Goede middag,Op zaterdag 25 maart werd ik slachtoffer van phishing. Ik bevestigde 2x de som van 579,60 €. Dan pas had ik het door. De websites van de fraudeurs waren IDENTIEK aan deze van itsme en Fortis. Ik contacteerde binnen de 2 minuten Fortis en cardstop. Beide bedragen stonden op mijn rekening als gereserveerd. Ze waren er nog niet afgegaan. Het geld kon nog tegen gehouden worden bij de bank van de begunstigde. 1x 579,60 € werd mij onmiddellijk door Fortis terug gestort. Het andere bedrag is definitief van mijn rekening gegaan.Ik ging naar de politie en heb PV nummer PV HV.20.LF.001570/2023.De mails en websites van de fraudeurs waren identiek aan de originele. Ik heb Fortis tijdig verwittigd wanneer het geld slechts gereserveerd was en de begunstigde nog niet was betaald. Toch schuilt Fortis zich achter hun algemene voorwaarden artikel 5.7 Grove nalatigheid.Indien de som van 579,60 € niet wordt terug betaald, is het vertrouwen in online bankieren volledig zoek. Wat is de reden van het onmiddellijk terugbetalen van de eerste 579,60 €?Met vriendelijke groeten,Vincent Boogmans