Terug

Overschreden levertermijn

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. N.

Naar: Seats and Sofas

23/04/2020

Beste,Op 21 december 2019 zijn wij in de megastore te Lochristi gaan kijken achter een nieuwe zetel. We vonden niet direct een zetel die zowel mijn partner als ikzelf mooi vonden. We stonden op het punt om maar een andere winkel te gaan. Maar de verkoper in de winkel kon ons echter overtuigen om een zetel aan te kopen met de nodige aanpassingen en korting. We hebben gekozen voor een korting op de aankoopprijs. Ik was op dat moment hoogzwanger. Dus was het voor ons het belangrijkste dat de zetel zo snel mogelijk geleverd zou worden. De zetel zou in noodsituaties dienen als slaapbank. Aangezien wij beiden werkzaam zijn in de zorgsector. Dat was dan ook de reden voor ons om een grotere zetel aan te kopen. We hadden dat in het begin van de onderhandelingen meegedeeld met de verkoper. De verkoper beloofde ons dat we de zetel midden-eind februari 2020 konden verwachten. We vonden dat een redelijke levertermijn dus we stemden ermee in om de zetel aan te kopen. Begin februari heb ik verschillende keren naar de megastore in Lochristi gebeld om informatie in te winnem over de levering van de zetel. Uiteindelijk kregen we de informatie van een medewerker dat onze zetel geleverd zal worden met de levering van 17 februari 2020. We hebben dan ook alles in werking gezet om onze oude zetel te verkopen. Onze oude zetel was verkocht op 15 februari 2020. Op het moment dat we terug contact opnamen met de megastore om af te spreken voor de afhaling van de zetel, kregen we te horen dat de zetel niet geleverd is. We waren dan ook oprecht teleurgesteld. We hebben daaropvolgend heel veel contact opgenomen met de megastore maar telkens kregen we te horen dat ze niets voor ons konden doen. Op een gegeven moment verwees de medewerker ons naar de bestelbon. Daarop staat dat de verwachte leverweek 12-2020 is en de uiterlijke levertermijn 22-2020 is. Daarmee hebben ze nog tijd om onze zetel te leveren. Dat was voor ons een grote verrassing want bij de verkoop werd ons nooit verteld dat we zolang moeten wachten op de zetel. Als we het wisten dat we zo lang gingen moeten wachten, hadden we de zetel nooit aangekocht bij jullie voor de redenen die ik hier boven heb aangehaald. We hebben een zoon van 16 weken. Ik werk in de zorgsector dus ik ben nog steeds werkzaam. Mijn zoon slaapt slecht ’s nachts dus we hebben heel wat slapeloze nachten achter de rug. De zetel die we bij jullie hebben besteld is bedoeld als slaapzetel voor slapeloze nachten. De situatie is voor ons niet meer leefbaar. Op dagen wanneer mijn partner vroegdienst heeft, slaapt hij met een deken op de grond. We kunnen niet langer meer wachten want de situatie lijkt uitzichtloos. Nu met de lockdown zijn we verplicht om binnen te blijven. Als brave burgers en beiden werkzaam in de zorgsector, doen wij dat ook. Maar zonder zetel is dat heel moeilijk. We brengen ons tijd dan ook grotendeels door in bed want enkel daar kunnen we comfortabel zitten/liggen met ons kind.. We hebben tijdens de lockdown contact gehad met de megastore in Lochristi maar telkens krijgen we als antwoordt dat ze geen zicht hebben op de levering van onze zetel. Op google lezen we recenties van klanten die wel geholpen worden in deze moeilijke periode. De bestelling van sommige klanten die hun aankoop hebben geplaatst voor de corona maatregelen worden wel geleverd. Wij hebben onze bestelling geplaatst op 21 december 2019. We begrijpen niet goed waarom het zo lang duurt om de zetel te leveren. Telkens als we contact opnemen met de megastore te Lochristi of de klantendienst worden we steeds aan het lijntje gehouden. We krijgen nooit duidelijkhied. we krijgen steeds het antwoord dat ze niets voor ons kunnen doen. We worden gecontacteerd als de zetel geleverd wordt.

Berichten (1)

T. N.

Naar: Seats and Sofas

24/04/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform