Terug

Parkeer Retributie

Closed Openbaar

Parkeerloket AG Mobil- O

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: Parkeerloket AG Mobil- O

12/07/2023

Hallo, Ik parkeer regelmatig in Oostende waar ik mijn schoonmoeder, om de 2 weken ga bezoeken.Ik had nog nooit problemen gehad met mijn invalidenparkeerkaart, die ik telkens correct plaatste en duidelijk zichtbaar, aan de vooruit van mijn wagen.Tot….30/03/2023 om 15:32Op 2 juni heb ik blijkbaar een factuur: 200233563843 ontvangen dat ik de som van 40€ moet betalen tegen uiterlijk 29/Juni/2023.Ik was op reis en mijn buurvrouw had mijn brievenbus leeggemaakt.Ik dacht: heb ik mij verkeerd geparkeerd? Heb ik mijn mindervaliden kaart niet gelegd? Dit was mogelijk alhoewel ik zeker was dat dit niet de fout kon zijn.Maar wat dan wel, was verkeerd?Veel vragen die men zich stelt die er niets mee te maken hebben.Ik kom om de 14 dagen vanuit Veurne naar Oostende om mijn schoonmoeder even te bezoeken en had nog nooit iets gemerkt dat ik verkeerdelijk zou gedaan hebben.Ik deed dit al maanden voordien, en had nog nooit een parkeerboete moeten betalen in Oostende.Ik dacht dus aan een misverstand,…..vanwege stad Oostende.Er is een wagen die rond rijd van de Parkeerloket-AG- Oostende, die alle wagens checkt op……registratie….maw: indien uw wagen niet gerigistreerd bent of u in overtreding volgens: tarief 1 conform artikel 6 van de Retributievordering op het parkeren.Dit tarief bedraagt 40,00€ voor de periode tussen 09.p uur en 14.00 uur en bedraagt ook 40.00€ voor de periode tussen 14.00 uur en 20.00 uur.De firma die de parkeer zones afloopt in Oostende, was de begunstigde.Op 15 Juni 2023 ga ik terug op bezoek bij mijn schoonmoeder, en ga ik ook langs bij de firma: Parkeerloket AG Mobil-O (Gistelsesteenweg 1c 8400 Oostende)Ik moet zeggen, het is een zeer vriendelijke dame die de ontvangst doet van de “mistevreden klanten”, en er zijn er heel wat!Ik moet mijn inschrijvingsboekje van mijn wagen meebrengen, alsook mijn mindervaliden kaart en identiteitskaart voorleggen, dit om te zien of ikzelf de eigenaar ben en om na te kijken of ik wel degelijk een invalide persoon ben.De jonge man die mijn argumenten in de computer ingeeft vraag ik beleefd, “moet ik nu ook die boete betalen?” “ Wat denkt u?” Het antwoord is vrij simpel…..”u krijgt bericht per mail….meer weet ik ook niet meneer”Het heeft dus totaal geen zin om hierover verder aan te dringen, dus ik zwijg en wacht af.Ze zullen mij een mail sturen met het antwoord.Op 23/Juni/2023 krijg ik een mail van Parkeerloket - AG -OostendeSinds 1 December 2022 is het nieuwe digitale parkeerbeleid van toepassing in Oostende.Indien u als houder van een parkeerkaart voor mensen met een handicap wenst gratis te parkeren op de reguliere betalende plaatsen in Oostende(mits voorleggen van de parkeerkaart) is het noodzakelijk dat u zich éénmalig registreert.De door u ontvangen retributie wordt omwille van bovenstaande reden….helaas…niet geannuleerd.Alle informatie omtrent het nieuwe parkeerbeleid vindt u terug op www.oostende.be/parkeer.Mijn argumenten worden dus niet aanvaard.1) ik heb nooit een briefje of document achter mijn ruitenwissers gezien.2) er is nooit informatie gegeven aan autobestuurders die met een invalidenparkeerkaart geparkeerd stonden dat dit zou veranderen op 1 December 20223) hoeveel mensen zijn hiervan reeds het slachtoffer geweest?4) indien men mij nu zou zeggen, kijk meneer/mevrouw, vanaf heden moet u geregistreerd zijn met uw voertuig, indien u dit niet doet moet u een retributie betalen.5) nu mijn wagen WEL is geregistreerd, mag ik dan zonder parkeerkaart mij gewoon parkeren? Aangezien ik nu geregistreerd sta, zal de auto-scanner mijn wagen dus aanzien als een bestuurder met een parkeerkaart voor mindervaliden.Hoe zal men dat controleren?Ik vraag Testaankoop om hiermee eens op stap te gaan en andere bestuurders aanspreekt om te zien hoe hun ervaring is geweest.Ik ben zeker dat er hier 10tallen, zoniet 100den bestuurders hier hetzelfde hebben meegemaakt en wat ze ertegen hebben gedaan.Hebben die bestuurders hier een rechtszaak van gemaakt of hebben ze deze retributie gewoon betaald?Daarom contacteer ik Testaankoop om dit, als het kan toch even aan te kaarten of toch tenminste even te onderzoeken.Alvast bedanktGrtjs Freddy ps: ik heb wel 2 foto’s van de documenten maar kan deze hier niet opladen.Indien nodig wil ik dit ten alle tijde bijvoegen.

Berichten (3)

Parkeerloket AG Mobil- O

Naar: F. D.

12/07/2023

Beste,We hebben uw mail goed ontvangen.We behandelen uw vraag zo snel mogelijk.Als u een betwisting hebt ingediend, wordt uw retributie voorlopig on hold gezet.U krijgt hierover zo snel mogelijk een antwoord van ons.Met vriendelijke groet,Parkeerloket AG Mobil-O Gistelsesteenweg 1c 8400 Oostende T 0484 61 29 61parkeerloket@ag-oostende.be

Bemiddeling door Testaankoop 07 augustus 2023

Parkeerloket AG Mobil- O

Naar: F. D.

09/08/2023

Geachte heer, mevrouw,Wij leggen uw dossier voor aan het bestuur en komen hier zo spoedig mogelijk op terug.Uw dossier wordt intussen on-hold geplaatst.Met vriendelijke groeten, ParkeerloketAG Mobil-O Gistelsesteenweg 1c 8400 Oostende T 0484 61 29 61 parkeerloket@ag-oostende.beDeze berichten/tekst en bijlagen binden het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O op geen enkele wijze, tenzij anders overeengekomen bij schriftelijke overeenkomst of tenzij zij later worden bevestigd bij een -conform de wettelijke voorschriften- ondertekende brief. Evenmin kan het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O aansprakelijk worden gesteld op grond van de inhoud van deze berichten/tekst of bijlagen.

Parkeerloket AG Mobil- O

Naar: F. D.

09/08/2023

Geachte heer, mevrouw,Wij leggen uw dossier voor aan het bestuur en komen hier zo spoedig mogelijk op terug.Uw dossier wordt intussen on-hold geplaatst.Met vriendelijke groeten, ParkeerloketAG Mobil-O Gistelsesteenweg 1c 8400 Oostende T 0484 61 29 61 parkeerloket@ag-oostende.beDeze berichten/tekst en bijlagen binden het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O op geen enkele wijze, tenzij anders overeengekomen bij schriftelijke overeenkomst of tenzij zij later worden bevestigd bij een -conform de wettelijke voorschriften- ondertekende brief. Evenmin kan het Autonoom Gemeentebedrijf Mobil-O aansprakelijk worden gesteld op grond van de inhoud van deze berichten/tekst of bijlagen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform