Terug

Phishing fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Belfius Banque/bank

07/11/2022

Beste,Op 6 april 2022 werd ik slachtoffer van phishing fraude voor een bedrag van 4700 Euro.Ik ontving een mail van de pensioendienst MyPension waar ik op geklikt heb en enkel mijn rekeningnummer heb doorgegeven via een site van Belfius. Verder dan het rekeningnummer raakte ik niet ! Belfius beweert bij hoog en bij laag dat ik een Belfius mobile app heb geïnstalleerd op 6 april om 11u.06 en mij bijgevolg een grove nalatigheid verwijt. Bij navraag via Proximus, die mij doorverwezen heeft naar Samsung (leverancier van mijn smartphone) kreeg ik de bevestiging dat de laatste app Belfius mobile app geïnstalleerd werd in oktober 2021 bij de aanschaf van mijn huidig toestel in de Proximus-winkel te Brasschaat.Heb alle procedures doorlopen die Belfius mij gevraagd heeft, zoals daar zijn: opstelling PV, overhandiging PV bij mijn bankkantoor, contact met fraude-dienst, doorverwezen naar klachtendienst, doorverwezen naar negotiator en tenslotte doorverwezen naar ombudsdienst financiën.Deze laatste beweerde dat zij enkel hun advies konden meedelen aan de bank.Op mijn vraag om het bewijs te bekomen van Belfius dat ik de Belfius mobile app zou geïnstalleerd hebben, is nooit een antwoord gekomen.Ik blijf dus zonder bewijsvoering van Belfius achter en wordt daarenboven beticht van grove nalatigheid.Alle gevoerde correspondentie heb ik op mail en houd mij gaarne ter beschikking voor verdere inlichtingen.Met vriendelijke groeten,L. StevensL

Berichten (2)

Belfius Banque/bank

Naar: L. S.

17/11/2022

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------

Belfius Banque/bank

Naar: L. S.

30/11/2022

Geachte,Hierbij bevestigen we de ontvangst van uw e-mail en willen u hiervoor bedanken.De heer Van den Eynde, Negotiator van de bank, werd eveneens op de hoogte gesteld van uw dossier met referentie 89880.Wij stellen alles in het werk om binnen 15 werkdagen een definitief antwoord te geven.Hebt u intussen nog vragen of opmerkingen, aarzel dan niet contact op te nemen via negotiation@belfius.be of via:BELFIUS BANK - NEGOTIATIONColli 7908Rogierplein 111210 BrusselMogen wij u vragen om steeds uw dossiernummer 89880 te vermelden bij ieder contact.Met vriendelijke groetenNegotiation-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform