Terug

Opzegging proefabonnement

In behandeling Openbaar

ProPharma

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: ProPharma

24/11/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 08/10/2025 heeft u van mij een email ontvangen waarbij ik mij beroep op het herroepingsrecht en heb ik expliciet gevraagd om de stopzetting van alle leveringen. Zowel het proefpakket als het eerste pakket heb ik retour gestuurd, waarbij ik de retourkosten zelf heb gedragen. Mijn inziens heb ik de verkoopsvoorwaarden niet geaccepteerd. U heeft de ontvangst van deze retourzending bevestigd op 05/11/2025. Tot mijn verbazing ontvang ik nog steeds betalingsherinneringen en zelfs een ingebrekestelling. Ik wil duidelijk stellen dat ik deze bedragen niet zal betalen, aangezien ik correct heb gehandeld. Bovendien wil ik benadrukken dat ik niet zelf contact heb opgenomen om een proefpakket te ontvangen; dit werd door uw bedrijf ongevraagd telefonisch opgedrongen. Deze werkwijze beschouw ik als misleidend en frauduleus. Bij deze zal ik een klacht indienen bij de FOD economie en Test Aankoop in het kader van frauduleuze praktijken. Ik verzoek u met aandrang om de betalingsherinneringen en ingebrekestelling onmiddellijk te annuleren. Met vriendelijke groet, Ingrid Merckx


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform