Terug

oplichting en fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. K.

Naar: Club Med

11/04/2023

Wij verwijzen naar ons verblijf in het 4-sterren hotel Club Med Tignes, van 19/03/2023 tot 26/03/2023.Met dit schrijven wensen wij u te melden dat wij in geen enkel opzicht gekregen hebben wat er door uw reisorganisatie werd aangeboden.Wij wensen dan ook klacht in te dienen, en vragen met deze compensatie/terugbetaling voor de niet-geleverde diensten en de slechte kwaliteit van maaltijden en dranken.Allereerst verwijzen wij naar uw “premium all-inclusive” formule. Met de vermeldingen “premium” en “All-inclusive”, mogen uw klanten verwachten dat alle dranken inbegrepen zijn, en dat de aangeboden dranken van aandvaardbare kwaliteit zijn.In uw zogezegd all-inclusive konden we kraantjeswater krijgen, maar geen flessenwater. Het is in Frankrijk bij wet verplicht om in hotels, restaurants en bars, kraantjeswater GRATIS aan te bieden aan de gasten. Dus kan kraantjeswater nooit mee inbegrepen zijn in een betalende all-in inclusive. En flessenwater was betalend. Dus was water als basisdrank, NIET inbegrepen in de premium all-inn inclusive.De aangeboden fruitsappen in de all-in, van een totaal onbekend merk, zijn waarschijnlijk door de Club Med aangekocht op een obscure Chinese website als AliBaba, of dergelijke. Ik denk dat er geen slechtere kwaliteit bestaat. Het mag voor de Club niets kosten……….Ook de sterke dranken zoals gin en rum zijn de goedkoopste rotzooi die er maar kunnen bestaan. Met een veel lager alcoholpercentage dan “premium” merken, zodat, vermits door lagere alcoholpercentage er minder accijnzen op worden betaald, het zo weer niets mag kosten voor de Club Med.Frisdranken zoals cola en Fanta, is gewoon kraantjeswater, gemengd met een siroop. Met amper prik erin. Zodat het, wanneer je het drinkt, precies cola is uit een fles cola die al 3 dagen geopend is. Walgelijk gewoon. Cocktails zijn water met veel suiker, gin-tonic is alleen tonic. Dus “PREMIUM” all-in inclusive, zoals het verkocht wordt aan de klanten, was het dus niet. Integendeel. Klanten werden gelokt onder frauduleuze voorwaarden van de zogenaamde premium all-in inclusive. Met noemt dat oplichting en fraude.De maaltijden dan. De hamburgers waren niet volledig gemaakt van rundslvees, doch wel van 80% varkensgehakt en slechts 20% rundsvlees. Varkensgehakt is natuurlijk goedkoper. Het mag niets kosten………Pizza’s waren elke middag en avond, zowel boven- als onderaan zwart geblakerd, en totaal verbrand. De binnenkant was altijd nog rauwe deeg. Elke middag groentesoep, elke avond groentesoep. Aan de bar om 16 uur groentesoep. Bij de Club Med noemen ze dat groentesoep. Wij allemaal noemen dat lauw kraantjeswater zonder groenten. En soms aardappelsoep. Daar kon je uw lepel in recht zetten, die viel echt niet om.Soms ook vlees. We vermoeden dat het aangekochte vlees verder werd doorverkocht aan fabrikanten van hondenvoer, en dat door de Club Med het vet aan het vlees werd bijgehouden om te serveren aan de gasten.Voor het overige veel gerechten met uitsluitend groenten. Wortelen en aardappelen. Elke dag. Nooit kwaliteitsvolle maaltijden.Pasta enkel elke dag, buiten één uitzondering, altijd “vlindertjes”. Farfalle. Geen gewone spaghetti, penne noch tagliatelli. Kindjes eten geen “vlindertjes”. Die hebben daar bedenkingen bij. Die willen spaghetti als pasta. Maar farfalle zal goedkoper zijn dan spaghetti. Het mag niets kosten……..Ook waren 80% van de warme maaltijden lauw, tot zelfs koud. Bij het ontbijt waren elke dag de potjes yoghurt met fruit van Danone bevroren. Dat waren ijsblokken. Die kon je eventueel wel opeten als ijslolly.En dat de Gourmet Lounge 4 middagen, en 3 avonden van de 7 gesloten is, werd bij boeking ook niet vermeld.De kamers. Verwarming is ook niet inbegrepen in de tarieven van het “luxe en comfort” verblijf. Elke avond een douche of bad nemen in een ijskoude badkamer is geen comfort. Bij navraag aan de receptie, waarom ze weigeren om de verwarming op te zetten in de kamers, werd er gezegd dat dit een wet is van de Franse Regering. BULLSHIT. Er is geen enkele wet in Frankrijk, noch aanbeveling dat zegt dat hotels de kamers van hun gasten en de gemeenschappelijke ruimtes niet mogen verwarmen. Dit excuus wordt gebruikt omdat Club Med wil besparen op energiekosten. Het mag niets kosten……..Uiteindelijk moeten de gasten zelf de verwarming kunnen regelen op hun kamer. Het zijn de gasten, niet de hoteluitbater, die bepalen welke temperatuur zij op hun kamer willen.Ook in de restaurants en de bar waren de temperaturen ’s morgens, en ’s avonds veel te laag om te kunnen spreken van luxe en comfort. Op de kamer van dit 4-sterren hotel was geen badjas noch slippers beschikbaar. Ondanks aandringen aan de receptie hebben we die niet gekregen. Er was geen zitplaats per bed aanwezig. Er waren geen extra verzorgingsproducten aanwezig. Alleen shampoo en douchegel uit vieze hervulbare plastic flessen. Er waren geen koude dranken beschikbaar door roomservice en/of minibar. De terrasstoelen hingen vol met vogelstront.Er is aan GEEN ENKEL CRITERIA van een 4 sterren hotel voldaan. Geen enkel. Toch worden klanten wijsgemaakt dat ze verblijven in een 4-sterren hotel. Men noemt dat oplichting, fraude en valsheid in geschrifte.Ook het WC papier was een schandaal. In openbare toiletten vindt men WC papier van veel betere kwaliteit. Maar ja, het mag niets kosten……….We dienen jammer genoeg vast te stellen dat Club Med in geen enkel opzicht hun beloofde en contractuele verplichtingen, zoals “luxe en comfort”, en “premium all-inn inclusive” ten aanzien van de gasten heeft uitgevoerd. Integendeel. De Club diende bij boeking te melden dat de premium all-in inclusive eigenlijk geen premium all-in inclusive is, omdat er alleen gratis kraantjeswater wordt aangeboden, maar andere waters aan woekertarieven betalend zijn. En dat er absoluut geen luxe en comfort wordt gegeven, ondanks dit allemaal vermeld wordt op de website, in de brochures en in hun reclame.Dit is fraude en valsheid in geschrifte. Oplichting


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform