Beste, Ik heb bij Online fitness Ninove op 12/9/2019 een fitness abonnement getekend voor 24 maand. 69,95€ per maand (incl. belly attack band) + 9,95€ per maand voor drank (verplicht omdat je geen eigen drank mag meebrengen)1) Nov 2018 probeer ik een afspraak te maken met hun boekhouding om het contract te laten aanpassen omdat ik wegens medische reden de Belly attack band niet meer kan gebruiken. Op de afgesproken datum, komt de boekhouding niet opdagen. de boekhouder was ziek en kon niet komen en kon mij blijkbaar ook niet verwittigen alhoewel al mijn gegevens bij hun gekend zijn. Onmogelijk om met deze firma en hun boekhouding te communiceren, geen contactpersoon van de persoon waar je een vraag voor hebt en als je naar Online Fitness Ninove gaat, is het enige wat ze me kunnen zeggen, stuur een mail naar de boekhouding. 2) 31/05/2019, wil ik mijn abonnenment definitief opzeggen dus ik geef mijn sleutel binnen bij Online Fitness Ninove en schrijf u een aangetekende brief om het abonnement definitief stop te zetten. Juni en juli 2019 ben ik bereid om een opzeg te betalen van 2x 69,95€ en 2 x 9,95€, ook voor de drank die ik niet meer nuttig.3) 4/06/2019 stuur ik u een mail met een kopie van de opzegbrief en de vraag mij feedback te geven. Bij iedere mail die ik naar de boekhouding stuur krijg ik volgende terug Wij garanderen u dat uw vraag binnen de 15 werkdagen behandeld zal zijn.Het versturen van herinneringen binnen de termijn van 15 werkdagen zal de behandeling niet versnellen. Heeft u na 15 werkdagen nog geen reactie van ons ontvangen dan raden wij u aan om opnieuw contact op te nemen. Daardoor zijn we telkens bijna een maand verder en kunnen ze lekker geld van je rekening blijven halen.4) 14/07/2019 (1,5 maand later) stuur ik u een reminder om feedback te krijgen. geen reactie.5) 31/07/2019 stuur ik u een mail dat ik nu echt iemand van de boekhouding wil spreken in het fitnesscenter in Ninove, ook verschillende telefoontjes naar Online fitness zelf, waar iedereen zegt ik kan er ook niet aan doen, het is onze fout niet, je moet mailen naar de boekhouding, ...6/08/2019 ik laat hen weten dat ik de bestendige opdracht ga stop zetten.6) 7/08/2019 mail dat ze bereid zijn op SAMEN een oplossing te zoeken en dat ze deze reeds al in een mail op 11/06/2019 gestuurd hebben. Deze mail heb ik nooit ontvangen (waarom zou ik anders nog verschillende reminders sturen?) dus de fout ligt terug bij de klant!7) 9/08/2019 er gaat terug een bedrag van 69,95 + 9,95 euro van mijn rekening8) 08/2019 ik zet mijn bestendige opdracht stop in de bank9) 27/08/2019 ik heb een afspraak met de boekhouding een man die ik vroeger regelmatig in het fitnesscenter zag, ik denk eerder dat hij bij het management hoort.Ik vraag hem wat ik nu nog kan doen. Hij zegt mij dat ik alleen kan opzeggen als ik een schriftelijk bewijs heb van een specialist (geen huisarts) dat ik gedurende 1 jaar geen fitness meer mag doen. 10) 9/09/2019 jaarlijkse controle bij de specialist (die mij sinds 2004 opvolgt) die concludeert dat ik ten gevolge van de kracht en buikspieroefeningen vanaf heden geen fitness meer mag doen (en op 9/10/2019 hierdoor een operatie zal moeten ondergaan) Ik zal heel mijn leven moeten rekening houden dat ik geen gewichten meer mag tillen dus ook geen fitness meer doen.11) 10/09/2019 Ik mail het attest van de specialist door naar de boekhouding van Online fitness Ninove .12) 12/09/2019 - whaaaaw, wat een snelle reactie dacht ik. Wij hebben uw schrijven/attest goed ontvangen.Hoewel het ons onwaarschijnlijk lijkt dat een dokter nu al kan uitmaken of u al dan niet nooit meer zal kunnen sporten, stellen wij hierbij volgende verbrekingsvergoeding voor, dit onder voorbehoud van alle recht en zonder nadelige erkenning.U had destijds ingetekend op de 24 maand formule en dus gekozen voor onze voordeel-formule. U heeft hierbij dan ook een hoeveelheidskorting genoten. Deze korting kunnen we uiteraard enkel toestaan in de veronderstelling dat U deze termijn minimaal opneemt.Onze investeringen en onze marge wordt hier immers op berekend.Daarom kan u uit volgende voorstellen kiezen, teneinde een oplossing te bieden voor uw situatie, dit onder voorbehoud van alle recht en zonder nadelige erkenning:- Ofwel blijft u gewoon verder betalen, en kan u de periode dat u medisch ongeschikt was en betaald heeft, later opnemen.- Ofwel kan een kennis uw formule overnemen- Ofwel indien u toch definitief wenst te stoppen met sporten zullen we de opgenomen periode (13 maand(en) herrekenen naar het tarief voor deze opgenomenperiode voor fitness (69,95) en 2 contractuele opzeg vragen, dit als verbrekingsvergoeding.Volgens de overeenkomst zou er een nog te betalen som blijven van €1.117,9Concreet betekent dit dat als verbrekingsvergoeding het volgende nog dient betaald te worden:- Opgenomen periode fitness herrekend = €130- Opgenomen periode drank herrekend = €65,65- Opgenomen periode belly attack herrekend = €65,65- Periode van 2 maand opzeg= €179,9 - Onbetaalde periode = €79,85Kan u daarom in dit geval de som van €521,05 binnen de 14 dagen overmaken oprekening BE73 7370 3619 2460 met vermelding van de mededeling“verbrekingsvergoeding lid 8923”? Kan u ons laten weten, welk voorstel u kiest?Met vriendelijke groeten,Boekhouding On Line Fitness*boekhouding@onlinefitness.be13) Wat een bende oplichters Dit vond ik nog over de zaakvoerder (spijtig genoeg te laat voor mij) van Online fitnessNicolas De Bruyn is dé coach van België voor ondernemers die meer rijkdom willen verwerven. Hij helpt medeondernemers zowel rijkdom van liefde en succes, als financiële middelen om meer 'gelukkig-zijn' te ervaren. De Nicolas De Bruyn Business Academy (NDBA) organiseert doorbraakopleidingen voor ondernemers die buitengewoon willen groeien.