Terug

Pallet met 65 zakken pellets met niet dichtgelaste naden

Closed Openbaar

Van Gassen bvba

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: Van Gassen bvba

24/11/2022

Op 30 september 2022 heb ik een pallet van 65 zakken pellets gekocht en laten leveren in het tuinhuis van mijn vader. Op die manier kan ik om een 12 tal zakken gaan en deze tot bij me thuis brengen. Bij levering werd onmiddellijk 684 EUR met BC betaald. VASTSTELLINGBij het verplaatsen van deze zakken werd duidelijk dat de dwarse naad van de zak niet dichtgelast is, waardoor alle pellets op de grond vallen. bij het verplaatsen van 6 zakken was nog steeds hetzelfde probleem aan de orde. 1/10 pellets in emmer, de rest op de grond.OPZET VAN EEN VERPAKKING IN ZAKEen zak is een verpakkingsmiddel dat van een flexibel materiaal is vervaardigd en gebruikt wordt voor het vervoer of opbergen van goederen.POGINGEN TOT CONTACTIk nam contact op met Van Gassen BV om dit probleem te melden. Ze boden me een bigbag aan om de zakken in over te gieten. Ik kon hier niet mee akkoord gaan daar ik pellets in zak heb besteld en niet in bigbag. Verdere mogelijkheden waren niet aan de orde van hun kant.Op 13 oktober 2022 ben ik in de voormiddag zelf tot bij Van Gassen gegaan om het probleem uit te leggen en om te tonen dat de pallet met niet dichtgelaste zakken pellets die ik ontvangen heb niet voldoet aan de normen. Ze toonden me een magazijn waar voorraden pellets stonden. Deze zakken konden opgehoffen worden zonder probleem.De optie om onze pallet te wisselen was voor hen geen optie wegens de extra kosten die ze zouden hebben, en dat ze zelf niks met onze pallet zijn. Op 13 oktober om 15u01 heb ik een mail opgesteld waarbij foto en video materiaal de problemen in kaart brengen. Diezelfde dag om 18u02 ben ik opgebeld door de leverancier COBOIS om de situatie uit te leggen. We werden begrepen en kwamen tot een akkoord dat de pallet gewisseld zou worden bij hun volgende aanlevering bij Van Gassen. Dit zou pas eind oktober - begin november zijn.13 oktober biedt Van Gassen een korting aan van 250 EUR omdat ze geen meer op voorraad hebben staan. De korting zorgt er niet voor dat de zakken verplaatst kunnen worden, dus biedt voor ons geen oplossing. Wij zijn bereid om te wachten.8 november neem ik terug contact op met Van Gassen om eens te weten hoe de stand van zaken is. Nog geen aanlevering.14 november neem ik contact met de leverancier COBOIS. Die laat me weten dat zij de wissel niet kunnen uitvoeren wegens technische redenen.Woensdag 16 november proberen te bellen naar het vast nummer van Van Gassen: steevast voicemail. Ondertussen zijn we 24 november en is er nog steeds geen antwoord van Van Gassen.RESULTAATIk heb een pallet pellets gekocht en gekregen die niet voldoet aan de normen: zak opnemen en in de auto transporteren, zak aan de bovennaad opensnijden en zak in de muuropening van mijn pelletvoorraad doen.De simpelste oplossing was dat deze pallet met ongelaste middennaden gewisseld werd met een pallet met dichtgelaste naden. Ik als klant was tevreden en kon mijn huis verwarmen.Daar Van Gassen doet alsof hun neus bloed en denkt dat dit probleem zichzelf oplost, zijn we het vertrouwen bij hen kwijt en willen wij beroep doen op onze rechten als consument.OPLOSSINGWij willen dat deze pallet teruggenomen wordt en wij de volledige aankoopsom inclusief transportkost bij teruggave direct terugbetaald krijgen zonder extra kosten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform