In juli-augustus 2023, stelt een bankbediende bij een plaatselijk kantoor mij gerust dat zij mijn ING rekening kunnen overhevelen naar een rekening van BNP Paribas. Ik zou gewoon een bankrekening bij hen openen en mijn kaart moeten activeren. De rest zouden zij in orde brengen. Ik doe dit nog dezelfde week en ontvang ook een bankkaart. Maar dan loopt het fout. Er wordt gezegd dat om online te kunnen werken ik eerst dien te betalen in een winkel of aan een automaat. Dit gebeurd niet (omdat ik deze kaart niet meteen nodig heb), maar ondertussen blijft de rekening bij ING wel verderlopen en ik krijg ook geen verdere correspondentie van BNP Paribas. Vermits er gezegd was dat het een tijdje kon duren, wacht ik geduldig af. Na 2 maanden bel ik toch naar het algemeen nummer om meer informatie te krijgen, maar ik word steeds van het reguliere contactnummer doorgestuurd naar een nummer waar niemand opneemt. Ik wordt voor 10 minuten aan de lijn gehouden waarna ik het bericht krijg dat de correspondent niet bereikbaar is. Wanneer ik het beu ben en mijn rekening wil op zeggen krijg ik de optie om mijn rekening nummer online op te zeggen, wat niet kan gezien ik geen online toegang heb, of te bellen naar hetzelfde nummer, waar niemand opneemt. Na dit alles zou ik graag op een duidelijke en snelle manier mijn bankrekening opzeggen, gezien er helemaal geen begeleiding was om mijn rekening van ING over te zetten naar BNP paribas, dat ik deze rekening nooit heb kunnen gebruiken, en de klantendienst enkel geld kost en frustraties oplevert. MvgInes Van Praet