen gemeld dat de bank een dossier kan opmaken maar dat er eerst een klacht tegen onbekenden bij de politie moet ingediend worden.Mijn vrouw heeft dit dan gedaan en alle documenten aan de kantoordirecteur doorgegeven. Zo werd haar kaart ook direct geblokkeerd. Ons dossier zou dan ook doorgegeven worden aan de dienst internetfraude van Belfius.Wij hebben tot nu toe nog steeds geen reactie gekregen van Dhr. Meyers Peter ondanks ons mailverkeer. Ikzelf heb een gesprek gehad met Dhr. Meyers en dit gesprek werd door hem op een onbeschofte manier geleid.Hij gaf als argument dat mijn vrouw maar niet zo dom moet zijn om al haar gegevens zomaar openbaar te maken...Hoe is mijn vrouw in de val getrapt?Op 28/08/2021 had mijn vrouw haar itsme - account geopend.Ze kreeg direct op haar gsm een bericht dat ze haar account moest heractiveren. Ze heeft dit toen gedaan en op haar account zag ze dat de gegevens van onze woonplaats niet meer klopten. Zo was de postcode en ons huisnummer niet correct. Zij heeft dit toen aangepast. Niks meer dan dit...Natuurlijk hebben we op 01/09/2021 ook itsme gecontacteerd en Bol.com. Bij Bol.com konden ze geen gegevens vrijgeven ivm de plaats waar de aangekochte goederen (6 overschrijvingen) geleverd werden. Hiervoor zouden we naar de politie moeten gaan omdat zij wel gemachtigd zijn om deze informatie op te vragen. Op 03/09/2021 heb ik dit ook gedaan bij politie Dendermonde maar deze waren niet bereid om ons verder te helpen gezien Interpol zich met zulke kleine zaken niet bezighoudt...Blijkbaar zijn er nog veel mensen in de val getrapt van deze internetcriminelen aangezien ik dit ook in de media heb gehoord en gelezen.Onlangs las ik een artikel van testaankoop: Banken moeten phishingslachtoffers terugbetalen.Dit is ook de reden waarom mijn vrouw en ik ons tot jullie wenden. Natuurlijk kunnen wij alle stappen die wij reeds genomen hebben schriftelijk voorleggen en aan jullie bezorgen. Wij danken jullie bij voorbaat en hopen dat we deskundige hulp van jullie kunnen verkrijgen.Met vriendelijke groeten,Filip De WispeleirLeen Van PeerMet vriendelijke groeten,