Terug

Oplichting slotenmaker SOS247

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: SERVICE SOS

29/12/2018

Ik heb SOS 24/ (SOS SERVICES SPRL) op 9/12/2018 gecontacteerd om een slot open te krijgen aangezien onze sleutel er aan de binnenkant nog op zat en de deur was dichtgevallen (afspraak geregeld om 20u57 en assistentie was aanwezig rond 21u30). Het gaat over factuur Intervention #499 waar we €593,60 hebben betaald (bancontact) voor een heel eenvoudige handeling. SOS 24/7 was misleidend aan de telefoon over hun prijzen, hanteert woekerprijzen en gebruikt chantage om je te doen betalen.* Aan de telefoon werd verteld dat er €90 zou aangerekend worden voor het vervoer (weekend, feestdagen) maar bij aankomst bleek dit €120 te zijn. Toen ik zei dat mij iets anders was verteld aan de telefoon werd dit al te gemakkelijk op €90 gezet in hun iPad-app wat al kan wijzen op eenvoudig spelen met prijzen (en dus ook vooral in de negatieve richting).* Er is blijkbaar in de kleine lettertjes van de website een (onduidelijke) prijslijst beschikbaar maar ook hier werd niet op ingegaan bij het opbellen. Ik vroeg hen hoe veel extra kosten er nog zouden zijn boven de €90 en daarop werd geantwoord dat het wel nog wat extra zou kosten afhankelijk van hoe veel tijd ze aan het werk moeten spenderen en welk materiaal ze nodig hebben e.d.. De dame aan de telefoon liet uitschijnen dat dit een kleine meerprijs zou zijn. Bij het uitvoeren van de werken bleek het steken van een schuurpapiertje in de deuropening €350 te kosten, wat dus een woekerprijs is. De werknemer zei ook dat het ook zo duur was o.w.v. de feestdagen en weekend maar die €350 was in hun app een standaardprijs voor de handeling. Hoe je het ook draait of keert, de handeling was géén €350 waard.* Toen we hen erop wezen dat dit absurd duur is, wezen ze naar de app op hun iPad en zeiden ze dat de app het zo voorschrijft en dat zij niets anders kunnen kiezen qua prijs (makkelijk excuus om de consument voor een voldongen feit te stellen). Het was ook schrijnend dat de twee werknemers het schuurpapiertje ín de deuropening hadden gestoken maar de betaling afwachtten. Niet betalen = nul service. Maar dan waren we sowieso al €90 kwijt voor hun vervoer en waren we nog altijd buitengesloten (ondertussen al 21u40).Er zijn al heel veel slechte ervaringen online te vinden voor dit bedrijf (dus het is effectief een groot en realistisch probleem) maar die hadden we helaas niet gezien op voorhand (meer slechte reviews zijn hier te vinden:https://www.google.com/search?q=sos247#lrd=0x47c3c386b39492e9:0xdcd6)Het is gewoonweg schandalig dat dit kan gebeuren en we eisen daarom ons geld terug.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform