Terug

Parkeerboete, ondanks geldige parkeerkaart voor personen met een handicap

Closed Openbaar

Stad Antwerpen, mobiliteit en parkeren

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. P.

Naar: Stad Antwerpen, mobiliteit en parkeren

13/11/2025

Aan: Mobiliteit en Parkeren Antwerpen ter attentie van Team Parkeervergunningen & -retributies, Grote Markt 1, 2000 Antwerpen. Van: Kristina Peeters Ingenieur Haesaertslaan 28 2650 Edegem E-mail: kris10.peeters@gmail.com Tel: 0467 048885 Datum: 29 oktober 2025] Dossiernummer: Bezwaar parkeerboete 12/07/25 – 600/3423/54638 en daaropvolgende parkeerretributies aan mij gericht. Onderwerp: Verzoek tot hoorzitting – bezwaar tegen parkeerretributies met gehandicaptenkaart Geachte, Naar aanleiding van uw antwoord van 5 september 2025 op mijn bezwaar tegen de parkeerretributie van 12 juli 2025 en alle daaropvolgende parkeerretributies, wens ik mij formeel te beroepen op mijn recht om gehoord te worden alvorens een definitieve beslissing wordt genomen. De situatie is als volgt: Ik ben de dochter en mantelzorger van mijn 97-jarige vader, Jan Peeters (°30/04/1928), die houder is van een gehandicaptenparkeerkaart met nummer 0252081000. (Ik moest bijna 9 maanden wachten op deze kaart). Aangezien mijn vader volledig immobiel is, verzorg ik al zijn verplaatsingen, boodschappen en andere zorgen met mijn eigen voertuig, Renault Fluence met nummerplaat 1-DPF-073. Ik registreerde mijn wagen in de Handypark-app zodat ik zijn kaart correct kon gebruiken bij bezoeken aan zijn woonplaats (Italiëlei 98, 2000 Antwerpen). Mijn vader heeft al lang geen eigen wagen meer. De gehandicaptenkaart wordt dus uitsluitend door mij gebruikt om de zorg voor mijn vader op te nemen. Tot mijn verwondering vernam ik pas bij uw antwoord dat de registratie in Handypark slechts eenmalig geldig was. Ik diende bezwaar in tegen verschillende parkeeretributies. Bijna 2 maanden later krijg ik antwoord van u dat mijn bezwaar niet aanvaard wordt, wegens zgn.niet geregistreerd. In de periode tussen mijn bezwaar en uw antwoord heb ik natuurlijk nog moeten parkeren bij mijn vader. Deze beperking was niet duidelijk vermeld op de website of in de applicatie. Hierdoor ben ik, te goeder trouw en in de overtuiging correct geregistreerd te zijn, blijven parkeren bij de woning van mijn vader, adres Italië 98 - Antwerpen, om hem te verzorgen. Ik heb opnieuw de app Handypark geconsulteerd en als ik mij identificeer krijg ik het screen: Parkingcard all ready in use". Dus de app geeft aan dat de registratie is wel degelijk is gebeurd! (Zie sreenshots van de app). Ik betreur ten zeerste dat ik naast alle zorgen voor mijn vader, nu ook nog onterecht met deze parkeerretributies wordt belast. Er is dus geen sprake van misbruik, maar van onduidelijke communicatie in de app en een zorgsituatie die enkel betrekking heeft op het vervoer van mijn vader. Alle parkeerretributies gaan over parkeren op de Italiëlei, vlak bij het adres van mijn vader. Ik verzoek dan ook vriendelijk maar nadrukkelijk om: 1. gehoord te worden in dit dossier, conform mijn recht op verdediging. 2. coulance te overwegen bij de beoordeling van deze en eventuele bijkomende retributies die uit dezelfde onduidelijkheid voortvloeien. Ik wil mijn situatie mondeling toe te lichten, met bewijsstukken van mijn registratie in Handypark en de zorgrelatie met mijn vader. Ik beschik over screenshots van mijn aanmelding op de app Handypark. Een kopie van deze mail heb ik aangetekend naar u verstuurd. Gelieve ook de screenshots te bekijken van Handypark in bijlage.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 17 november 2025

Stad Antwerpen, mobiliteit en parkeren

Naar: K. P.

27/11/2025

Beste We hebben mevrouw Peeters beantwoord (zie bijlage). We hadden u in CC gezet, maar deze mail is als onbezorgbaar teruggekomen. Met vriendelijke groeten, Peter team parkeervergunningen -retributies stad Antwerpen Stadsontwikkeling Mobiliteit en Parkeren www.parkereninantwerpen.be Proclaimer Vergissen is menselijk. Dus als deze e-mail, samen met eventuele bijlagen, niet voor u bestemd is, vragen we u vriendelijk om dat te melden aan de afzender. Deze e-mail en de bijlagen zijn namelijk officiële documenten van de stad Antwerpen. Ze kunnen vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als stad nemen we privacy heel serieus en willen we als een redelijk en zorgvuldig persoon waken over de vertrouwelijkheid van documenten. Als u dit bericht per vergissing hebt ontvangen of ergens hebt gevonden, wees dan zo eerlijk om het meteen te verwijderen en het niet verder te verspreiden of te kopiëren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform