Terug

Opzegging contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. C.

Naar: Worldline

19/01/2018

Wij wensen ons contract voor bancontact bij Worldline stop te zetten.De leverancier van onze betaalterminal heeft laten weten dat deze niet meer ondersteund wordt en dat we tegen een heel voordelige prijs deze nu kunnen omruilen voor een nieuw toestel. Voorwaarde is wel om een transactieovereenkomst bij hen af te sluiten. Deze is ook voordeliger dan bij Worldline. Wij hebben herhaaldelijk tel. contact opgenomen met Worldline. De eerste maal werden we van de ene naar de andere medewerker doorverbonden. Uiteindelijk zeiden ze dat we het contract niet zouden kunnen beëindigen en dat de voorwaarden met betrekking tot packs niet van toepassing zijn voor ons abonnement. Op het contract staat echter vermeld: Toepasselijke voorwaarden, Speciale voorwaarden Packs (2016/1). Hierin staat bij Voortijdige opzegging: ... .opzegging tijdens de initiële termijn, dan zal hij ofwel de opzegtermijn zoals hieronder aangeduid respecteren, ofwel (.... bij onmiddellijke beëindiging ... ) een verbrekingsvergoeding te betalen gelijk aan het aantal maanden opzegtermijn vermenigvuldigd met de maandelijkse abonnementkost. Duur termijn is 1 jaar, moment opzegging: 1e jaar = opzegtermijn van 3 maanden!Dit hebben we in het tel. contact ook voorgesteld, maar ze beweerden dat dit op ons niet van toepassing is. Weten ze dan zelf wel waar ze mee bezig zijn?!De dag nadien hebben we opnieuw tel. contact opgenomen en kregen een medewerker aan de lijn die ons wel ten dienste wilde staan. Deze raadde ons aan een e-mail te sturen naar customerbelgium-atosworldline@atos.net en in het onderwerp te vermelden dat het om een KLACHT ging. Op deze manier zou ons dossier sneller behandeld worden, meestal met een gunstig gevolg. Ik heb de situatie uitgelegd en de mail verstuurd, zonder reactie.Ondertussen ontvingen we van de leverancier van onze terminal een (Worldline-)formulier Beëindiging contract voor producten en diensten, waardoor het zelfs mogelijk zou zijn om het contract met één maand opzeg te beëindigen. We hebben dit nog eens tel. bij hen nagevraagd en dit zou effectief kunnen, maar daar zij de samenwerking met Worldline verbroken hebben, zouden ze dit formulier zelf niet meer mogen versturen. (Toen wij de terminal hebben aangekocht, kon deze leverancier zelf geen transactieovereenkomst aanbieden en moest dit gebeuren via Atos Worldline en EMS). Hierop stond hetzelfde e-mailadres zoals hierboven, alsook een faxnummer. Bij uitblijven van een snelle reactie van Worldline, hebben we dit formulier samen met de vorige mail nog eens verstuurd, alsook hebben we dit per fax verzonden. (Aangetekend is geen vereiste.) Ook via Selfcare, hebben we nog een verzoek gestuurd om te antwoorden. Tot hier toe geen reactie. Daar we via dit platform lezen dat andere klanten ook totaal geen reactie ontvingen, willen we dit niet laten rusten. Ook via een ander platform lezen we dat men niet snel geneigd is om te antwoorden bij Worldline.We worden met onze rug tegen de muur gezet. Bij de ene zijn we verplicht om direct een transactieovereenkomst aan te gaan als we de terminal tegen een zeer hoge korting wensen om te ruilen Worldline zelf lijkt niet geneigd op een klantvriendelijke manier tegemoet te komen. We zijn tenslotte al 9 jaar trouwe klant bij Worldline. De korting op het nieuwe toestel wensen we niet te laten schieten, daar we dit destijds nog zeer duur hebben aangekocht. Dit is voor ons echt wel dringend, daar we slechts een paar maanden van de extra korting kunnen genieten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform