Terug

PCspecialist weigert verloren shipping case voor garantie te behandelen, PC = 10000 euro

Closed Openbaar

PcSpecialist

Start een klacht

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

M. D.

Naar: PcSpecialist

24/09/2024

Betreft: RMA 119609 - Ingebrekestelling Geschreven te Schoten op 24/09/2024 Beste, Ik liet recent mijn desktop controleren op defecten bij een lokale computerwinkel. Deze werd vorig jaar augustus aangekocht bij jullie voor een prijs van om en bij de 10000/11000euro Deze heeft de PC enkel gecontroleerd en niets vervangen, en zag dat de CPU stabiliteitsproblemen vertoonde. Ik contacteerde jullie hieromtrent om een RMA aan te maken. Rond 29/08 werd, na contact met jullie, een houten krat beloofd. De levering hiervan bleef als maar duren, waardoor men hierna voor een flight case heeft geopteerd. Deze heb ik tot op vandaag, 24/09, nog niet ontvangen. De track&trace levert niets van resultaat op, en ik kan helaas niet op jullie diensten rekenen om via UPS een antwoord te krijgen. Normaal ging dit dezelfde werkdag zijn indien ik jullie telefonist mocht geloven, dit is al meermaals niet zo gebleken met de nodige aanmaningen tot gevolg. Ik heb hier opnieuw 2x antwoord over gehad van willekeurige collega's die helaas niets nuttigs bij kunnen brengen. De RMA trachtte ik te verzetten naar deze week vrijdag (wat ook nutteloos gebleken zal zijn, helaas). Helaas stond hier op vrijdag 20/09 reeds een bezorger van UPS om mijn PC op te halen, met frustratie langs beide partijen. Ik vind dit voorval samen met de vooraf genoemde loze beloftes dus onacceptabel. Ik ben economisch afhankelijk van deze PC. Volgende week heb ik dus een maand bepaalde werkzaamheden niet kunnen verrichten. De houding van PCspecialist in dit euvel is lichtjes gezegd nonchalant en nalatig. Hier wordt geen rekening mee gehouden, laat staan voor een PC van 10000 euro. Ook bij verder contact bij jullie klantendienst krijg ik telkens een andere 'professioneel' via e-mail die mij telkens hetzelfde belooft. Ik vind het eveneens triest dat ik een alternatieve oplossing aanbied, namelijk de CPU laten vervangen en deze kost doorrekenen naar jullie. Per slot van rekening kan het niet mogelijk zijn dat ik zowel 1) De PC niet gebruik wegens defect. 2) Dat ik deze niet mag/kan opsturen voor garantie na een reeds aanvullende periode. Na quasi een maand heb ik jullie eveneens genoeg tijd gegeven om dit euvel netjes af te handelen. Ook hier blijft men in gebreke. Wat stel ik voor? Alternatieve oplossing, namelijk het doorrekenen vd reparatiekosten van de CPU. De garantie op de gehele PC komt zo ook niet te vervallen als per jullie policy daar dit enkel zo is wanneer het vervangen onderdeel dit zelf is/veroorzaakt. Alsook een compensatie gelijk aan de gemaakte kosten wegens de nalatigheid van PCspecialist die nu al weken duurt wegens de loze beloftes via zowel telefoon als e-mail. Ik zet deze ingebrekestelling eveneens publiekelijk op testaankoop.be voor bijstand. Graag ontvang ik antwoord binnen de vijf werkdagen. Zo niet, zie ik mij genoodzaakt deze zaak persoonlijk juridisch te escaleren daar de kosten onnaceptabel hoog oplopen. Met vriendelijke groeten, Michiel De Backer Gauwloosg van uw probleem

Bemiddeling door Testaankoop 02 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform