Terug

Opzeggen HelloBank rekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: BNP Paribas Fortis

27/11/2023

Beste,Sinds enkele dagen probeer ik al mijn rekeningen af te sluiten bij HelloBank.Het avontuur begon in de app. Hier staat dat het mogelijk is online. Maar dan blijkt toch dat het niet mogelijk is? Vervolgens bel ik naar jullie klantendienst. Hier wordt mij opnieuw verteld dat het mogelijk is vanuit de app. Ik kijk opnieuw en uiteraard is het niet mogelijk.Ik bel opnieuw naar de klantendienst. Deze wist mij te vertellen dat ze mijn rekeningen gingen afsluiten nadat ik een bewijs had doorgesuurd dat ik ben aangesloten bij een andere bank via mail.De mail met de nodige bewijzen heb ik gestuurd naar ebc.antwerpen@bnpparibasfortis.com.Hier wordt mij verteld dat mijn gegevens opeens niet meer up-to-date zouden zijn en dat ik deze eerst moet updaten vooraleer ik mijn rekening kan opzeggen.Laat me hier even kaderen waarom dit nergens op slaat:1) Ik wil een rekening sluiten, niet openen. Dus mijn gegevens up to date maken, lijkt mij naast de kwestie.2) Ik heb nog nooit een communicatie van jullie ontvangen dat mijn gegevens niet meer up to date zijn. 3) Toen ik naar jullie callcenter heb gebeld, hebben ze mij gezegd dat ik enkel de bewijzen moest doorsturen.Ik had tot voor kort ook rekeningen bij ING & KeyTrade. Bij deze banken is een rekening afsluiten en kwestie van een paar klikken. Hier werd mij niet van mij verwacht om door eindeloze hoepels te springen.Zelf werk ik in een internationale business context. Als ik mijn klanten en stakeholders op de manier behandel waarop jullie dat doen, dan zou ik al lang werkloos zijn.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform