Terug

pelletkachel vochtprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Avantis

31/01/2020

beste,Op 20 jan 2016 kocht ik een nieuwe pelletkachel bij Avantis (Vichte) tbv 6469 eur. .Deze werd door Avantis geleverd en geplaatst.( inclusief flexibel in de schoorsteen en afdekplaat). Begin maart 2016 kregen we de eerste problemen met de kachel. Avantis kwam ter plaatse en blijkbaar was er een vochtprobleem. De schoorsteen was volgens hen niet goed afgedekt.(dekplaat). zij herstelden dit gratis. In maart kwamen ze nog twee maal langs voor hetzelfde probleem.Toe werd ook een printplaat vervangen. In de loop van 2016 kwam Avantis nog 3x langs, maar het probleem werd nooit opgelost. De kachel werkte nooit naar behoren.Na 2 jaar problemen heb ik een andere firma ingeschakeld mn Pellet@Home... Deze zijn ook herhaaldelijk langsgekomen om de zaak op te lossen. Hun oordeel was: Klant heeft continu problemen met de electronische sturing van het toestel. Na grondige inspectie blijkt waterinsijpeling hiervan de oorzaak te zijn. De bestaande schouw werddestijds op een niet-vakkundige wijze afgedicht. Door de vele problemen in het verleden, die de prijs van herstellingen alsmaar deden oplopen beslist klant het toestel te vervangen. Onze diensten zijn bij klant meerdere keren langsgeweest om het probleem op te lossen. Telkens kwam hetzelfde probleem terug naar voren. Als laatste hebben wij in overleg met de klant beslist om geen verdere kosten meer te doen aan deze kachel. Wij wensen Avantis hierop aan te spreken. Hun onoordeelkundige plaatsing van de dekplaat en flexibel is immers de oorzaak van deze schade.Tevens constateerde Pellet@Home dat de geleverde kachel niet nieuw was bij levering. Aan de hand van het serienummer bleek dat het bouwjaar 2014 was, terwijl de kachel ons als nieuw werd verkocht.Mvg Jean-Claude Depraetere

Berichten (2)

Avantis

Naar: J. D.

31/01/2020

Beste Claude,zoals zonet met u besproken zijn wij erg geschrokken van deze klacht. Wij erkennen dat er problemen waren met waterinsijpeling en daarna met de afstandsbediening. Hiervoor deden we een reeks aan interventies om deze problemen op te lossen.Gezien wij het laatste anderhalf jaar niets meer van u hoorden, gingen wij ervan uit dat alles in orde was.Via uw klacht Testaankoop laat u ons weten dat dit helemaal niet zo is. Wij vinden het spijtig dat u ons hierover niet via de gewone weg heeft aangesproken. Niettegenstaande kunnen wij begrip opbrengen voor uw frustraties en zullen wij er alles aan doen om tot een oplossing te komen.Bij deze bevestig ik onze afspraak bij u volgende week maandag om 11u.Tot danMet vriendelijke groetSincerementKind RegardsLode AvetAvantiswww.avantis.bewww.traeger.be0032 56 77 11 11

J. D.

Naar: Avantis

02/03/2020

Beste Lode,Bedankt voor uw snelle respons.Wij gaan akkoord met de voorgestelde regeling en beschouwen het dossier dan ook als afgehandeld. Mvg Claude Depraetere


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform