beste,Op 20 jan 2016 kocht ik een nieuwe pelletkachel bij Avantis (Vichte) tbv 6469 eur. .Deze werd door Avantis geleverd en geplaatst.( inclusief flexibel in de schoorsteen en afdekplaat). Begin maart 2016 kregen we de eerste problemen met de kachel. Avantis kwam ter plaatse en blijkbaar was er een vochtprobleem. De schoorsteen was volgens hen niet goed afgedekt.(dekplaat). zij herstelden dit gratis. In maart kwamen ze nog twee maal langs voor hetzelfde probleem.Toe werd ook een printplaat vervangen. In de loop van 2016 kwam Avantis nog 3x langs, maar het probleem werd nooit opgelost. De kachel werkte nooit naar behoren.Na 2 jaar problemen heb ik een andere firma ingeschakeld mn Pellet@Home... Deze zijn ook herhaaldelijk langsgekomen om de zaak op te lossen. Hun oordeel was: Klant heeft continu problemen met de electronische sturing van het toestel. Na grondige inspectie blijkt waterinsijpeling hiervan de oorzaak te zijn. De bestaande schouw werddestijds op een niet-vakkundige wijze afgedicht. Door de vele problemen in het verleden, die de prijs van herstellingen alsmaar deden oplopen beslist klant het toestel te vervangen. Onze diensten zijn bij klant meerdere keren langsgeweest om het probleem op te lossen. Telkens kwam hetzelfde probleem terug naar voren. Als laatste hebben wij in overleg met de klant beslist om geen verdere kosten meer te doen aan deze kachel. Wij wensen Avantis hierop aan te spreken. Hun onoordeelkundige plaatsing van de dekplaat en flexibel is immers de oorzaak van deze schade.Tevens constateerde Pellet@Home dat de geleverde kachel niet nieuw was bij levering. Aan de hand van het serienummer bleek dat het bouwjaar 2014 was, terwijl de kachel ons als nieuw werd verkocht.Mvg Jean-Claude Depraetere