Beste,Wij zijn met jullie bedrijf in zee gegaan voor het plaatsen van isolatie en crepi tegen onze gevel. Dit loopt echter helemaal niet zoals het hoort. We kregen de belofte dat er begin juli zou gestart worden. Onze herhaaldelijke vraag voor een precieze startdatum werd steeds afgescheept met 'dit wordt op de volgende planningsvergadering beslist.' Tot een week op voorhand, toen kregen we te horen dat alles een maand uitgesteld zou worden owv hevige regenval enkele maanden voordien. Blijkbaar kon de hevige regenval enkele maanden voordien pas een week voordien meegedeeld worden. Later hoorden we van de werfleider dat hij te horen kreeg dat het was omdat onze werf niet op tijd klaar zou gestaan hebben. Nog later kreeg ik te horen dat eigenlijk Louis op voorhand moest komen kijken naar onze werf maar dat dit niet gecommuniceerd werd. Voor de werf hadden wij in principe een vergunning nodig voor inname van de parkeerstrook langs de gewestweg. Zo'n aanvraag duurt 2 maanden en kost 150€. Een week voordien annuleren is dus allesbehalve interessant! Gelukkig hebben wij deze niet aangevraagd. Louis zou later alsnog langskomen, maar kwam niet opdagen op de afgesproken werkdag, waarvoor ik verlof nam. Dit werd wederom niet gecommuniceerd. De opstart zou doorgaan begin augustus. Ook dat werd weer uitgesteld naar september. In tussentijd konden we ook vernemen dat de info die Niel gegeven had, dat een opstand op ons dak niet nodig was, toch nodig was. Ondertussen was ons dak al gezet zonder opstand. Wij hebben dus nog later een opstand moeten bij'plakken' op ons dak, wat niet handig werken is én een verhoogd risico op lekkage. Bij de werkzaamheden werd uiteindelijk beloofd met een onderdoorloopstelling te werken. De parkeerstrook zou enkel de eerste dag voor de levering ingenomen worden dan. Zo konden we de vergunning omzeilen, aangezien het toch al veel te laat was om die nog aan te vragen. Voor de politie, gevestigd in dezelfde straat, was dit ok mits onderdoorloopstelling die toegankelijk is voor rolstoelen. Deze stelling werd zodanig geplaatst dat er op het einde geen doorgang voor een rolstoel mogelijk was. Wij hebben dit gemeld, dit ging rechtgezet worden. Dat is niet gebeurd. De parkeerstrook bleef tijdens de werkzaamheden ( 2 weken) bezet met materiaal. Ook dit werd de eerste dag gemeld en ging opgelost worden. Dat is niet gebeurd. Men ging laten weten wanneer het werkvolk zou komen zodat wij ze konden binnen laten en stroom konden laten nemen. Wij hebben 2x niemand gezien wanneer ze wel gingen komen, wederom verlof van werk genomen voor niks, en 1x stonden ze er wanneer ze zeker niet gingen komen. Toen hadden ze zichzelf op zaterdag binnen gelaten via de tuin om verder te werken aan de gevel van mijn slaapkamer, waar geen gordijn hing. Ik was me net aan het omkleden toen er plots 3 mannen voor het raam stonden. Vervolgens is de stelling, opgeruimd, nog 3 weken op de parkeerstrook blijven staan tot ik gebeld heb. Die waren ze 'vergeten'. Gelukkig zijn er geen problemen met de politie of het gewest van gekomen ivm daar geen vergunning voor te hebben. Tijdens de werken zelf werd de plinthoogte foutief uitgewerkt. Mijn opmerkzame huisgenoot heeft dit gelukkig tijdig gezien en met handen en voeten kunnen uitleggen aan het werkvolk. Nadien bleek ook dat de plinten inliggend waren uitgewerkt ipv opliggend. Wij hadden op voorhand meerdere malen nagevraagd bij Maïté of inliggend en opliggend gelijk waren. Dit was volgens haar (na meerdere malen niet te antwoorden op mijn vraag, zoals vaker gebeurde) zo, we konden kiezen wat we wouden, wij hadden daarop opliggend doorgegeven. Achteraf zei de werfleider dat dit niet zo is, dat inliggend beter is ivm waterinsijpeling. Wij hebben duurdere plinten (met afgeschuinde kant) gekocht voor niks en wederom foute informatie gekregen. De plinten zijn nu dus inliggend. Op het einde van de werken bleek dat de platen van ons pas gerenoveerde dak van de loods, beschadigd zijn. Dit is gemeld. Wij kregen daarop de vraag terug: 'wat wil je nu dat ik daar aan doe, ik weet niet hoe we dat kunnen oplossen.' Tot op heden nog geen nieuws ontvangen daaromtrent. Bij het ophalen van de stelling is deze in onze gevel gevallen. Dit is hersteld maar nog zichtbaar. Dat zou ook nog moeten hersteld worden. Er was ook nog een bakje en een siliconevoeg die men vergeten plaatsen was, ook daarvoor moest er weer iemand verlof nemen om deze werkman binnen te laten. Er is nog een aanwerking tegen een muurtje met de buren waarvan ik me afvraag of daar ook geen siliconevoeg gezet moest worden. Onze regenpijpen zijn niet vastgelijmd in de crepi, deze kunnen over en weer geschoven worden. Wie komt er tussen als wij een waterlek hebben? Zowel aan de opstand van het dak als de regenafvoer? Als laatste kregen we nog een factuur waar, na navraag van mij, bleek een fout met factor 10 gemaakt te zijn. Het had 13,85€ per lopende meter moeten zijn maar er was 100€ gerekend. Oeps. Een verschil van 850€. Had ik niet alles zo gecontroleerd, zou dit dan door jullie rechtgezet geweest zijn?Er zijn op alle mogelijke manieren fouten gemaakt. Enkel bij het opmeten niet. De communicatie met One Skin is ronduit droef al onze meldingen en vragen werden meestal tevergeefs gesteld of afgewimpeld met ' dan krijg je antwoord' om het vervolgens niet te krijgen. Wij hadden zelf het gevoel permanent werfleider te moeten spelen. We zijn ondertussen december met een gevel die nog steeds niet af is, terwijl die ons in juli afgewerkt beloofd werd.Professionaliteit ontbreekt tot nu toe op zo goed als alle vlakken. Wij hebben spijt dat we met jullie in zee gegaan zijn en kunnen enkel maar aan onze omgeving laten weten met wie ze vooral niet moeten samen werken voor gevelwerken.