Terug

Pakket niet ontvangen - problemen betaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. B.

Naar: FedEx

03/12/2020

Geachte,Wij bestelden bij Anti Social Social Club uit Amerika. Wij verkregen een mail dat het pakket zou afgeleverd zijn op ons adres.Via de website van Fedex konden we zien dat het pakket werd afgeleverd op ons adres.Maar toen we thuis kwamen van ons werk vonden we geen pakket aan ons huis.Het pakket zou afgetekend zijn met een foutieve/onbestaande naam. (combinatie van letters van de originele naam)We deden hieromtrent navraag bij onze buren of zij het pakket mochten ontvangen en zouden afgetekend hebben, maar deze mochten eveneens geen pakket ontvangen.In oktober verkregen wij een factuur voor de douanekosten betreffende voormeld pakket.Ik nam toen voor de eerste keer per mail contact op met de klantendienst van Fedex via het mailadres belgium@fedex.com. Deze mail dateert van 14 oktober 2020.Hier mochten wij geen reactie op ontvangen.Twee weken laten krijgen we een nieuwe herinneringsfactuur in de brievenbus.Ik stuurde opnieuw een mail naar belgium@fedex.com op datum van 26 oktober.Halverwege november kregen we opnieuw een herinneringsfactuur. Gezien de eerste mail niet werden beantwoord, stuurde ik een mail naar een ander mailadres (zoals vermeld op de factuur) IABEL@fedex.com op datum 26 november.Opnieuw geen reactie maar wel een nieuwe factuur in de brievenbus met de informatie dat we een laatste kans krijgen tot betaling vooraleer een incassobureau zal ingeschakeld worden. Tot op heden contacteerden we de verzender niet, gezien het een klantendienst in Amerika betreft en de communicatie daardoor moeilijk verloopt. Maar het lijkt mij ook niet noodzakelijk om de verzender te contacteren, gezien de fout duidelijk bij het afleveren van het pakket is gebeurd.Wij worden dus verplicht om kosten te betalen voor een pakket dat we NIET mochten ontvangen. En dan nog dreigen met een incassobureau omdat je als klant niet betaalt voor iets dat je niet mag ontvangen. In de supermarkt betaal je alvast ook niet voor een kar lucht. Daarnaast is de klantendienst zo goed als onbestaande.Als je de moeite doet om de klantendienst te contacteren via mail, wordt dit volledig genegeerd. Neem je telefonisch contact op met de klantendienst kreeg je enkel de opties om ofwel uw internationale zending te volgen of te weten waar het pakket zich bevindt. Een medewerker kan je niet aan de lijn krijgen. Waar is dan de consumentenbescherming naar toe? Graag aldus onderzoek naar ons pakket! En terugbetaling van de douanekosten, gezien wij dit pakket niet mochten ontvangen. Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform